"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. június 8., szerda

Pipacsos, kérészes május

Május végét írtunk már, amikor az első pipacsos zöld gabonamezőket megláttam. A Simssee-hez kerekeztünk, végre nyári hőmérséklet kedvezett.






A tó előtt egy vizenyős részen messziről rózsaszínben virítottak a réti kakukkszegfűk. A pocsolya tele zöld békákkal, óriási hangversenyt rendeztek.



 

Az első magaslati látkép. Nincs anélkül, hogy ne tartanánk itt egy pihenőt.

Simssee

Csendes volt a vízpart. A tavirózsák bimbósak, nemsokára sárga rózsaparadicsommá varázsolják a víz felszínét. Kérészek sokasága repkedett ide-oda, mint megannyi apró rövidéletű vizitündér. Egy-egy szárcsa éles rikoltása hasított a tó csendjébe.



Keretben



Kérészek



Rövid kérészéletük itt ér véget a kishalak örömére.


Kérészek társai - vörös és fekete


20 megjegyzés:

  1. fantasztikus fotók, a 2-tól elaléltam, csodás,... a 12, meg a 14. is a szívembe záródott örökre

    a "keretben" című képed pont passzol a kezdeményezésemhez: keresek a természetben olyan képeket, amik emberi érzelmeket fejeznek ki, az öleléshez éppen illik
    gyönyörű

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, örülök, ha tetszenek a fotók, különösen akkor, ha érzések, érzelmek társulnak hozzá. :-)

      Mi a kezdeményezésed konkrét célja? (Le vagyok maradva a blogok olvasásával, időbe telik, mire utolérem magam e téren.)

      Törlés
    2. Múltkor olvastam, hogy Boldizsár Ildikó (http://meseterapia.hu/) tudatosan keresi - és készít - olyan természetfotókat, amelyek az emberi érzésekben segítenek eligazodni. Szerinte sok gyerek és felnőtt él körülöttünk, akiknek NINCS TAPASZTALATUK ELEMI ÉRZÉSEKRŐL...
      Engem megdöbbentett, és megtetszett ez a kezdeményezés, kiváncsi lettem, és kicsit más szemmel nézek körbe az erdőn-mezőn: emberi érzéseket kifejező természeti képeket keresek, most épp az ölelés-t jártam körbe, láttam felhőben, fák ágában, gyökerében, virágokban fényekben...a te faágas képed pont olyan, mintha két ágkéz ölelné körbe a madarat:)))))

      Törlés
    3. Nagyon jó kezdeményezés! Egész biztos, van még ideillő több jó képem.
      Szomorú, ha gyerekeknek nincs tapasztalatuk az elemi érzésekről, hogy tudják átadni az ő gyerekeiknek (alig),ha maguk sem tudják milyen. :-(

      Törlés
  2. Azt olvastam, hogy "Pipacsos, kétrészes május".
    Nocsak, gondoltam, ez izgalmasan hangzik. :-)
    A képek nagyon szépek, nekem a tavirózsás a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Pipulka :-)
      Kétrészes :-D viccesen hangzik és azonnal lehet mindenfélére asszociálni. :-)))

      Törlés
  3. megmutatom neked, miket láttam:
    https://picasaweb.google.com/107573603468904419513/6293775639391203265?authkey=Gv1sRgCP39iszM6vmRXg


    (bár lehet, hogy ez butaság volt tőlem, idetenni a ,linket, mert nem lehet kimásolni az oldaladról)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem az albumot, nagyon jó, sok szép a témához kapcsolódó képpel! Erre gondoltam és ahogy fent is írtam biztos lenne még több képem, ami illene a témához.

      Törlés
  4. Nyugalom,béke.....érzem a tikkasztó meleget.

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Amint megláttam fókuszáltam és ő szépen kiúszott a képből. Csak reméltem magamban, hogy visszúszik. Úgy lett. :-)

      Törlés
  6. Keretben - nálam mindenféleképpen díjnyertes fotó! :)

    A fotókat nézve érzem a mező illatot, a ciripelést a fűből, a forróságot.

    ...és de szép a kérész a fűszálon, még soha nem láttam élőben kérészt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a díjnyertes címet! :-)
      Ahogy érzed úgy volt. :-)

      Törlés
  7. Merre, hol ezek a szépségek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Márta! Üdvözöllek a blogomban. :-)
      Ez a kis tó Bajorországban található, Simssee a neve.

      Törlés
  8. Láttatok már kérészeket? Tavaly voltunk Szolnokon a Tiszavirág fesztiválon, egy élmény volt számunkra. A fotóidat nagyon szeretem, olyan " Jó " szemmel látod meg a lényeget, a szépet!
    Kellemes hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt a blogomban is láthatsz egyet, láttam.
      Az általad említett tiszavirág-kérészvonulásban még nem volt részem.
      Köszi Éva, örülök, ha tetszik az én világom.:-)

      Törlés