"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. május 25., szerda

Nymphenburg kastélya esőben

Este olvastam a hírekben, hogy a Müncheni botanikus kertben nyílik a világ legnagyobb virága a titánbuzogány. Ezt nem lehet kihagyni - gondoltam, de csak a másnap volt alkalmas a látogatásra, amikorra esőt jósoltak. Az időjárással nem volt szerencsém, más mindennel igen.
A botanikus kert a Nymphenburg kastély kertjével szomszédos és először ott néztem szét illetve az odvezető út is látványos volt a nedves időjárás ellenére.

Az 1600-as évek közepén nyári rezidenciának épült kastély és kertje, mely az évszázadok során többször bővült - minden évszakban nyújt látnivalót. Az északi oldalról megközelítve egy kellemes sétával melegíthetünk be a mesterségesen kialakított csatorna, - mint keskeny folyó - mentén, mely a kastélyhoz és annak parkjába vezet. A csatornát több híd szeli át, különböző vizimadarak, halak élvezik szabad életüket München e zöld szegletében.

A képek esőben, szélben készültek (látszik is az eredményen), esernyővel egy kezemben, gép a másikban, aminek a lencséjét igen gyakran kellett törölnöm. Aki már fotózott így egész nap, az tudja miről beszélek. :-)










Nem csak én áztam el és méltatlankodtam, egy pad háttámlájára egy varjú ült, tolláról csepegett az eső és hangosan károgott.


A párás levegőben már sejlik a kastély főbejárata

Nymphenburg kastély

Melléképületei




Főbejárat

Visszatekintés a szökőkútba torkolló csatornára


Az ázott fecskét nem zavarta az eső, vidáman trillázott

Ha jó idő lett volna leültem volna az orgona illatfelhőbe








A kastély szökőkútas barokkparkja, látványkertje és erdei egész évben ingyen látogathatók. A kastély termei egyik másik eredeti barokk, rokokó és klasszicista termei, egyéb múzeumok, porcelán gyűjtemény belépőkkel tekinthető meg. Nyaranta lehetőség van a csatornákon gondolázni. Érdemes ezt az oldalt egykori és mai képekért megnézni!

A belső park






A belső kertből







A lépcsősorokat őrző oroszlánok
 



Rengeteg szelíd kanadai lúd legelészett a parkban




Az erdőn áthaladva a magas fák alatt csendesedett az eső. Elértem a Magdalenenklause (Mária Magdolna remetelak) épületét. Ide menkült el anno a választófejedelem a világ elől. Belépővel látogatható. Kívülről romos épülete (művészien szándékos) belül a világ több tájáról gyűjtött értékekkel büszkélkedhet. Tk. egy bizánci kereszt, amit a fejedelem (Max Emanuel) a török háborúk alatt Magyarországon zsákmányolt magának. 


 

Még javában nyíltak a fokhagyma illatú medvehagymák

Magdalenenklause





A várva várt botanikus kert bejárata

A park 230 hektárjának bejárása egy komplett napot vesz igénybe. Ide még visszatérek! Aznap a botanikus kert volt az elsődleges célom, amiről a következő bejegyzésben írok.

22 megjegyzés:

  1. Esőben is káprázatos! Teljesen más így a képek hangulata, mások a fények; az ázott varjú egészen baljós lett! Be lehet járni egy ekkora parkot egyetlen nap alatt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb megpróbálom csak a parkot bejárni.

      Törlés
  2. Nekem, aki szinte csak a hegyektől van "elájulva" még nekem is tátva maradt a szám ettől a csodaszép helytől. A park, az egésznek az állapota, harmóniája, a rendezettség, a tisztaság, az, hogy minden fűszálból ennek a kastélynak-parknak-emlékhelynek a szeretete, értékelése, megbecsülése sugárzik... Még a "mesterségesen" romos kápolnából is.
    A béke szigete kell, hogy legyen, ha a vad madarak ilyen nyugodtan legelnek/élnek ott. Itt nyilván senki sem szögelné fel egy fára a jégmadarat - mint tették ezt Pécsett....
    Vagy háromszor végigpörgettem nagy örömmel a fotóidat és várom a folytatást. (Közben megállás nélkül irigykedem - hát lehet így is, lehet ilyen is egy ingyen látogatható park.... persze nem Magyarországon...
    De miért ??? Kérdem én, miért csak ott ????)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rossz időnek is megvolt az előnye - nem volt tömeg. Sokan szokták idejüket a parkban tölteni, kocogni, sétálni, nézelődni. Persze aki itt lakik a közelben nagy előnye van. A többi turista, mint én is aznap. Csendes nap volt az esőben és igen, úgy éreztem magam, mint a béke szigetén.

