"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. április 26., kedd

Szent György lovag ünnepe

Már több mint száz éve minden év húsvét hétfőjén Traunstein városában ünneplik Szent György lovag ünnepét (Leonhardiritt/Georgi-ritt). Lovas felvonulás korhű, a lovagok idejére emlékeztető ruhákban, zenei kísérettel majd megkoronázva a kardtánccal.
A kisváros főtere, ahol a St. Oswald templom áll adott helyet a felvonulásnak, a színpadnak.

Traunstein
 




A közeli és távoli bajor és osztrák településekről jöttek a felvonulók. Mindenki saját zászlajával és népviseletével tisztelegve az ünnepnek.








Nem csak az emberek, a lovak is díszben








 


A kardtáncosok

Mindegyik kardtáncos pengéjére szegfűből egy kis csokrot erősítettek. A tánc megkezdése előtt a kiszemelt kedvesnek dobták a csokrokat.











Zászlóforgatássali elvonulás

Ebben a városban is vannak szép homlokzati festmények (Lüftlmalerei). A főtéren áll és már távolról magára vonja a tekinteteket az egykori gyógyszertár épülete.



Egy érdekesség (?), az 1700-as évek elején a mi pandúrjaink felégették a várost.

St. Oswald templom



A napokban olvastam, hogy az UNESCO szellemi örökségének felvételére ez az ünnepség is felkerült.
Mindegyik német tartomány négy hagyományt és szokást jelöltethetett, de nem mindhonnan éltek a négy lehetőséggel. Így Bajorország további jelöléseket vehetett igénybe. Összesen 21 (!) eseményről van szó. Nem túloztam, amikor egy alkalommal azt írtam, itt az ünnep után, az az ünnep előtt is egyben. :-)

16 megjegyzés:

  1. Nagyon élvezetes képsorozat az ünnepségről. Legjobban a lovak tetszenek, elég vicces a virágcsokor a farkukon. :)
    A népviseleti, és a táncos ruhák is érdekesek, szépek, kicsit középkori hangulatúak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az volt. Kicsit hasonlít a sörfesztiválós felvonuláshoz, csak a "kosztüm" más.

      Törlés
  2. nagyon látványos szép ünneplés,
    nem ismerem a Szent György lovagrendet, milyen ünnepeket mikor (miért) tartanak, úgy gondolom a tavasz köszöntése ez is

    a LOVAK számomra csodaszámba mentek a képeiden, ámultam és bámultam, és ujjongtam hangosan itt, meseszép(ségesek) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól gondolod Katalin, tavaszköszöntő ünnep és hálaadó Szent Györgynek. A kardos tánc a tél elűzésére szimbolizált.
      A lovakat is igen csak kicsinosítják ez alkalmakra.

      Törlés
  3. Micsoda parádés felvonulás! Remek időtöltés és jókedv a szemnek- fülnek egyaránt! Szívesen megnéztem volna! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az volt, akkor még az időjárás is szép volt, nem úgy mint most a napokban.

      Törlés
    2. Itt is hideg volt, de láttam fotókat Tőled, esett a hó Nálatok! Most már jön a május, s az idő is csodaszép lesz! :)

      Törlés
  4. Néha mosolygok, néha irigykedem, amikor a németek különféle „bohóckodásait” látom/nézem. Egyrészt azt hiszem, van összetartó ereje az efféle „népünnepélynek” másrészt ez egyben emlékezés a múltra, az ősökre, a történelmükre. És ha valaki gyerekkorától megszokta, hogy bizonyos alkalmakon viseletbe kell öltözni, annak az nem furcsa. Én kevésbé tudom városi önmagamat valami hasonlóba képzelni – nem is így nőttem fel, az igaz. De azt szoktam mondani: ha ők ettől/evvel boldogok, hát csinálják….Talán a kiskereskedőknek is jól jön – mert a „nép” ilyenkor enni-inni akar, amit ilyen bulik nélkül tán kevésbé lelkesen, vagy sehogy se tennének.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész biztos, hogy összetartó ereje is van ezeknek az ünnepeknek. Jó ltni, ahogy az egész kicsi gyerekek is természetességgel teszik, amit a szülőktől látnak. Így biztos, hogy ezt adják ők is tovább..
      Jól látod, ez nem csak hagyományőrző, hanem egy gazdasági körforgás is, mert aki ünnepel az fogyaszt is. Nem csak közvetlenül, hanem közvetve is vannak érintettek.

      Törlés
  5. Én szeretem az ilyesmit, már csak azért is, mert azon a-sajnos csak egy-alkalmon, mikor lehet, magam is szívesen bújok régi viseletbe. Amúgyis szépek az ünnepek, mert kizökkentenek a hétköznapból, és adnak valami állandó, biztos körforgást is az évnek.
    Nagyon mókásak a virágseggű lovak. :-D Az a pettyes paci, jaj, gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sajnálom, hogy ez nekem a fiatalságomból kimaradt. Jó érzés lehetett és lehet egy ilyen közösségben felnőni, tevékenykedni.
      A virágos lópopók... :-D igen, tényleg mókás.
      A pettyes pacit sokan megcsodálták, tapsot is kapott. Ha szépségversenyt kiáltottak volna ki, biztos ő nyer!

      Törlés
  6. Remek fotósorozatot hoztál az ünnepségről. Itthon talán csak a templomokban emlékeztek meg róla (én legalábbis nem tudok másról). Jók ezek az események a helyi közösségnek és a turizmusnak is. Sajnos itt nincs túl nagy hagyománya az e fajta ünneplésnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ☺ Szeretem ezeket az ünnepsegeket megha csak nezöje is vagyok. Erezni az összefogo, összatarto eröt benne.

      Törlés
  7. Olyan jók ezek a hagyományok!!!!!!!!Élmény volt nézni a képeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem :-) Köszönöm Mamka :-)

      Törlés