"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2013. október 10., csütörtök

Röpke esős séta a müncheni angol parkban

A terv szerint(:-)) szép napos őszi időben indultunk az angol kertbe (Englischer Garten), aztán az időjárás hamar közbeszólt és egyész nap esett az eső. Így a park bejárásából egy röpke esős séta lett. Mégis... 


Az egész park bejárása egy merész kijelentés, hisz a 3,75 km2-ert gyalogosan, élvezve a zöldet egy nap bejárni lehetetlen. Esetleg kerékpárral vagy lovashintóval - mert abból akad itt bőven - lenne rá esély. 
Európa legnagyobb kertje, sokak szerint a világ legnagyobb városi parkja (Central Park 3,4 km2) is kisebb, ergo a müncheni a legnagyobb - nem néztem utána, nem foglalnék állást - hisz nem is ez a lényeg.
Sétánkat az Eisbach sebes patakjánál kezdtük, ahol az év szinte minden napján szörfösöket figyelhetünk meg ügyesen egyensúlyozni.



Egyedülálló nevezetessége ez (is) Münchennek. Amikor csak itt járok fotósok, videósok tömege szeretné ezeket a városi akrobatákat megörökíteni. Az aznapi borongós, esős, hűvös időhöz szerintem a víz hőmérséklete nem lehetett több 3-4 foknál és egyik-másik fiú mezítláb ugrándozott ki a vízből majd vissza a hullámok tetejére...brrrr... 

Innen egy dobásnyira a Prinzregentenstraße-n áll a legendás P1 diszkó - P, mint party, playmates, prosecco, prominent s.t.b. 
Egy "party-geg" áll tavaly óta a diszkó közelében a parkban, méghozzá egy zenélő szeméttároló formájában. A napkollektorral működő szemetes kinyitáskor party-zenét szolgáltat a rendes járókelőknek. Kezdetben sokan vadásztak a parkban elszórt szemét után egy kis zenét hallgatni. Ez is egy módja a tisztaságra nevelésnek! :-)

A japánkert irányába vitt tovább sétánk, ami nem is annyira japán kert, mert annak nem épp szigorú szabályai szerint épült. Egy-egy növény csak és a kacsa-tó, ami jellegzetes e kertben.



 


Sok a kerékpáros, gyalogos, futó és a kutyáikat sétéltató a parkban. Egy kedves sötét szürke kutyus gazdája a patak túlodaláról hívogatta négylábú barátját. Szemlátomást nem a hídon, - ami sokkal egyszerűbbnek tűnt emberi ésszel,- inkább a patakon át szerette volna a gazdit beérni.


upsz...


Volt, aki szorgalmasan gyűjtötte az elszórt faágakat…:-)







Gombaszőnyeg









Monopteros(görög templom)

A nyirkos idő aztán visszaküldött bennünket a városba egy meleg ebédre. A parknak csak a déli részén jártunk és még annyi a látnivaló (Rumford-ház, Kínai pagoda, az 1972. évi Olimpiai Játékok alkalmára adományozott japán teaház, Kleinhesseloher-tó, több emlékmű.), de az majd egy jobb idő alkalmával hosszabb séta lesz!



15 megjegyzés:

  1. De sajnálom, hogy elromlott az idő! (Magam miatt is, mert szívesen sétáltam, nézelődtem volna veled tovább) Így is érdekes volt, az esős séta is különleges így képernyőn nézve. Gondolom nektek a fázós, bőr alá bújós hidegben már kevésbé. Reméljük, hogy lekgözelebb majd napfényesen is megmutatod nekünk.

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓ, de szép helyen jártál!-))

    VálaszTörlés
  3. ÓÓÓ, de szép helyen jártál!-)))

    VálaszTörlés
  4. Mancoka, én is nagyon sajnáltam. Először nem is akartam fényképezni, aztán mégis... hozzuk ki a legjobbat a napból alapon :-)
    Természetesen szebb időben a részletes park lesz is látható! :-)

    VálaszTörlés
  5. Lobelin, jártál már itt? Még a park nagyrésze hátra van.
    :-)

    VálaszTörlés
  6. Nem is tudtam, hogy az Angolkert európai, sőt világszinten ekkora nagy, hogy a legnagyobbak között áll. Azért egy nap alatt be lehet járni. ;-) Én nem szeretem, mert mindig rettentően sok ember hemzseg benne, nekem nem eléggé nyugis hely.
    A diszkóról sem hallottam még, de én sosem jártam világ letemben diszkóba és sosem járunk be Münchenbe sem szórakozni, így ez nem is csoda. A rossz idő az esküvőm óta, azaz tegnap egy hónapja tart és nem akar jobb lenni. :-(

    VálaszTörlés
  7. mennyire gyönyörű...és jó jahgulatú, tényleg búvárok ugráltak a tóbe?

    VálaszTörlés
  8. no ez az a hely, ahol gyalog vagy kerékpárral szívesen bóklásznék...nem egyszer, nem kétszer... :)
    gyönyörű!

    VálaszTörlés
  9. Lehet is, nem unom meg talán soha...:-)

    VálaszTörlés
  10. Katalin, ők nem búvárok, hanem szörfösök, és ott gyakorolnak, mintha a tengeren lennének :-)

    VálaszTörlés
  11. Flögi, aki szeret ilyen helyeken bóklászni (mint én is) annak egy nap nem elég bejárni. Bejárni nem azt jelenti egyszerűen körbegyalogolni, hanem a sok szép dolgot felfedezni, a padra leülni, megkajálni, a vizimadarakat figyelni, a kutyákat a parkban, a növényzetet és akkor még az épületekről nem is beszéltem... szóval, nekem egy nap nem elég (belőle) :-)

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű a blogod,gratulálok hozzá,mivel én is szeretem megcsodálni a természet szépségeit,jó sok időt eltöltöttem itt.

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm Rozi, szívesen látlak máskor is! :-)

    VálaszTörlés