"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. november 3., kedd

Apró részletek az őszben

Eső után a reggeli fényben, részletekben, zenével ...











Még nem láttam, de már éreztem az illatát a mézeskalácsfának. Az édes illatú levelek beterítették a padokat, a füvet a parban. De kár, hogy nem tudom az illatokat csatolni a blogom képeihez… varázslatosan finom!

  







 








Játék! 

Mi látható a következő képen? A megoldást ( a teljes képet ) itt teszem majd közzé. Várom az ötleteiteket!

Mit ábrázol a fotó?

Miután többektől is elhangzott a helyes válasz, íme a teljes kép a különleges szökőkútról:



Csináltam egy minivideót, nem túl jó a minősége, de jobban elképzelhető a gömbszökőkút.
 

Az utcai járdába süllyesztették ezt a szökőkutat. Képzeljetek el egy lótusz virágot, amelyik épp bontogatja a szirmait, de még inkább csukva van. A közepéből tör fel - szökik - a víz fel, a “szirmok” hegyén fennakadó falevelek táncolnak a “szirmok” között.

Szerintem egy egyszerű, de nagyszerű megoldás! Még nem sikerült kinyomoznom, hogy ki az alkotó, de nyomon vagyok.

Köszönöm mindenkinek a játékos kedvét és a válaszait! <3

43 megjegyzés:

  1. Apró, de gyönyörű őszi részletek. A vízcseppes falevelek a kedvenceim :)

    VálaszTörlés
  2. Ez valami itató, madáritató lehet? Vagy hasonló, de mintha víz lenne a közepén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, nem, nem madáritató. Más ötlet?

      Törlés
  3. Mézeskalácsfa?????? Nagyon érdekel.Mézeskalácsot mindig sütök.:)
    Mi látható a fotón? Hú! Még sokszor meg kell néznem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen :-) már írtam róla korábban. Becsületes neve kacsurafa (Cercidiphyllum japonicum) és az illata a mézeskalácsra, nekem inkább a vattacukorral hasonlít. Hihetetlenül intenzív ilyenkor!

      Ötlet, mi látható az utolsó fotón?

      Törlés
    2. Faleveleket látok a nagy "cseppben", középen, de közben sodrása van a víznek. Patakban fotóztad ?
      de nem értem a víz zúgásának irányát, nekem fordítva lett logikus.:)

      Törlés
    3. Falevél - igen
      Víz - igen
      Patak - nem

      Törlés
    4. Akkor egy városban levő csobogó őszi levelekkel.

      Törlés
  4. Ide kell írni a választ,vagy emailben?

    VálaszTörlés
  5. Megunhatatlan színek és formák! A mézeskalácsfának is milyen különleges alakú a levele. Soha nem láttam még ilyet.
    Szerintem a képen valami forrásféle van, amiből bugyog kifele környöskörül a víz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bugyog ki a víz köröskörül, igaz, de nem forrás.

      Törlés
  6. Gyönyörűek a képeid!
    Az utolsó pedig egyszerűen fantasztikus. Nézem, nézem, ahogy Mamka is írja, a víz iránya fordítottnak tűnik... csőtörés? :) de mintha fű lenne a víz alatt... hát, igazán kíváncsi vagyok a megfejtésre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Jenever.
      Lehetne akár csőtörés is, de nem az. :-)

      Törlés
  7. Délután nem volt időm alaposan megnézni a képet. Elgondolkodtató fotó :D Szerintem valamilyen csobogó szerű szökőkút lehet. Ami elbizonytalanít az a falevél, ahogy fixen ott van a víz alatt. Ezért még arra is gondoltam, hogy fagyott állapotban fotóztad le. Igazán kíváncsi leszek a leleplező fotóra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fagyos állapot, "mozgó" víz.
      Helyes válasz! Szökőkút. :-)

      Törlés
    2. Éppen ilyennek képzeltem el :)
      A falevelek, hogy hogy nem sodródtak el a vízzel?

      Törlés
    3. :-) Fennakadnak a "szirmokon", de holnap este pontosítok, ha kell, mert reggel jobban megvizsgálom.

      Törlés
  8. valami kis szökőkútra gondolok, csobogó vagy mi...

    a fotóid meg mind egy csoda!

    VálaszTörlés
  9. Ó, de szép fotók... :)
    Forrás az utolsó képen? :-)

    VálaszTörlés
  10. olyan, mint valami túlcsordult csatornafedőből előtörő víz

    VálaszTörlés
  11. Én csobogót írtam.:) de tudod mi a fura? Hogy a középen felbuggyanó víz nem sodorja ki a leveleket középről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez érdekes. Holnap "nagyítóval" jobban szemügyre veszem, este megírom. :-)

      Törlés
    2. Mamka, ahogy már tegnap is írtam a szirom szerű "fogakon" fennakadnak a falevelek és nem sodorja ki a víz. Ez valóban érdekes. :-)
      Fenn beszúrtam egy minivideót róla.

      Törlés
  12. Nagyon jó volt!!!!!! kell is egy kis játék! Sokat gondolok rád, mi van felétek és mi lesz.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kell a játék, különben hogy bírnánk ki az életet... főleg, amikor baj bajra halmozódik..

      Törlés
    2. nagyon szeretek veled "beszélgetni", olyan jókat írsz

      Törlés
    3. Köszi Katalin, én is szeretek "nálad" lenni, mert szépek a gondolataid.

      Törlés
  13. Szép részleteket fogtál be. Tegnap reggel én is voltam kint másfél órát fotózni, csodálatos, jéggé fagyott harmatcseppeket találtam pókhálókban és elszáradt virágokon.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fotók már mindig csaka német blogban mennek, ma van az első rész, de majd lesz még vagy 10 rész. A legjobb képeket a végére hagytam.
      http://reistdiemaus.blogspot.de/

      Törlés
  14. Fenn beszúrtam egy minivideót a szökőkútról.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon klassz ez a szökőkút!!!

    VálaszTörlés