"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. május 25., hétfő

Bad Füssing megér egy misét

Mikor passaui kirándulásunkat terveztem, azon gondolkodtam hazafelé mit lenne érdeme még megnézni. A térképet bogarászva Bad Füssing látszott kézenfekvőnek. Amit a városról addig tudtam csak annyi volt, hogy gyógyhely és termálfürdő város, nem több.
Ahogy olvasgattam róla, egyre szimpatikusabbnak tűnt, felkeltette az érdeklődésemet. Úgy terveztük, hogy hazafelé benézünk a városba.
Ami ott fogadott, az maradandó élményeket okozott bennem!
A bölcselet szerint, nem az marad meg ami történt, hanem az érzés, amit az benned keltett… és az számít igazán.

Bad Füssing
A kisvároska jó 6.000 állandó lakossal, de évente 3 milló körüli látogatóval igen kedvelt gyógyhely. Három termálfürdője a Therme 1, az Europa Therme és a Johannesbad - utóbbi Németország legnagyobb termálfürdője - mellett egy szaunaudvar is várja a gyógyulni vágyókat.

Therme 1
Europa Therme


Johannesbad
Szauna udvar - stílusosan

Bejárat
A gondosan megtervezett és patyolattisztán tartott városka ámulatba ejtett. A német precízió, a komfortosság és a kényelmes tetszetőség a természettel összhangban kombinálódott egy helyen. Hatalmas parkok padokkal, lugasokkal, szökőkutakkal, tavakkal, gondozott növényzettel. Mindenütt kerékpárutak, sétautak, erdős parkok, no és persze panziók, szállodák a pihenőknek.



 



A tavaknál tőkés récék, a vízben halak és mindenütt etetőautomata amiből 0,10 Centért állateledelt lehet venni az állatoknak.


 




Variációk sövényre és női bronz szoborra.



Látogatók feldíszítették





Ahol békák vannak, ott ebihalak is vannak.


 









Császárfa virágja






Az egyik parkban rábukkantam egy gyógynövényes kertre is, ahol sok fűszernövényt is felismertem és többek közt megtudtam azt is, alpesi rózsánk (ami egy rododendron) is egy gyógynövény.




Aztán rábukkantam egy rododendron kertre, ahol a hatalmas bokrok a szivárvány színeiben pompáztak...








 




A gyógynövényes mellett a parkban egy hosszú és igen széles fatörzset is kiállítottak. Közelebb menve egy tábláról megtudtam, hogy 1969-ben a lápban 2 m mélyen találták ezt a tölgyfát, 20.000 éves.




Feltűnt az utcákat járva, hogy minden fát nyilvántartanak, mindegyik törzsén egy szám látható.

  

Aznap épp utcai fesztivál volt a városka két távolabbi utcájában. Az egyik olaszos, a másik bajoros zenével és ételekkel várta vendégeit. Egy-egy kirakodó sajátkészítésű ékszerrel, dísztárggyal csalogatott, forgott a szerencsekerék, helyi nyaralásokat lehetett nyerni. A  szerencsekeréken egy üveg bort pörgettem. :-)


 
Szinte az egész várost bejártuk, mindenhol csak rendet és ápoltságot találtam. Kellemes kávézókkal, éttermekkel. A középületekben, ahol különböző rendezvényekről, kiállításokról, programokról lehet tudakozódni tiszta beszélgetősarkok és mindenütt tiszta mosdók fogadtak. Információstáblák, térképek segítik a tájékozódást.


 

A híres cseh üveggyártás közelsége itt is szembeköszönt.




 
Felfedeztem egy borostyánmúzeumot is, sajnos ünnepnap miatt zárva volt, pedig szívesen benéztem volna. Régi vágyam a tengerparton borostyánokat gyűjteni, talán jövőre!
A kirakatból egy szép borostyán-tiffany kombinációt hoztam.


Bad Füssing is azon helyek közé tartozik, ahová még vissza fogunk térni!