"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. március 11., kedd

Ha kövek, akkor Klobenstein

Első utazós bejegyzésem innen indult két éve a kövek, kavicsok folyójától. Egy aranybánya ez a szurdok, ha valaki szép kavicsokat gyűjt! Sokaknak meditációs nyugalmi pont a meghasadt kő mondájának völgye. (Részletesebben már itt olvashattatok róla.)

Párától sejtelmes erdők, hegyek fogadtak ezen a szép tavaszodó napon. Erre a hétvégére 17-20 fokot ígértek! A lankákon májvirágcsoportok százai hirdették a tavasz közeledtét itt a hegyekben is. Madárfütty és a sebes patak - Tiroler Ache - csobogása, ugrándozása a köveken, annak a visszhangja a szurdok kőfalai közt.

Tiroler Ache
 




A tavalyi ősz maradványai
 
Mogyoró tavasziasan

Fehér acsalapu

Tüdőfű

Erdei szellőrózsa

Májvirág






A fák között már messziről láttuk az egyetlen fogadó (Jausenstube) változtatásait, bővítését utolsó ittlétünk óta. Néhány kirándulóval már találkoztunk, bár a környék viszonylag csendes, nem jellemzi a tömegturizmus.
 







A meghasadt kő, a templom és a kápolna

Tiroler Ache



Kedvenc fám itt, a függőhíd lábánál hajlik a folyó felé, kőbefúrt gyökerekkel, göcsörtös törzzsel, nem épp tökéletes, de különleges. Évek óta, úgy jövök ide, mintha ő lenne, aki itt vár, rendszeres fotóalanyom.
A függőhíd most le volt zárva fakitermelés miatt. Érdekes érzés rajta állni, áthaladni - rugózó, hintázó mozgását van aki nem bírja.

Függőhíd és a fám







A belső csend



21 megjegyzés:

  1. jujj, az a függőhíd... asszem félnék! de tuti átmennék rajta-))) azokat a köveket te pakoltad úgy egymásra? Szuper képek, heyl ismét!-)))

    VálaszTörlés
  2. A hid nagyon jo..:-) sajnaltam, hogy most nem tudtam rajta atmenni! A kovek mar Ott voltak, valaki mas/masok raktak egymasra.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép hely! Azon a hídon nem mernék átmenni, az biztos! Vagy lehet, hogy mégis csak megkisérelném....

    VálaszTörlés
  4. A látványért, az érzésért szerintem igen. :-)

    VálaszTörlés
  5. A Római parton is felbukkantak már a hasonló kőrakások, nagyon szeretem őket, tényleg van bennük valami földöntúli béke... :-D

    VálaszTörlés
  6. Egyre több ember rakosgatja folyók, patakok partján, sokszor én is rakok a már meglévő tornyokhoz egy-egy követ, gondolom mások is teszik :-)

    VálaszTörlés
  7. Szuper képek. És micsoda nevek, "tüdőfű, májvirág", az összes "szerv" mind tavasszal virágzik? :-)
    Más. Nem tudod/akarod esetleg a hozzászólások dobozát átállítani, hogy a bejegyzés alatt legyen és ne egy külön oldalon? Mert ilyenkor, ha írok, nem látom a bejegyzést és sokszor még vissza akarok lapozni, hogy mikhez is akartam hozzászólni, minek is hívták azt vagy azt, de nem tudok, és így a felét kifelejtem, amit írni akartam.

    VálaszTörlés
  8. :-D igen, a szervek így tavasszal beindulnak... :-D (jó meglátás, fel sem figyeltem rá!!!)
    Átállítom a hozzászólásokat, remélem megtalálom, hogy hol kell...!
    A mini video feltöltésről tudsz valamit?

    VálaszTörlés
  9. folyó, hegyek, virágok...ide nekem mindet :)
    Beindul az asztal alatt a lábam a látványtól :)

    VálaszTörlés
  10. jaj,egy ilyen folyót, akár patakocskát ,kérek szépen ide közelembe!:))))
    Vannak különböző helyekről gyűjtött kavicsaim,várják őket megillető helyüket.Szegények....:)

    VálaszTörlés
  11. Orsi, azt meghiszem :-)
    Mamka, miért szegények a kavicsaid? Az enyémek is idehaza a szárazon vannak.. :-)

    VálaszTörlés
  12. Tuti nem mennék át a hídon :)

    VálaszTörlés
  13. Jenever, biztos? Nem tudod mit hagynál ki! Tériszonyos vagy?

    VálaszTörlés
  14. Igen, sajna tériszonyos vagyok.

    VálaszTörlés
  15. :-( akkor már értem. Akkor majd küldök Neked fotókat, hogy milyen onnan a kilátás. :-)

    VálaszTörlés
  16. Az jó lesz, köszönöm, mert biztosan szép! legalább úgy gyönyörködhetek benne :)

    VálaszTörlés
  17. tériszonyos vagyok én is, egyre inkább, de én biza átmennék-))))

    VálaszTörlés
  18. Némi tériszonyom nekem is van, ill. egyszer volt rá példa, de a hídon nincs.

    VálaszTörlés
  19. én visítoznék, szörnyülködnék, kapaszkodnék de átmennék rajta :) visszafelé már valószínűleg vigyorognék :)

    Félős Lányok, kézenfogva átmennénk rajta? :)) együtt visítozva pld. ?:)

    VálaszTörlés
  20. Hát persze, hogy átmennénk rajta - én a bátrak legbátrabbika(!) :-D - átvezetnélek Benneteket rajta!

    VálaszTörlés