"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. május 22., péntek

Inn kerékpártúra a római úton

Passaui tartózkodásunk várva várt tervezett programja egy kerékpártúra volt az Inn folyó mentén. Nagyon jó lehetőségek vannak a folyó eredetétől Maloja (Svájc) településétől Passauig kerekezni, míg a Dunába nem torkollik a zöld folyó.
Az úgynevezett római úton közvetlen az Inn partján lehet haladni, szemléletes 19 etappe rövidebb- hosszabb szakasszal áll lehetőségre.



Térkép innen


Maloja-Passau, 517 km a táv, mi ennek morzsányi részét tettük meg Passautól Schärdingig egy-egy megállóval, kb. 40-42 km oda-vissza. (A térképen ez a 19-18-asig jelölés)

Reggeli után indultunk és ismét szerencsénkre most nem tűzött a nap, kellemes fátyolos időben tudtunk kerekezni a folyóparton, csak néha mutatkozott egy-egy napsugár.
Röviddel Passau után egy széles duzzasztóhoz értünk, amin át kellett haladnunk a túlsó partra. Hip-hop, már Ausztriában is voltunk. Az Inn mint határvonal Bajorország és Ausztria között szolgál.

Inn folyó



A gát felett lehetett igazán érezni a folyó erejét. Hatalmas örvényekben bucskázott alá. Egy elzárt zsilip résein megzabolázva próbált volna áttörni.


Voltak szakaszok útközben, ahol a part majd egy szintben volt a vízszinttel. Utólag, - a több napos esőzés alatt arra gondolok, - ott most biztos nem lehet kerekezni, mert kiöntött az Inn.



Már a városban is feltűnt és itt a folyóparton is, hogy errefelé rengeteg a csóka. Nem is emlékszem mikor láttam ennyit, hozzá közelről.



Csóka kecsesen
 
Csóka érdeklődve


Sziesztázó kacsák a folyó egy hordalékán

Legyezőnyi gomba egy facsonkon

Az első pihenőt Wernstein (Stein-kő, az egyik leggyakoribb végződés településeknél a Burg-vár, a Berg-hegy és a Bach-patak mellett) településnél ejtettük meg. A picurka település múltja az 1100-as évekig nyúlik vissza, grófságok és természetesen várak játszottak a múltban nagy szerepet.

Neuburg vára a távolból



Egy függőhídon lehet visszajutni a túlsó partra, a Neuburg-i várhoz, amit nem tettünk meg, mert nem értük volna el célunkat. 
A Marien emlékmű gránitból és homokkőből álló hófehér oszlopa a várral szemben az osztrák oldalon magaslik. Mögötte a Wernstein vára.


Marien emlékmű Wernstein várával


Függőhíd az Inn felett

Egy sétahajó Schärdingből

Nem sokkal Wernsteint elhagyva az Inn közepén egy apró szigeten álló St. Nepomuk, a folyók és hajósok, halászok védőszentjének szobrát pillantottuk meg. Igen gyakran találkozom e szoborral bajor és osztrák földön is.

St. Nepomuk

Vornbach, az egykori bencés kolostor a bajor oldalról integetett.

Vornbach kolostor

Neuhaus pompás sétahajója

Megérkeztünk Schärdingbe, a szemközti oldalon Neuhaus bajor településének is vannak sétahajós járatai.
Passaui szállásadónk kifejezett hangsúllyal említette Schärdinget. Ki ne hagyjuk ezt a szép városkát, gyönyörű piacterét, hangulatos promenádját. Milyen igaza volt!
A város alapítólevele 806-ot említ, de már Kr. előtt a 15. században is éltek itt rómaiak.

Neuhaus kastélya


Inn promenáde


 


 
Ahogy Passauban, úgy itt is a házak falán leolvashatóak az árvíz egykori szintjei. Annyi különbséggel, hogy annak már semmi nyoma a méterjelzéseken kívül. Minden szépen renovált volt, az utcák tiszták és a már “megszokott” színes, csipkés barokk stílusú házsorok hívtak barangolásra.

A két ablaksor között az 1954-es árvízszint



 A piactéren álló szökőkút


Idilli utcakép

A piactér a májusfával



 

Hangulatos éttermek, sörözők



Schärding az a hely, ahová még vissza kell jönnünk. Annyi mindent nem láttunk még, annyi szépség lakozik ebben az Inn parti városkában!

Visszafelé a folyó egy kanyarulatában visszatekintettünk még egy utolsót a Neuburg-i várra. Míg a parton nézelődtünk egy vadkacsa sietett hozzánk, aztán amikor közelítettem felé elszállt a bátorsága...



Ebben a kanyarulatában egy kis iszapsziget alakult ki. Oda kötött ki egy kacsapár kiskacsáival. Nappal szemben voltunk, nem láttam rendesen, de a fotókon utólag vettem észre, számomra ismeretlen rajzolatú réceféléket láttunk.


 

Fáradtan, de élményekkel teli értünk vissza Passauba. A bérelt kerékpárokat vissza kellett adnunk.



