"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. december 29., kedd

A telihold fényében

Kísérte utunkat haza, világított az ünnepnapokon.

 


Hunyor

Csillogó harmat
kéklő virágon,
régen várt vendég
öreg tanyákon,

aprócska fészek,
ott fenn, az ágon,
több-száz homokzsák
végig a gáton,

az otthon íze
kisült kalácson,
nehéz nap után
hűs gyolcs az ágyon,

mellém, ha leülsz,
s osztod magányom,
hűvös tenyered
enyhít a lázon,

sötét éj után,
új, tiszta vászon,
bujkáló remény
tépett plakáton,

amikor titkod
szívembe zárom,
együtt ha lépünk,
kedves barátom,

kémény, ha füstöl
egy ócska házon,
ölelő kezek
meggörnyedt háton,

születő gyermek,
tenyérnyi lábnyom,
kéretlen mosoly,
ez a karácsony.    

Papp Viola: Karácsony

23 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a horgolt angyalka és csillag díszek. Nagyon tetszik.

    Hunyor...már Chansonnál is csodálkoztam rajta, nekem is van, igaz bordó hunyor, de az még nem virágzik, mindig kicsit később, január közepe körül látok virágot rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Orsi, anya nagyon szépeket készít! Átadom. :-)

      A bordó hunyor tán még szebb!

      Törlés
  2. Szépséges az a karácsonyfa! Nekem egy kolléganőm horgol ilyen csodákat, én meg csodálom azt, aki ilyet tud.
    Tényleg, telihold volt karácsonykor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyum nagyon tudja ezt a horgolást. Nekem a horgolás nem a kedvencem.

      Törlés
  3. Gyönyörű a fátok! Nekem is nagyon tetszenek a horgolt díszek!
    A mi karácsonyfánkon is sok a kézműves darab.
    Először azt gondoltam tán , hogy frivolitás, azaz hajócsipke, és tán Te készítetted! Hogy állsz az elsajátításával?
    A hunyorom nekem tönkrement, pedig sokáig szép volt odakint. nagyon sajnálom!
    Szép pihengetős. feltöltődős napokat kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd egyszer lesz nekem is saját munkával díszített fa, az csak frivolitással lesz tele. Most jó pár hónapja szünet van nálam e téren, mert csináltunk egy "műhelyt" ahol majd ezt is a kavicsozás mellett csinálhatok. Hamarosan előkerül megint a téma! Ígéretem szerint (már jó régen megígértem Verának és Katának!)meg is mutatom majd mit készítettem.
      Köszi Éva, Nektek is szép évvégét kívánok! <3

      Törlés
  4. Olyan gyönyörű fotó párhuzam! : a Hold és a horgolt csipkecsillag!

    VálaszTörlés
  5. Ahogy titeket a telihold, minket a néha felbukkanó nap kísért- hazafelé.

    VálaszTörlés
  6. Jól látom, a hunyorok Zsolnayban hunyorognak ? Mellesleg a zöld már a Mecsekben is kinyílt....
    ITT látható

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod Aranyos, anyu szép gyűjteménye a pillangós széria.
      A zöld hunyorok is nagyon szépek, még sosem láttam a természetben nyílni.

      Törlés
  7. Nagyon kedves így a fa a horgolt díszekkel. Ügyes az Anyukád!
    ...és a vers is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  8. Csak nem Te készítetted a díszeket? Nagyon szép a fátok :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem Lili, horgolás nem a műfajom. Majd egyszer frivolitásból lesz egy sajátom.
      A fa műfenyő és ezzel a díszítéssel tényleg nagyon szép.

      Törlés
    2. Pedig s fát is "igazinak" gondoltam... de tényleg nagyon hangulatos :-)

      Törlés
  9. Milyen szép karácsonyfa. :-) És igen, épp szenteste volt telehold.

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű ez a hópihe... igaz a többi is...Ügyes anyukád...és várom már a hajócsipkés díszeket is.... végül is tűnél vagy hajócskánál maradtál?
    A cica mesésen szép...ahogy néz........

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vera, átadom!
      A tűnél maradtam, az áll kézre... :-)

      Törlés
  11. Mutatta az utat mint az első tengeri felfedezőknek :)

    VálaszTörlés