"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. április 14., kedd

Elbach tavasszal

Februárban jártunk erre, Elbach településénél, amikor még nagy hó volt. Mára virul és tavaszodik itt is. Mindenütt zöld-illat, nedves, puha talaj és madárcsivitelés.
A Birkenstein hegyről nyílik szép kilátás a szemközti kráterhegyünkre, ahol vakító fehéren még bőszen a tél uralkodik.




Legutóbb itt hóban bandukoltunk

Kankalin

Rengeteg kankalin




Nárciszos hegyoldalak

Törpe tulipánok


Hófény

 



Egy-egy ház udvarában mindig látni valami érdekeset, szépet…
  


Találkoztunk egy Micikével is, aki egy szépséges dáma vagy kisasszony pihe-puha bundával és fekete szemceruzával kihúzott szemekkel kedvesen üdvözölt bennünket.

Micike

 
Koncentrálva

Egy darabig potyautasom is akadt, mint egy drágakő díszlett rajtam.

 


A következő legelőn - mint februárban is - ott delelt a hosszú szőrű gulya.





Állatias bóklászásaink közepette elérkeztünk a Schwaiger Alm faházához, ideje volt megpihenni.


A fogadó kiskecskéi



Kalóriával feltankolva indultunk tovább a Birkenstein hegy felé. Az erdei úton több kirándulóval is találkoztunk, csak amikor a meredekebb utat választottuk ritkultak a túratársak.




Egy helyen hatalmas széles törzsű fenyőket vágtak ki. Már a nagyrészét el is szállították, a visszamaradt rengeteg toboz hevert a földön és sok-sok lehullott zuzmó. Ismereteim szerint ahol sok a zuzmó, ott igen tiszta a levegő.




Tüdőfű

Erdei ibolya

Martilapu

Tüdőfű

Erdei szellőrózsa

A meredek szemléltetésére


Martilapu lankák

Fehér acsalapu


Fehér acsalapu szőnyegek

Erdei vadak nyomai


Az első kilátás/lelátás


Elbach települése két templommal


Tovább menetelve a hegyen csörgedező patakok keresztezténk utunkat, majd hirtelen elértük a hóhatárt…
 



Stop! Vissza a tavaszba, havat csak messziről lássunk...


Fotó februárban

A napon 30 fok meleg volt

Csodálatos tavasz!

19 megjegyzés:

  1. Köszönöm ezt a csodás virtuális sétát a tavaszban, szinte érezni a jó levegőt:-)
    A napon azért vigyázz, fényvédő legyen, mert hamar lesülsz és észre sem veszed!
    Puszi:Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te kis boszi, honnan tudtad? Már késő... észrevétlen lekapott a Nap bennünket... :-)
      Pussz! <3

      Törlés
  2. Az a kilátás csodaszép!
    Megnéztem újra a téli képeket, nagyon szép volt akkor is arra, de a tavasz mégiscsak tavasz. :)
    Az ékszer igazán jól mutat a kezeden, nem is értem, miért nem hoztad haza :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen Katici, a tavasz az TAVASZ! :-)
      Az "ékszer" másként gondolta, meg egyébként sem szerettem volna az otthonából kiszakítani. Találkozunk mi még! :-)

      Törlés
  3. Még a hó gondolatától is fáztam :)

    A rengeteg tobozt látva: karácsony előtt mit meg nem adtam volna pár tobozért, mikor kültéri díszt terveztem...

    Hahaha, az a tehenes kép (8.), mikor még csak messzebbről lehet látni, először meghökkentem, hogy kerültek fel oda a tehenek :D

    Micike nagyon bájos a feketével kihúzott szemeivel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is épp ezért fordultunk vissza Orsi, elég a télből!

      Én is figyeltem a teheneket, mikor ráközelítettem láttam csak, hogy szobrok... :-)

      Törlés
  4. 30 fok? Nem semmi. Itt ma kezd ennyire nyári meleg lenni, mi is folyton izgünk belül, hogy mehessünk kifelé a természetbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is meglepődtem, amikor a hőmérőt megláttam. Este aztán a napcsókolta arcunk is erről árulkodott. :-)

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Itt, ehhez hasonlót még nem láttam.

      Törlés
  6. Nagyon köszönöm ezt a csodás virtuális sétát. De jó, hogy már felétek is tavasz van!:-) Micike nagyon bájos cicus...:-)
    További szép napot kívánok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon jó :-) viszont Aloha!

      Törlés
  7. Nekem a havas hegyek látványa nagyon bejön, főleg a tavasz virágaival, meg néhány tehénnel!:D Gyönyörű sétátok volt.
    Képzeld, mi is leégtünk az egyetlen dubrovniki, napsütéses napon!:) Hamar gyógyul..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép nagyon Tiff, de most már csak távolról :-) most a tavasznak van itt az ideje.
      Azt elhiszem, hogy Dubrovnikban is erős volt a napsütés, így van, hamar gyógyul! :-)

      Törlés
  8. Ideértem végre :) Álomszép fotók erről a gyönyörű tájról. De szívesen barangolnék most arrafelé (tudom most csak álom, hiszen még az itteni hegyek is túl messziek számomra), de lesz ez még másképpen!! A hosszú szőrűek pedig csuda arcok, abszolút favorit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Amíg nem érsz ide, addig hozom én az itteni tájakról a beszámolókat.

      Törlés
  9. Első pillanatban én is azt hittem, a tehénke meg a borja tényleg ott állnak a teraszon :-)
    A kilátás/lelátás-t meg csak irigyelni tudom - hóhatár ide, meg oda. NINCS szebb panoráma számomra az ilyennél.

    VálaszTörlés
  10. Egyszerűen mesések a képek...Én nem tudok még kedvenc képet választani , annyira ott van minden fotó...

    VálaszTörlés