"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. június 13., hétfő

Egy csepp Andalúzia 1.

Andalúzia ízéről először igazán Coelho tollából ismertem meg egyet és mást. Ismerős volt addig a flamenco, az andalúz bor, lovak és a bikaviadalok. Amire itt leltem a néhány napon Andalúzia legnyugatibb csücskében ezeken túl, az egy olyan világ ajtaját nyitotta meg előttem, ami még igen sok látnivalót ígér.
Odáig nem csak km-eket, hanem az időben is utaztunk.


A francia Alpok havas csúcsai napsütésben



Szó szerint ugráltunk az időben, egész pontosan az időzónákban. Repülőnk a portugál Faro városába vitt bennünket. Portugáliában egy órával korábbi az idő Közép-Európához képest.

Faro városa, háttérben Ria Formosa lagúnák

Algavre partjai, Quarteria városa
 
A reptér körüli lagúnák, folyók, árterek






Faro pici reptere



A reptérről kisbusszal mentünk át Andalúziába, ahol megegyezik az időzóna hazánkkal. Így történt, hogy ide-oda ugráltunk az időben.

Időzónák



Portugáliát Andalúziától a Guadiana folyó választja el egymástól, mely az Ibériai-félsziget egyik leghosszabb folyója. Felette egy impozáns híd feszül, mely szállásunkhoz vezetett. Csak a buszsofőrünk felejtette el a szélvédőt tisztára mosni. :-)

Guadiana folyó és hídja




Andalúzia Spanyolország legdélebbi részén az Atlanti-óceán és az Alborán-tenger között, Gibraltár szomszédságában húzódik.

  

 

14 megjegyzés:

  1. Várom a folytatást.Tudod, én még sosem repültem. Egyre inkább gondolok rák, ki kellene próbálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készül :-)
      Amennyiben van rá lehetőséged ne hagyd ki, csak bíztatni tudlak! Számomra mindig egy élmény. :-)

      Törlés
  2. Abetyármindenit!:D De jó helyen jártok! Nagyon várom a többi részt!:) Őszintén szólva az Alborán - tenger nekem kimaradt, szégyellem, de sose hallottam róla. Utána néztem gyorsan és megnyugodtam. A Földközi - tenger többi "felosztott" részét mind ismerem. Most már ezt is, valóban, így pontosabb. Holtig tanul az ember.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dolgozom rajta Tiff :-)
      Nem vagy egyedül az Alborán-tengerrel :-) utazás előtt, mikor gyűjtöttem az információkat tudatosodott bennem is. Igen, holtig tanul az ember.

      Törlés
  3. aztaaaa! :) micsoda különleges hely! már sejtem, hogy szuper út lehetett ez is, hejj de irigykedem :))) a térképen ahogy láttam a Malaga nevet, nyami a finom édes bor jutott eszembe :)
    (...bár itt van két hasonló édes bor, amit tavaly szeptemberben Görögországból hoztunk, még fel sem bontottuk egyiket sem...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép hely az már biztos és hogy nem utoljára jártunk itt az is. :-)
      Bor-ügyben kezet foghatunk :-D mellettem is képes egy üveg bor a penészesedésre . :-)

      Törlés
  4. Minden hidat csodálok. Oly hihetetlennek tűnik (legalábbis messziről nézve), hogy egy légiesen könnyű szerkezet mit elbír a hátán. Csak csodálni tudom itt is, másutt is a hídépítőket. Jók a rep.gépes/hegyes fotók, a csúcsok tényleg "az égig" érnek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A repülőn akkor igazi az élmény, amikor jó fényviszonyok és időjárás mellett nézelődhetek. Valami olyasmi, mint amikor a kutyus az üvegajtóra tapasztja a nóziját, úgy csüngök én is a repülő ablakában. :-)

      Többnyire a klasszikus, díszes hidakat kedvelem faragott szoborral, de az egyszerűbb, modernebb hídak is vonzóak tudnak lenni. Ez a Portugália és Spanyolország közti nagyon tetszett.

      Törlés
  5. A múlt héten nem voltam itthon. A "Szünet" bejegyzésednél gondoltam, hogy megint egy érdekes utazásra viszel minket :)
    Gondolom akkor voltál kint? Most kezdem olvasni a 2-3. részt is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, akkor voltunk nyaralni.
      Van,hogy másoknál én is egyszerre olvasok több bejegyzést. Én szeretem egyben is átolvasni.:-)

      Törlés
  6. Itt bámulom már hosszú percek óta az időzónás térképet és keresem rajta a kék Földközi-tengert. Teljesen összezavarodtam. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért keresed a Földközi-tengert Pipulka?

      Törlés
    2. Nem volt különösebb oka, csak mindenáron a kék színt kerestem. :-D

      Törlés
    3. Itt most hiába keresed, azon a részen voltunk, ahol az Atlanti-óceán mossa a partot.:-)

      Törlés