"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. május 4., hétfő

Esőben és eső után 1.

Az elmúlt hosszú hétvége végig esőben telt, alig vártam, hogy valamelyest csillapodjon. A kellemes 16 fokos időben még ugyan szemerkélt, de nem volt maradás…
“Vattacukorfám” (nem az enyém, de amióta megismertem sajátnak tekintem :-)) még nem illatozik, majd nyár közepén először. Viaszos levelein megpihentek az aláguruló esőcseppek...


Mézeskalácsfa




Réti boglárka

Elnyílt pitypangok ernyőcskéibe az utolsó esőcseppek kapaszkodtak...

Ázott pitypang

A járdát a fák szirmai szőnyeggel terítették...


Almafa

Orgona

Virágzik az eper
 
Rózsa

Vérsóska

Fodros gólyaorr


Tatárvirág

Ismét egy új fára bukkantam angyalszárnyhoz hasonló, tüneményes fehér virágokkal... Ősszel harsona vörös levelekkel pompázik (14. fotó).



Csillagsom

Rododendron

  

Boglárkacserje

Tulipán

Eső után a legjobb megfürödni a friss langyos vízben...


Észrevett...



18 megjegyzés:

  1. De szép az a rózsalevél az esőcseppekkel!

    Micsoda különlegességeket találsz Te? álomszép az a csillagsom! soha nem láttam még ilyet. Ilyenkor mindig azt mondom: de jó ez a blogvilág, mindig tanulok valamit...!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, a közvetlen környezetünk van sokszor teli olyan dologgal, amit néha meg sem látunk. Ez a csillagsom is itt áll a közelünkben évek óta, most vettem észre először virágba borulva... :-)

      Törlés
  2. Az eső annyira szétverte a sok szép virágzó bozótót, azaz szétrohasztotta a virágokat, kár, hogy pont most jött ilyen három napos tartóseső.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a képeket és a szép perceket!

    VálaszTörlés
  4. Szép fotósorozatot hoztál! A vérsóskáról korábban még nem hallottam, de a levele nagyon látványos és azonnal beindítja az ember képzelőerejét! Ahogy megláttam egy képzeletbeli karc jutott az eszembe... Téli nap, szélcsend, szinte feszített víztükör, melyben tökéletesen tükröződnek a kopasz, téli álomba merült fák :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és örülök, hogy tetszik. De még jobban örülök, ha bárkiben is új gondolatokat ébreszt egy-egy kép! Az én képzelőerőm is szárnyalt, mikor megláttam a részletet a képben. :-)
      Ez a bejegyzés tk. az "apró pillanatok/részletek" sorozatom folytatása.

      Törlés
  5. mennyi szépség!!!!
    Nagyon szeretem én is a vízcseppeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen egyszeru es milyen varazslatos! :-)

      Törlés
  6. Nem tudom, miért bűvöl el az esőcsepp a virágokon....Valahogy olyan, mintha egy hegyikristály csücsülne a szirmokon, leveleken. És ahogy pillanatok múlva méltóságteljes lassúsággal, vagy nagyhirtelen leszalad és cseppformában megszűnik....Varázslat. Szeretem az esős, eső utáni, harmatos képeket !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szepen irtal rola, en is nagyon szeretem az eso utani termeszetet.

      Törlés
  7. Csatlakozom az előttem szólókhoz: csodálatosak!

    VálaszTörlés
  8. A vizes fotók nagyon izgalmasak, főleg, ha jó géppel vannak fényképezve, mint nálad!
    A mézeskalácsfát nem ismerem és a csillagsomot sem. Utóbbi lenne ősszel a vörös levelű? Gondolom a virágzás után jönnek a levelek. Mindig tanul az ember!:) Köszönöm az új információkat és a szép képeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiff, a mézeskalácsfa valami csoda, olyan illata van nyár végétől őszig, hogy azt gondolod valaki vattacukrot pörget melletted (ezért is hívom én vattacukorfának)
      Csillagsomot én is most láttam először virágozni, igen őszre vörös levelei lesznek, igen dekoratív fa!
      Köszönöm, hogy nálam jártál. :-)

      Törlés