"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. március 15., szombat

Ég és Föld között repülj velem...

A januárban felfedezett reptér (Unterwössen) emléke ott lebegett bennem a háttérben. Kóstolgattam a repülés ízét és mint macska a forró kását egyre közelebb akartam magam érezni a témához.
Szerencsénkre picit szeles és ragyogó napsütésés volt az idő, két repülős csapat gyakorolt, volt lehetőségem felmérni a terepet.

Tavaszi tőzike


Nagyon szeretek repülni, ha hosszabb távra nyaralni megyünk repülővel, akkor nekem már a repülőút maga egy nagy élmény. Különösen, ha megfelelők az időjárási viszonyok, napfelkelte, naplemente, tiszta napos idő, de már a hófehér felhők, annak formái, azon megcsillanó napsugarak is szabadjára engedik a fantáziámat. Fentről felismerni egy várost, tavat, folyót, rárepülni egy szigetre, egy virágzó repce- vagy pipacsmező felett… mindezt fotón megörökíteni!
A személyszállító repülőgépeken kívül repültem már motoros sárkányrepülővel, ahonnan a kilátás pompás és már arról jól felismerhető a szabályosan megtervezett falvak, mezők, erdők elrendeződése, hogy milyen szép is odafentről minden! Amire vágyom még a vitorlás repülés és a hőléglabbonos repülés. Utóbbi hasonló lesz a sárkányrepüléshez, egy lassúbb sebességgel, épp ezért jobban szemügyre lehet venni mindent. Nem utolsó sorban jól lehet fotózni!
Remélem, hogy e vágyaim is mihamarabb valóra válhatnak!
 

 
Vitorlás pihenő állásban

Motoros gép


Míg figyeltem a gyakorló repülősöket bizsergés járt át, apró adrenalin bombácskák. Ezzel szemben pedig a gépek halk elsuhanása valami belső csendet is sugárzott rám.

Starthoz állva
 




Még csörlővel

Már szabadon vitorlázva
 
A másik startoló








“Születni kell minden nappal újra
álmodni azt, ami nem válhat valóra
Ég és Föld között repülj velem
Vezess át az életen,
Napot fess a szürke Holdra
Ég és Föld között repülj velem…”  Republic

12 megjegyzés:

  1. Látom, egészen közel kerültél az újabb, csábító repüléshez. Csodálatos képeket készítettél, mint mindig.
    Én is imádok repülni, és végig csodálni fentről a tájat, találgatni mit is látok, hasonlóan mint te. Imádok a szép felhők fölött repülni, megcsodálni azokat. Szeretek éjszakai is repülni, látni a kivilágított városokat. A legkülönlegesebb utunkon, Mallorca felé tartva este, viharos időben a villámok fölött jártunk. Visszagondolva nagyon szép volt, de akkor nem élveztem annyira.

    VálaszTörlés
  2. Merész vagy :)
    És csodásak a fotók- nekem már ez is élmény.

    VálaszTörlés
  3. Mancoka, egy újabb közös vonás :-) A villámlást én sem élveztem volna!
    Júlia, nem vagyok merész, inkább kíváncsi a szép látványra, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  4. Mikor próbálod ki?-))
    én is szeretek repülni...ha állat lehetnék sas szeretnék lenn!-) érdekes, mert legjobban a kutyákat szeretem-))
    nekem bakancslistás egy(két, három) ejtőernyős tandemugrás, meg még egy helikopteres utazás-)

    VálaszTörlés
  5. Voltam olyan szerencsés, hogy már nagyon sokat ültem repülőn, de én mindig annak tudtam örülni, ha zökkent a gép leszálláskor a kifutón és nagyon tapsoltam a pilótának :)
    Persze nem mondom, hogy fentről nem tetszett volna a látvány, pld. sose felejtem el, mikor a Balatont láttam felülről...

    Amúgy repülős család vagyunk: drága Apukám fiatal korában vadászpilóta volt, MIG gépet vezetett, a Testvérem vitorlázó repülőzött, a lánya meg siklóernyőzik :)
    Én maradtam a földön :D

    VálaszTörlés
  6. Lobelin, még nincs konkrét dátum, amikor eljön az ideje, talán még az idén. A hőlégballonos repülés az ami a leginkább csábít, az élmény tartama miatt is. Örülök, hogy ebben (is) rokonlelkek vagyunk! Sas és kutya... repülő kutya :-D, én inkább ölyv vagy vércse.
    Orsi, ezt nem is tudtam Rólad, hogy repülős családból való vagy! Nahát! Vadászpilóta, vitorlázó repülő, siklóernyő... wow!
    Érdekes az ejtőernyős tandemugrástól picit tartok. A szabadesés nekem túl gyors, az ugrás a semmibe... na, ahhoz már össze kéne kaparnom az összes bátorságomat... félek nem lenne elég :-) A bungee jumping-ot semmi pénzért ki nem próbálnám, az nem az én idegzetemnek való. :-D

    VálaszTörlés
  7. Repülni én is nagyon szeretek, de nagy géppel.:) nem merném az ilyeneket kipróbálni.
    Az első repülőútam előtt iszonyúan izgultam,féltem,nem is élveztem.de azóta nincsen megállás.Egyedül a tizenórás repülésektől ráz ki a hideg.Azt már nem lehet élvezni.

    Tőzike!!!!! Nem adom fel,amíg nem lesz a kertemben.Tudom védett virág,de hagymát lehet venni,már ha van a boltban.

    VálaszTörlés
  8. az se rossz-)
    na a bangee-t én sem, de a tandem más, mégsem egyedül vagyok :DDD
    és most, hogy mondod, a hőlégballon is csábít-) minden évben van itt Agárdon hőléballon fesztivál, lehet van rá lehetőség...

    VálaszTörlés
  9. Mamka, az első repülőutam gyerekfejjel éltem meg 10 éves voltam. egy életre belém ivődott a varázs... tizenórás repülőutam még nem volt.
    Lobelin, igen, a tandemben van ott veled vki, nem egyedül kell kontrolállni. Nekem a szabadesés ténye a rázós. Ezért pl. nekem a hullámvasút is horror...
    Agárdon hőlégballon fesztivál..? Na, most rá is keresek a neten mikor lesz! :-)

    VálaszTörlés
  10. szeptemberben szokott lenni, sztem még nem nagyon találsz az ideiről semmit, csak a régebbiekről

    VálaszTörlés
  11. Így van, csak a tavalyi szeptemberit találtam. Idénről még semmi sincs fenn. Ha többet megtudsz, kérlek írd meg! :-)

    VálaszTörlés