"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. június 11., szombat

Weissbach-vízesések, gleccserkert

A keleti Chiemgau-Alpok egy látványos kirándulásra invitált. Jó három éve jártunk itt utoljára és az olvadó hó nem sok látnivalót engedett akkor.

Ezen a ragyogó napsütéses napon nekivágtunk az egykori sószállító-utak egyikének-másikának. Az 1300-as évek közepén ugyanis Bad Reichenhallból itt a hegyek között szállították málhás állatok hátán a sót Münchenbe.
Az árnyas erdőből indultunk, ahol a Weissbach még csendes és apró kis vízesésekkel bucskázik alá. Nagyon jó kerékpárút is van, sokan két keréken indultak neki.

Weissbach patak






A sószállítók nyomában

Hamarosan elértük a gleccserkert lekoptatott szikláit, mely a 305-ös út felett magaslik (Inzelltől Berhtesgaden felé).




Az erdőben loncféle nyílt és terjesztette finom illatát, az ajlnövényzet is pompázott.









 
Leértünk a hegyről és a műút túloldalán visszakanyarodva közvetlen a Weissbach-patak partján folytattuk utunkat.



A melegben pihenés képpen egy Kneipp kúrát vettünk a patak vizében. A víz olyan hideg volt, hogy a kavicsok taposása sem okozott gondot, a víz hőmérsékletét jéghidegnek érzékeltem, a kavicsokat egyáltalán nem. Megszárítkozva, aztán visszabújva túracipőinkbe igen kellemes volt menetelni.

Egyre hangosabban hallatta magát a patak, közeledtünk a nagy vízesések felé.

 
A fák mögül a fehéren habzó víz robajjal tűnt elénk..




 
Alig vártam, hogy közelebb érhessek, hogy alámehessek, hogy érezzem az apró vízcseppeket az arcomon.







8 megjegyzés:

  1. Nem igazán látom a képeken, hogy teljesen alá lehet menni ? Mert ha igen, akkor az valami varázslat!!! Nézd meg az én vízesésemet itt: http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2010/08/szlovenia-5-volgyek-napja.html - a Pericniknek egész kis barlangja van a vízfüggöny mögött. Nincs nap, hogy ne gondolnék rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem néztem meg, hogy alá lehet e menni, nem úgy tűnt. Ahonnan fotóztam már igen sok vízcsepp ért, közelebb menve biztos jól eláztam volna.
      Megnéztem a linket amit küldtél. Nagyon szép vízesés és csodás kirándulás!!! Nem csodálom, hogy gyakran gondolsz rá!

      Törlés
  2. Ezek szerint már otthon is vagytok?
    Mostanság bővizű minden forrás a sok csapadék miatt és fantasztikus a vízesés hangja, látványa, jó kis videókat készítettél! Vicces a fára rajzol sárga jelzés, még nem láttam ilyet!:) Mit jelent?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bár ez a kirándulás még azelőtt zajlott. Mindig le vagyok maradva a bejegyzésekkel. :-)
      A sárga jelzés a só út kirándulás jelzése, amit megjártunk.

      Törlés
  3. Régebben meditációkban hányszor álltam vízesésnél, most a "valóságban" is. Jó volt kirándulni veletek. Elképzeltem azt a kőtaposást a vízben, én is szeretem így csinálni. (Szerettem.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A víz hangja mindig kellemes legyen az patak, folyó, vízesés, tenger vagy az óceán. Gyere máskor is. :-)

      Törlés
  4. Nekem már az első sem apró vízesés. :-)De a nagy, hogy ilyen több ágban zúdul alá, valóban olyan, mint egy függöny. Csodaszép!

    VálaszTörlés