"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2017. április 2., vasárnap

Krókusznyílásra II.


A búcsújáró templom után folytatva utunkat a zúzalékos széles úton egyre több kirándulóval kerékpárossal, futóval találkoztunk. Van, aki egy kis három kerekű járművel felfut, felkocog - huh, örülök, ha gyalog felmegyek - majd ezzel a járgánnyal legurul. De milyen sebességgel!


Ahogy haladtunk felfelé, úgy változott a növényzet, a nyíló virágok.

Fehér acsalapu

Martilapu

Farkasboroszlán


Bókoló fogasír



Az avarban hangos motoszkálással előbújva egy álmos erdei pocok nézett farkasszemet velünk.


A túra ezen része árnyas erdőn,- mely nagy része fenyőerdő - vezet. Közel sem olyan látványos, mint amikor a vízesés mellett haladunk. Arról nem beszélve, hogy az északi oldala lehet a hegynek, mert kevés napsütés éri. Viszont a szűrt napfény a magas fenyők között varázslatos tud lenni!



“... hol a fák az égig érnek ott megérint a fény…” Koltai Gergely: Kell még egy szó


Érdekes volt visszanézni a korábbi évekből a krókuszvadászati túráinkat.

Négy évvel ezelőtt hideg, havas időben jártunk a hegyen, elhúzódott a tél. Három évvel ezelőtt még bőven találtunk havat, mely lenyomta az akkori kis krókuszfejeket, viszont már nyíltak a tavaszi enciánok. Tavaly bő volt a termés, de felhős volt az idő.

Már nagyon vártam, hogy felérjünk az 1050 m-re. Egy kis hófolt az árnyas részen jelezte, nincs messze a cél. A kanyar után elénk tárultak a napsütéses lankák a virágzó krókuszfejekkel.









Rengetegen voltak aznap odafönn. Akik nem a hütték padjain pihentek, azok kerestek maguknak egy követ, szikladarabot - melyeket a nap kellemes langyosra felmelegített - és onnan élvezték a látványt vagy fotóztak. Óvatosan, hogy a virágokban ne tegyenek kárt.



Bóklászásom közepette ezennel egy sárga krókuszt is találtam a lila és fehér virágtengerben. Bevallom, azt hittem sárga színű nincs a vad virágok közt.





A Daffnerwald Alm frissítője után még egy kicsit süttetük magunkat a virágok közt. A puha fűre kellemes volt leheveredni, ott nem fújt úgy a hideg szél, a nap melege jobban átjárt bennünket.


Wasserwand 1367 m
A Wasserwand (1367 m) hegy mögött terül el Heuberg (1338 m) hegye, mely e szögből nem látható.




16 megjegyzés:

  1. Csodálatos! Nagyon szépek a krókuszok, a táj pedig lenyűgöző! Nem csodálom, hogy ilyen sokan voltak ott.
    Milyen szerencséd volt a pocokkal, hogy modellt állt neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pockok az idén ilyenek. Lesz még. :-)

      Törlés
  2. Talán jövőre eszembe jut erre gondolni és elmenni ide...nekünk még az is nagyon nehéz, hogy egyszerre legyen szabadnapunk, azt másfél hónappal korábban kell kérnünk mindkettőnknek, úgy hogy jó nehéz kiszámítani bármit is.
    Az egér nagyon cuki. Én is folyton keresem őket, ahol egérlyukakat látok, de nincs szerencsém, Volt egy év, amikor rengeteget láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így elég nehéz lesz összehozni. Amikor közeleg az idő én is kérdezősködöm a túrázó ismerőseim közt és/vagy keresgélek a neten "fotónyomok" után. Ehhez jön a megfelelő időjárás. Tavaly és idén sikerült.
      Az idén a kis pockokkal szerencsém van, a következőben is szerepel egy. :-) Azzal, hogy beszaladnak a lyukba elárulják magukat, úgy csörtetnek a száraz leveleken, de rögtön ki is dugják kíváncsi nózijukat. :-)

      Törlés
  3. Tudom, már megcsodáltam nálad, hogy fehér krókuszokat fotóztál, most is csak ámulok, mert nem is láttam még ilyen sokat egy helyen, csak a lilát.
    Csak sóhajtozok ahogy nézem, mert az idén szerintem tuti lemaradok a krókusz néző túráról...

    Az a kis pocok, hát csuda aranyos, bár én azt hiszem inkább visítottam volna egy nagyot, pedig szegény biztos jobban fél tőlünk, mint mi tőle :))

    Jó a bakancsod, látszik hogy már bejáratott darab :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idén meg még sárga is, most először vadon! :-)
      Kár, hogy nem tudtok menni, pedig nagyon szép képeket láttam onnan is!

      Á, a pocok jobban félt tőlünk. :-D

      Köszi, elégedett vagyok a bakancsommal, jól bírja.

      Törlés
  4. Nekem is nagyon tetszik a kis pocok :-) De persze a sok-sok krókusz is csodás! Szép helyen jártatok megint!

    VálaszTörlés
  5. ÉN (az irigykedés mellett) elgondolkodom azon, hogy miképp is kerülhetett/nőhetett a sok lila-fehér közé az a sárga ? Gyönyörű az a rét már tavaly is sóvárogva néztem.
    Vajon miért Wasserwand az a hegy ? Nem derült ki, hogy van-a valami vizes titka ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El nem tudom képzelni, talán valaki egy nemes fajtát elültetett? Talán létezik vadon is sárga? Nem találtam erről semmit sem a neten.
      Ahogy a Wasserwand nevére utalást sem. Gondolom, a majd merőleges vonalai függnek össze a szóval. Talán mikor esik vagy olvad folyik le róla a víz, mint a vízfalon. Persze ez csak az én interpretációm.

      Törlés
  6. Jahj, be szertném én ezt egyszer élőben is látni! :-)
    A fenyőerdő beszűrődő fénnyel tényleg varászlatosan szép. Kell ennél szebb templom?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyere Pipulka, megmutatom neked, de sziklát nem mászom veled, majd lenn megvárlak. :-D

      Törlés
    2. Nem is kényszerítenélek én ilyenre, hehehe. Elég ha biztosítasz alulról, bruhahaha, arra megtanítalak.
      Hátha egyszer az Ég megadja, hogy meglátogathassalak. Bár az unokatesóm hosszú évekig élt kinn, aztán hiába terveztük sosem jutottam el hozzá, most meg hazaköltöztek. Na de azért nem adom fel a reményt, úgy látnám azokat a szép helyeket!

      Törlés
  7. Imádom az erdei "fás/beeső fényes" témákat. Ezek is nagyon látványosak. A Koltai idézet nagyon illik ide.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, az összegyűjtött idézeteimhez előbb-utóbb megtalálom a megfelelő képet is. :-)

      Törlés