      Törlés
  3. Ó, de csodás... ez a hely valami gyönyörű. És a madarak!
    Általában nem rajongok ez ilyen kastélyos helyekért, némelyik már annyira tökéletesen rendezett és túlzottan pompás, ebben mégis van valami... ami jól esik a szemnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretem a kastélyokat(nem túl díszes), nagy parkkal, ligeteket, kerteket, stb. mindent ami a természettel kapcsolatos.

      Törlés
  4. Milyen csodálatos helyet mutattál meg megint! A képeket nézegetve, olvasva egy kicsit irigykedtem is (Jó értelembe véve) Nem bántam volna ha esik is az eső!
    Álomszerű az egész kastély és a hozzátartozó park is.
    Aki a közelben él, annak itt sétálni, pihenni egy főnyeremény!
    Kíváncsian várom a botanikus kertet is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Picit sajnálom, hogy nem a közelében lakunk, mert biztos, hogy rendszeres látogató lennék.
      Hamarosan jön a botanikus kert, csak nagy az anyag sokat kell vele dolgoznom. Mancoka, már most állíthatom, hogy Neked különösen fog tetszeni..! :-)

      Törlés
  5. JÓ vacak időd volt, de mégis jó képeket csináltál.
    Mi már milyen sokszor voltunk ott...de nem szeretjük, valahogy lepukkadt és túl nyüzsgős nekünk a "mi kastélyunkhoz" mérve, ami még nagyobb Nymphenburgnál és a kertje sokkal szebb szerintem (Schlos Schleißheim).
    Ha találkoztunk volna, azért szívesen sétáltam volna veled ott.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pocsék idő volt és a viszonyokhoz képest utólag nézve a képeket nem is olyan rossz. Persze, egész más lett volna, ha süt a nap. Viszont akkor meg kerülgethettem volna a sok látogatót. Így jól tudtam haladni, nem "zavart" senki.
      Nem ismerem a "ti" kastélyotokat, személyesen értem, így nincs viszonyítási alapom. Bár én próbálom mindenhol megtalálni a dolgok szép oldalát.
      Legközelebb mehetünk együtt. :-)

      Törlés
  6. ne szerénykedj, fantasztikus fotókat csináltál, és még szebbé is tette a eső a csillogásával...
    de a madaras fotóidért nagyon irigykedek, az a varjú fergeteges, a fecskét is szinte hallom, hogy csivitel, de a többi madár is, (hogycsudába tudod, hogy ne mozduljanak be, biztos profi géped van)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, így utólag a képeket lapozgatva már én sem találom olyan rossznak. Igaz, vannak képek, amik az esős külsőtől is szépek.
      Á, Katalin, nekem is bemozdul, nincs állványom. Több képet készítek, ha lehet és utólag válogatok.

      Törlés
  7. Tetszik a park a gesztenyés fasorral.
    Nagyon szépek a képek, ettől az esős időtől mélyebb zöldek a színek. Ezt már a saját képeimnél is észrevettem.
    Az a varjú ledöbbentő, milyen szerencsétlenül roskadozik az esőben, pedig hát lepereg a tollukról a víz.
    Látod a fecske, az más, ő énekel az esőben. Biztos nem levelezőn tanulta az éneklést, mint a varjú, ezért megy neki jobban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a gesztenyés... <3
      A varjú nagyon muris volt, ahogy csöpögött le róla (is) a víz. :-D
      Lehet ő meg rólam gondolta ugyanezt. :-D

      Törlés
  8. Itt vagyok újra, csak nagyon zsúfolt volt az elmúlt két hetem. Történtek jó dolgok és egy szomorú dolog is a tágabb környezetemben. Úgy látom lesz mit bepótolnom olvasásilag :)
    Nagyon tetszett a park. Igaz én a ludakról is simán készítenék 1-200 fotót. A helyzetet én ismerem és szerintem minden komolyabban fotózó ember is. A lehetőségekhez képest szerintem is jól sikerültek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastalak, semmi gond. Van, hogy összejönnek a dolgok.:-) Remélem a szomorú dolog nem életbevágó.

      Azt sejtettem, hogy a madarakról Te többszáz képet készítesz. :-)
      Köszönöm a bíztatást a "vizes ügyekben" ott helyben kicsit bosszankodtam, de utólag nem bánom. Ez is kell a tapasztalatokhoz.

      Törlés
    2. Sajnos az volt :( de az élet megy tovább...

      Kíváncsian várom majd a fotóidat a titánbuzogányról. Nem ismerem még és most direkt nem is keresek rá a neten, így a Te fotóid alapján fogom majd megismerni :)

      Törlés
    3. Sajnálom :-(

      Igyekszem összeállítani.

      Törlés
  9. Esőben is csodálatos, köszönöm a virtuális kirándulást.:-)

    VálaszTörlés
  10. Huhh, de szép! kicsit emlékeztet engem a Belvedere-re, persze kastély az is, csodaszép parkkal előtte, utána :)))

    A ludak, jaj nagyon tetszenek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a kastélyok már csak ilyenek. :-)

      Törlés