"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. március 26., szerda

Fényév távolság

Lehet számtalan hely, ami szebb és jobb a mi Földünknél
Lehet, létezik Ő is, aki többre képes az embernél
Néha ismeretlen távolba vágyom
Máskor megriaszt egy álom,
Hogy a csend, hogy a hang, hogy a fény, hogy a tűz
Már nem vigyáz e cseppnyi Földre, s el kell mennünk mindörökre.


Fényév távolság,
Csak hallgatom, csak bámulom.
Zengő fényország,
Hogy láss csodát egy életen át
Nézem tisztaságát, mégsem értem,
Hallom hangjait és el nem érem.
Ott a tenger, itt az én hajóm.


Hát itt ez a hely, amit sokszor boldogan elhagynék
És itt ez az élet, amit sokszor nem nagyon értünk még.
Néha könnyebb lenne elmenekülni,
Tiszta fénybe merülni.
De a jel, ami szól,
De a hang, ami hív,
Még nem mond semmit meddig éljek, s lesz e út,
Hogy visszatérjek.


Fényév távolság
Csak hallgatom, csak bámulom.
Zengő fényország,
Hogy láss csodát egy életen át.
Nézem tisztaságát, mégsem értem,
Hallom hangjait és el nem érem.
Ott a tenger, itt az én hajóm.


Nekem itt van dolgom,
Nekem itt vannak álmaim

Presser Gábor: Fényév távolság 


10 megjegyzés:

  1. Én is, én is! Tökéletes szöveg, tartalmas mondanivaló + a jó zene!

    VálaszTörlés
  2. Kaszás Attila előadásában meg nekem maga a tökély....

    tetszik: :) csend hang fény tűz élet jel út álmaim

    VálaszTörlés
  3. Nagy kedvencem ez a szám is - mint oly sok, talán mind - Presszertől. Nagyon nagy tehetség és komoly zenész. Hiteles.
    Mondd, hogy tudok követőd lenni, ha nem engedi a gép? :( Tegnap óta próbálkozom. "Nem adom fel..., míg egy darabban látsz...":)

    VálaszTörlés
  4. Az nem ismerem, mindjárt rá is keresek, köszi Orsi!:-)

    VálaszTörlés
  5. Üdvözöllek TiffanyIda!
    Igen, Presser hiteles. :-)

    Nem engedi a gép a feliratkozást? Ha az ikonra kattintasz, akkor mi történik?

    VálaszTörlés
  6. Nem enged a Google fiókommal belépni, mintha nem lenne jó a jelszó, pedig jó. Próbálkozzak újra, vagy később - írja. Ma is megtettem, de nem megy...

    VálaszTörlés
  7. Írtam a Te blogodba, hogy én hogy szoktam a blogkövetést baállítani. Így próbáltad?

    VálaszTörlés
  8. jujj, nagyon-nagyon szeretem ezt a dalt is, meg az egész darabot-))
    Kaszás Attila vagy Presser Pici énekli, mindegy...így is, úgy is nagyszerű!-)

    VálaszTörlés
  9. Lobelin, sajnos a darabot nem láttam. Azóta meghallgattam Kaszás Attila előadásában is. Nagyon szép, teljesen már, mint Presser. Nem is hasonlítanám össze, két más szépség. :-)

    VálaszTörlés