"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. május 25., hétfő

Bad Füssing megér egy misét

Mikor passaui kirándulásunkat terveztem, azon gondolkodtam hazafelé mit lenne érdeme még megnézni. A térképet bogarászva Bad Füssing látszott kézenfekvőnek. Amit a városról addig tudtam csak annyi volt, hogy gyógyhely és termálfürdő város, nem több.
Ahogy olvasgattam róla, egyre szimpatikusabbnak tűnt, felkeltette az érdeklődésemet. Úgy terveztük, hogy hazafelé benézünk a városba.
Ami ott fogadott, az maradandó élményeket okozott bennem!
A bölcselet szerint, nem az marad meg ami történt, hanem az érzés, amit az benned keltett… és az számít igazán.

Bad Füssing

A kisvároska jó 6.000 állandó lakossal, de évente 3 milló körüli látogatóval igen kedvelt gyógyhely. Három termálfürdője a Therme 1, az Europa Therme és a Johannesbad - utóbbi Németország legnagyobb termálfürdője - mellett egy szaunaudvar is várja a gyógyulni vágyókat.

Therme 1

Europa Therme



Johannesbad

Szauna udvar - stílusosan


Bejárat

A gondosan megtervezett és patyolattisztán tartott városka ámulatba ejtett. A német precízió, a komfortosság és a kényelmes tetszetőség a természettel összhangban kombinálódott egy helyen. Hatalmas parkok padokkal, lugasokkal, szökőkutakkal, tavakkal, gondozott növényzettel. Mindenütt kerékpárutak, sétautak, erdős parkok, no és persze panziók, szállodák a pihenőknek.



 




A tavaknál kacsák, a vízben halak és mindenütt etetőautomata amiből 0,10 Centért állateledelt lehet venni az állatoknak.


 




Variációk sövényre és női bronz szoborra.



Látogatók feldíszítették






Ahol békák vannak, ott ebihalak is vannak.


 









Császárfa virágja







Az egyik parkban rábukkantam egy gyógynövényes kertre is, ahol sok fűszernövényt is felismertem és többek közt megtudtam azt is, alpesi rózsánk (ami egy rododendron) is egy gyógynövény.




Aztán rábukkantam egy rododendron kertre, ahol a hatalmas bokrok a szivárvány színeiben pompáztak...








 




A gyógynövényes mellet a parkban egy hosszú és igen széles fatörzset is kiállítottak. Közelebb menve egy tábláról megtudtam, hogy 1969-ben a lápban 2 m mélyen találták ezt a tölgyfát, 20.000 éves.




Feltűnt az utcákat járva, hogy minden fát nyilvántartanak, mindegyik törzsén egy szám látható.

  

Aznap épp utcai fesztivál volt a városka két távolabbi utcájában. Az egyik olaszos, a másik bajoros zenével és ételekkel várta vendégeit. Egy-egy kirakodó sajátkészítésű ékszerrel, dísztárggyal csalogatott, forgott a szerencsekerék, helyi nyaralásokat lehetett nyerni. A szerencsekeréken egy üveg bort pörgettem. :-)


 
Szinte az egész várost bejártuk, mindenhol csak rendet és ápoltságot találtam. Kellemes kávézókkal, éttermekkel. A középületekben, ahol különböző rendezvényekről, kiállításokról, programokról lehet tudakozódni tiszta beszélgetősarkok és mindenütt tiszta mosdók fogadtak. Információstáblák, térképek segítik a tájékozódást.


 

A híres cseh üveggyártás közelsége itt is szembeköszönt.




 
Felfedeztem egy borostyánmúzeumot is, sajnos ünnepnap miatt zárva volt, pedig szívesen benéztem volna. Régi vágyam a tengerparton borostyánokat gyűjteni, talán jövőre!
A kirakatból egy szép borostyán-tiffany kombinációt hoztam.


Bad Füssing is azon helyek közé tartozik, ahová még vissza fogunk térni!



