"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. december 28., szerda

Wildbichl Alm Kaiser-völgy

A reggelinél bogarásztuk túrakönyvünk lehetőségeit. A téli hónapokban kevés hütte/alm tart nyitva és nálunk már-már bevált szokás lett, valahol odafenn megpihenni és frissítőre, melegítőre esetleg némi harapnivalóra, a látvány befogadására a hütte teraszán vagy a kemence melegénél.
Az osztrák bajor határ közelében találtunk a Wildbichl Alm-ra (1140 m), akik egész évben nyitva vannak. Két órányira a Priener Hütte-től.
Ha már az év elejét a császárnál (Kaiser-hegység) kezdtük, akkor úgy illik, hogy az évvégén is tiszteletünket tegyük nála.

A Müllner Alm (730 m) parkolójánál a kút kávája ugyan jeges volt, de kellemes 4-5 fok áradt a hegyek felől.
A pár napja esett hó felülete megfagyott és a túrabakancs korcsolyacipőként csúszott ki a lábunk alól.

Egyszer csak eltűnt az út és meredek mohás sziklákon keresztül kellett felkapaszkodnunk. Ilyenkor nem segít a túrabot csak a kézzel kapaszkodás a köveken, fákon, gyökereken.

Ez már az osztrák területen állhat

Ha meggörbülve is...
Könyvünk írója szerint az egyik legszebb kilátás nyílik odafenről a Kaiser-völgyre, már vártam a találkozást. Sejtettem, hogy messzire ellátunk majd a főnnek köszönhetően.

Amint kiértünk az erdőből...

Kaiser-völgy

Kufstein

Még egy kis meredek

Könyvünk írója valóban nem túlzott, a látvány csodás. Ide is egész biztos, hogy nyáron is ellátogatunk. A tiroli Wildbichl vendéglősnél aznap zártkörű rendezvény volt vadászoknak - ami ugyan nem volt kiírva - mégis egy forró teára, kávéra maradhattunk. A völgy a havas hegycsúcsokkal annyira elvonta a figyelmem, hogy az Almról el is feledtem egy fotót készíteni.

1. Bevallom egy picit mindig irigykedve olvasom az ilyen bejegyzéseidet. Olyan jó dolog lehet válogatni a 1000 méternél magasabb csúcsok között, hogy most éppen mi legyen a célpont :) Tetszettek a fotók, a "ha meggörbülve is" pedig nagyon megfogott. Vajon mi "késztette ilyen formára ezt a fát...

1. Tényleg jó dolog válogatni a "hegyes" lehetőségekből, de folyók, patakok, erdők, tavak sem kevesebbek látnivalóban.
      Nem tudom mi okozta a "görbülést", a látvány megfogott a szálfák között. Mint ennek is üzenete volt számomra. :-)

2. Hűha! Micsoda óév búcsúztató túrában volt részetek! Csodás! Megértem, ha nyárra is beterveztétek már a látogatást.
    A kedvencem most a 7. és a 10. kép. "...oh dicső természet!...." Azért szívesen csodáltam volna a többit is a helyszínen!

3. Rendes tőle, hogy adott nektek kávét/teát. :-)
    Nagyon szép képek!

1. Őszintén? Milyen gazda az, aki a szomjas vándort elküldi? :-) Eddig még nem találkoztunk ilyennel.
      Köszi Talata!

4. Válaszok
    1. Zoltán, köszönöm és viszont kívánom! Fotókban (is) gazdag 2017-es évet mindannyiunknak. :-)

5. Hűha! ilyenkor mindig arra gondolok, én még ilyen hegyeket élőben nem is láttam és mennyire szép. Írták már előttem, de én is irigykedek (tudod, csak olyan egészséges irigykedéssel...) ilyenkor egy kicsit, hogy ott van Nektek karnyújtásnyira :)

Drága Kavics, sok ilyen gyönyörűséges túrát kívánok Nektek a következő évre (meg azután, meg azután, meg azután évekre is :) }

Minden jót és szépet, ölelést, szeretetet, békességet az új esztendőre ❤️

1. Köszi Orsi, viszont kívánom Nektek is! <3

6. Hát tényleg igaza volt a könyv írójának! :-O Mindenképp nézzétek meg fűben heverészős jó időben is! Nekem nagyon tetszik mikor eltűnik az ösvény, akkor aztán igazán izgalmassá vált a túra. :-)

1. Jövőre lesz fűben heverészős, domoldalról legurulós fotó! :-D
      Hát, izgalmas volt felkapszkodni a köveken. gondoltam is Rád! :-)