"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. április 7., kedd

Hol a tavasz?

Igazi áprilisi időjárás kísérte a húsvéti ünnepnapokat, némi napsütés váltakozott gyengébb vagy erősebb széllel, havazással, hózáporral. Az az idő, amikor senki sem kívánkozik odakint lenni. Tettünk egy kísérletet és a Chiemsee fázós arcát mégis felkerestük.
A tóhoz igyekezve áthaladtunk egy pici falun Breitbrunn, amelynek központja nem közvetlen a vízparton áll, de egy röpke pihenőre érdemes megállni. (Itt már írtam róla)
A Szent Johann templom egy dombon áll és tükörképe a pici tavacskában is máltósággal magaslik. Három tollázkodó kacsa volt csak ott rajtunk kívül és egy-egy fázó tavaszi virág. Hol vagy már tavasz?

Szent Johann templom

Aranyhalakkal teli tó









Kankalin

Álmos fürtös gyöngyikék



A tavat tápláló patak



Egy hídon át kacskaringós út vezet fel a templomhoz. A tó túloldalán egy felújított kápolna áll, rajta tábla a 2012-es emlékműi díjat kapta.






Odaérve a Chiemsee-hez hózápor jött és rövid időn belül fehér hódara lepett el mindent...




Fraueninsel

Hózápor


Tavasz, várunk már!

18 megjegyzés:

  1. Ne aggódj, láttam az előrejelzést, jön, jön JÖN ! :-) (Mármint a tavasz) A hét végén már napsütésben mehettek túrázni ! Azért így borúsan se csúnya az a vidék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Épp az imént néztem a részletes előrejelzést :-)

      Törlés
  2. Hát tényleg borzalmasan lehangoló napok voltak ezek. Nagyon utáltam, hogy ki kellett mennem állandóan (dolgoztam). Fáztam és folyton vizes voltam. Tegnap meg hóviharok voltak, többször is errefelénk. Már lassan bedepizek ebbe az időbe, annyira vágyom ki és a szép időbe.
    De már jön a jobb idő és mi is akarunk menni majd valamikor a Chiemsee-hez. Vannak ilyen madárlestornyok mindenütt a tó körül és most totál rá vagyok kattanva a madárfotózásra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is. Bár nekünk most kifejezetten jól jött a lakásfelújításhoz. Fájt volna szívem, ha csalogatóan tavaszi az idő... :-)
      A seebrucki madárlestornyot gyakorta felkeressük mi is, és igen, a hétvégi előrejelzések TAVASZT mondanak! :-D

      Törlés
  3. Nálunk is vacak idő volt, de ma hét ágra sütött a nap. Biztos tudta ablakpucolás lesz :-D

    VálaszTörlés
  4. Fázós idő ide vagy oda, a képek csodálatosak, szívet melengetők most is :)

    Egyik kolléganőm kabátján Chiemsee feliratú embléma van. Korábban nem hallottam erről a tóról, csak mióta nálad olvasgatok. Mindig eszembe jutsz, ha meglátom rajta. (Mivel naponta többször kimegy benne cigizni, elég gyakran) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó :-)
      Amikor még én sem tudtam mi az, hogy Chiemsee - egy parfümön láttam a nevet, a logót - akkor néztem utána eszik e vagy isszák... :-)

      Törlés
  5. Most már majd csak jön.
    De az a templom nagyon szép még így rossz időben is. :-)

    VálaszTörlés
  6. A téli időjárás ellenére csak elindultatok, és nagyon jól tettétek, mert megint megcsodálhattuk a sok szépséget, amit közvetítettél felénk.
    Nagyon szeretek veled sétálni, kirándulni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) ennek örülök Mancoka! Remélhetőleg a legközelebbi kirándulás már tavaszi lesz.

      Törlés
  7. Varázslatosan szép táj, köszönöm hogy megmutattad és virtuális sétát tehettem ott :)
    Azt mondják az illetékesek, hogy holnaptól már felmelegedés jön.... Úgy legyen! :)

    VálaszTörlés
  8. Az az igazság, hogy nem bánnám én milyen az idő, de ott, ahol ezek a képek készültek, csont nélkül mászkálnék, legfeljebb jól beöltöznék :) meg amúgy is...ahogy öregszem, mindig mehetnékem van :))

    Háááát...nagyon pesszimistán nézem most a jó idő lehetőségét. Annyira változó, annyira szélsőséges...persze, ha itt lesz az IGAZI tavasz, akkor meg tobzódom benne, úgy igazán! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, ismersz már bennünket, nem volt kedvünk túrázni olyan volt az idő. De mára már megérkezett, itt a tavasz, csak halkan mondom, hogy a fagyosszentek meg ne hallják.. :-)

      Törlés
  9. A tükörképek a kedvenceim, no, meg a réce, de az összes kép elragadó!
    Ami a tavaszt illeti, minden évben így könyörgünk érte... :) Eljön. Biztos vagyok benne. Reméljük marad is!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiff, a tükörképek mindig fotózásra késztetnek. :-)

      Törlés