14 megjegyzés:

  1. A főnöknénim is idejár telelni a férjével. :)

    VálaszTörlés
  2. Mennyi szépség!!! Igazán kár lett volna kihagyni ezt a csodás kisvárost!
    Régen Miskolc-Tapolca volt hasonló (persze jóval kisebb), rögtön azt juttatta eszembe. Jó volt veled kirándulni, nézni a szépségeket.
    Na és a meglepetés, a rhododendronos rész! Csodaszépek! Nem is tudtam hogy gyógynövény. Nekem mindig is az volt, a lelkemet gyógyítgatta és gyógyítgatja most is. Köszönöm neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, minden növény amelyet gondozunk gyógyítja a lelkünket (is). :-)

      Törlés
  3. És mindez, amit bemutattál, leírtál 6000 lakosé – vagyishát az ő hazájuk – ami aztán odacsalogat nekik éven te 3 milliót – egészen fantasztikus arányok…De mindenük megvan ahhoz, hogy a vendégek szívesen látogassák: a kulturált környezet, a természet szépségei, gyógyvize - nem is csodálkozom azon, hogy ha valaki a közelében jár „beugrik” megnézni miként ti is tettétek. Gyönyörű, rendezett, ápolt és TISZTA parkok, a tavakban nem nylonzacskók, hanem halak úszkálnak, a virágokat nem lopja-tépi senki, a fűre nem piszkítanak a kutyák, a fűszerkertből senki nem próbálja meg letépni a sülthúsához szükséges növényeket…. Igen. Ez a település Európában van és itt európai emberek élnek. Magyarország nagyon szeretne kilépni az Eu-s kötelékből – és ez egészen érthető. Ilyenné SOHA nem fog válni ez az ország.
    Igazán mondom, nem csak a rododendronokat irigylem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasgatok, sokat gondolkodom, hogy miként olyan ott minden amilyen... minden bizonnyal mentalitás kérdése az alap és biztos, hogy jó szervezettség és egy biztos anyagi háttér támasztja alá.
      Megemlíteném azt is, hogy az átlag korhatár - anélkül, hogy pontosan tudnám - látottaim alapján inkább magas. 20-30 körülieket (és annál fiatalabbat) elvétve láttam és szinte csak német és némi osztrák nemzetiségűvel találkoztam. Mindez csak személyes tapasztalat.

      Törlés
  4. Már többször oda-vissza pörgettem a bejegyzésedet...tulajdonképpen írhatnék egy tucat jelzőt, ami szépséget fejez ki.
    Mert ez az. Csupa gyönyörűség.
    Elejétől a végéig.
    Óhhhhhhhhh........(egy naggggyon nagy sóhaj...)

    VálaszTörlés
  5. Na ez az, ez a német precíz, kockára vágott természet, ahol egy szál gaz sem nő...ez hiányzott a Stuttgart és Heidelberg közötti részből, amit most bejártunk és valahogy sokkal terészetesebb volt, szinte már az otthoni tájakat idézte, mert volt sok akácfa is, amit itt egyet sem látni, meg sok vad gaz és meghagyták úgy, ahogyan nő, nem úgy, mint itt.
    Én egyszer meglátogattam valakit Rehában Bad Füssingben, de nem sok maradand´emlökem van r´la.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért ez így elég sarkosan hangzik. Az erdőben mindent meghagytak úgy, ahogy a természet neveli, a városban ápoltság van, nem sterilitás.
      A kaszálókon itt is meghagyják a növényzetet, most olyan sokféle fűféle nyílik!
      Az akácfa azért nem jellemző errefelé mert itt nem érzi jól magát, ahogy sok más növény az otthoniak közül.
      Én még sehonnan sem jöttem el emlékek nélkül. :-)

      Törlés
  6. Remek poszt, a vágott sövényalagutak különösen tetszenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, igen, a fotós szeme a kreatívra áll... :-D

      Törlés
  7. Legközelebb dugjál zsebre engem is :-D
    De köszönöm a kőrsétát!

    VálaszTörlés