Passau napsütötte Inn promenádja


14 megjegyzés:

  1. Erre nem is lehet, nem is tudok mást írni: csodaszép helyek, az útvonal, a táj, a kacsák, az épületek...áááááá, szóval minden!!

    hümmm :)) mennyivel másabb ilyen útvonalon kerékpározni,mint amin én mentem a múltkor...:) igaz, nem vagyok telhetetlen, nekem az is nagyon jólesett :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Inn parton tényleg jó volt, de a városokban a macskaköveken agyrázó... :-D

      Törlés
    2. hihi, elképzeltem a macskaköveken :D

      de tudod mit? ilyen útvonalért még ezt is bevállalnám :D

      Törlés
  2. Ó, ez szuper program lehetett! Nagyon tetszik! Jó régen tekertem, de most valahogy nagyon megjött hozzá a kedvem :)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos! Imádom az ilyen tekerős utakat. De jó lenne egyszer az általad leírtat is végigtekerni egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes Miklós, csak ajánlani tudom. Az Inn és a Duna mentén vannak terveink. :-)

      Törlés
  4. Pompás túra volt – gondolom egyik előnye, hogy ezen a nyomvonalon csak bringával lehet közlekedni – tehát autósok ezt (autóból) nem is láthatják így.
    Utána kellett néznem a madárnak, akit esetleg érdekel, itt megteheti: CSÓKA,VARJÚ,HOLLÓ A kacsa valóban érdekes mintájú – nem emlékszem, hogy láttam volna ilyent. Lehet, ez egy „Inni-kacsa” – amit nem lehet meginni :- )
    A Mária szobor talapzatán vajon miért áll a négy pajzsos-kardos katona ? Nem derült ki a leírásból ? Én próbáltam a neten keresni, de nem találtam erről semmit.
    A nepomukinak (Szt.János) milyen pompás helyet találtak ! (A folyók, hidak, hajósok, vízimolnárok, halászok védőszentje !)
    A Neuhaus-i sétahajó nagyon mókás – mint valami múlt századból itt maradt alkotmány.
    Az Inn folyó táblája érdekes, azt is belevésték, hogy a kő, amin a felirat van, az gránit. (Végülis nem mindenki geológus – és milyen igazuk van !)
    A vízállás-jelző táblák egyenesen rémisztőek. A világ minden kincséért nem laknék egy ilyen helyen, nem is értem, miért maradtak/nak meg itt az emberek. Különös, hogy még az 1500-as (!!!???) évekből is van vízállásmércéjük. Vajon miképp ? Akkor is állt már ez a ház ?
    Annyira szeretem nézegetni a „nyugati” városokban készült fotókat. Rendezett, tiszta minden. Renovált szép házak, mocsok nélküli utcák, virágok és csak a szépség mindenütt. De az ördög azonnal incselkedni kezd bennem: talán nem jártatok a „peremkerületben” a „gettó-negyedben” …… Az nem lehet, hogy mindig és minden ilyen gyönyörű „nyugaton”… Persze az ember a szépet keresi és mutatja meg – de ettől még létezhet másik képe is egy-egy városnak.

    Hát bocsánat, hogy ilyen hosszú lettem, de annyi minden szép és érdekes dolgot/helyet mutatsz be, hogy mire mindent megnézek, ennyi mondanivalóm gyűlik össze….

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos, így igaz, ez kifejezetten kerékpárút, szinte végig a folyó mentén és mindezt csak a gyalogos vagy a bicós láthatja így.

      Azt a kacsát én sem tudom beazonosítani, Inni-kacsa, ez jó! :-D

      A Marien emlékmű III. Ferdinándnak állít emléket a 30 éves háború végére. Ennyit találtam róla nem többet. Ezért állnak a 4 sarkon a katonák.

      Amilyen esőzések vannak nálunk napok óta St. Nepomuk is biztos víz alatt van és gondolom több ház is. :-(
      Egész biztos, hogy már 1500-ban is állt az a ház. Ahol mi szálltunk meg, az a ház is 1000 éves. (Vajon a most épült házak is megélnek 1000 évet?)

      "Getto-negyedek" errefelé nem igen vannak, illetve mi arra nem járunk. A kisvárosok, falvak igen rendben vannak tartva. Persze, hogy előfordul szemét, falfirka (főleg az utóbbi 5 évben) és inkább a nagy városokban, de nem ez a jellemző. Meddig, azt nem tudom? Kolbászból azért itt sincs kerítés. :-D Bár a következő bejegyzésemben azért majdnem olyat láthatsz, én is csak ámuldoztam hol járunk...

      Aranyos, örülök a sok mondanivalónak, semmi gond, engedd szabadjára a gondolataidat! :-)

      Törlés
  5. Megint egy csodás élménnyel leptél meg! Mindig úgy érzem a képeid, leírásod alapján, hogyy én is részese vagyok ennek a sok szépségnek!
    Az a 4. kép nekem még így is ijesztőnek tűnik, pedig csak a képet néztem meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök Mancoka, de a következő bejegyzés lesz igazán ínyedre... :-)

      Törlés
  6. Schärdingről még nem hallottam. Anyni mindent kellene megjegyezni, hogy borzalom. Mi most értünk haza egy Heidelberg, Schwábisch Hall, és sok vár, meg favázas házas középkori falvak túráról. Hihetetlenül szép helyeket láttunk, de hetekbe fog telni, mire blogolok róla, mert még olyan sok minden vab Magyarországról is előtte...
    Nagyon szép helyeken voltatok és az a különös hajó, meg a virággal teli csónakok...jó sok érdekességet sikerült kifognotok.
    Mi is nagyon vágyunk arra, hogy el tudjuk vinni a bicikliket az autóval, de sajnos a régi alaptetőtartónk nem passzol az új kocsinkra, már oda is adtam ajándékba, és a régi tetőbiciklitartók sem passzolnak az új biciklik vastag keresztrúd csövére. Mindent újat kellene venni, olyan gyakran meg nem mennénk, hogy megérné.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flögi, mi is ezért döntötünk úgy, hogy nem visszük a mi bicóinkat, hanem kölcsönzünk. Szerintem érdemes, elégedettek voltunk a bicajokkal!
      Én is lemaradásban vagyok a bloggal, nem baj. :-) Majd olvaslak, mert ott meg én nem jártam, ahol Ti.

      Törlés