"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. december 8., kedd

Téli apróságok

Aznap reggel csípős hideg szél fújt, azon gondolkodtam, hogy busszal megyek be a városba. Majd hirtelen bevillant Messner milyen hidegben járt a nyolcezreseken vagy épp Grönlandon. Azonnal megváltoztattam a tervem, döntöttem, gyalog megyek, és ha gyalog, akkor viszem a gépet is.
Megérte. 
Az Inn-folyóhoz érve kelt fel épp a Nap, nyújtotta ki sugarait a hegyek mögül és szikrázott a folyó felett.


A pára különös narancs-rózsaszínben szállt fel.
„Ne fekete-fehéret dúdolj, színeset!
Szabadot, szépet, szépet, fényeset.“ Anima Sound System: 68
 

A híd korlátját rendezett sorokban fagykristályok borították. A pókoktól szorgosan szőtt hálókra este ráült a pára és az éjjel varázsa kristálygömbökké alakította.


Apró polipként feszültek a megfagyott pókhálók






A reggeli napfény sugárzott csillogott a finom szálakon csüngő jéggolyókon.
A varázslatos látványban teljesen megfeledkeztem hidegről, szélről, időről...


“ A játékszellem az, ami egy életen át hordott.” Reinhold Messner
 

20 megjegyzés:

  1. Csodaszépek ! Milyen kevés kell ahhoz, hogy egy majdnem láthatatlan valami - a pókháló finom szálai - mesés horgolt csipkévé változzanak ! Eszembe juttatta az én kedvenc téli csodáimat, a patakparti fűszálakat, faágakat, melyekre ha ráfagyott a felfröccsenő víz, valami hihetetlenül különös, művészi alkotások születtek.Biztos láttál te is ilyent már - nincs az az emberi fantázia, ami különbet ki tud találni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz Aranyos! Gyönyörűségek születnek a megfagyott víz hatására. Azt hiszem az emberi fantázia/készség "csak" másolja a természetben látottakat.

      Törlés
  2. imádom!!! fantasztikus, pazar
    csodás
    :))
    !!!

    VálaszTörlés
  3. Hú! Ilyen hideg van felétek?????Én is szeretek sétálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aznap 0 fok alatt volt valamennyivel, de a széltől erősebbnek éreztem. Annyira hideg nincs, mint amennyinek lenni kellene decemberben.:-)

      Törlés
  4. Csodaszép képek, tényleg különlegesek!!!
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi, nem különben, mint a Tiéid! :-)

      Törlés
  5. Köszönjük neked Messner ezt a ragyogó reggeli képsorozatot! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Átadom, ha mégegyszer találkozom vele. Nagy szerepe volt benne bizony, mint ahogy ezentúli döntéseimben is. Köszönet érte!

      Törlés
  6. Nagyon klassz! Micsoda látvány! Nekünk mindenképpen megérte, hogy gyalog mentél:)

    VálaszTörlés
  7. úgy látom elszállt a kommentem :( még tegnap írtam.

    Már nem tudom teljesen felidézni szó szerint, hogy mi volt... talán ez: mennyi apró csodát látunk, ha egy kicsit is figyelünk és milyen jó, hogy gyalog mentél mert Neked is örömet szerzett, azzal meg hogy megmutattad, nekünk is.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek, nem tudok betelni velük! Nagyon tetszenek a képeid (hogy valami újdonságot írjak... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Jenever, én is így voltam mikor fotóztam. :-)

      Törlés
  9. Csodásak! Milyen jól tetted, hogy gyalog mentél! :-)
    További szép estét, jó hétvégét kívánok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól :-)
      Köszönöm, viszont Aloha!

      Törlés
  10. Apróságok no de milyenek!! A korlát jégkristályai, a megfagyott pókháló.. Gyönyörűséges kollekció, gratulálok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, a természet alkotta. :-)

      Törlés