"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. március 12., csütörtök

Emlékek kavicsba, fűszerbe gyűjtve

"Mindenben, amit a kezünkkel készítünk
marad egy darabka belőlünk..." Vasil Rebrenau

Újabb kavics kompozícióm. Rodoszi emlékek










Amikor a kavicsokat összeválogattam, képpé raktam a tavalyi rodoszi nyaralás emlékeit éltem újra... a rajzolatos tengeri köveket, a kavicsokat, a tengerparti homok sokszínűségét, a felhőket a napot, naplementét, Rodoszt.

Örömömre a szigeten szedett és elültetett fűszermagok közül is van már jelentkező...

10 naposan

14 naposan

Itt is zöldül valami :-)

Zene más tájakról, szép...
  

22 megjegyzés:

  1. A kavicsos keretek nagyon jók. Nagyon jó, hogy ennyi, szinte teljesen egyforma formájú, színű kavics lett egy fajtából. Meg azok, amiken végigmegy a vonal. Ezeket a kereteket is te csinálod hozzájuk, vagy veszed valahol készen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi, volt Rodoszon bőven kavics, tudtam volna egy extra bőrönddel is válogatni... :-D
      A kereteket vettem.

      Törlés
  2. Szuperek!-)
    Ennyi kavicsot hazavittél?-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ennyit... :-(
      :-D szívem szerint vittem volna többet is. Amikor ilyen sok szép hasonlóra bukkanok nehéz otthagyni őket... köszi Lobelin :-)

      Törlés
  3. Nem csodálkozom, hiszen az unokáim is folyton szép formájú kavicsokat gyűjtenek. Amiket hozok nekik is nagy becsben tartják.
    Gyönyörűek, szépen elrendezettek. Kedves a szememnek, tetszenek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó érzés, ha másnak is tetszik amit készítek :-)

      Törlés
  4. Lehet kérdeztem már a régebbi kavics képeid láttán, de már kihagy az eszem és elfelejtettem:) szóval milyen ragasztót használsz, hogy stabilan megmaradjon rajta a kavics és mi a háttér amire ragasztod, hogy nem húzza el a kavics súlya??

    Egyébként nagyon tetszik, a keret tökéletesen kiemeli a kavicsok egyszerű szépségét!

    Az enyémek még azóta is szatyorban vannak, amit hoztam szeptemberben :(

    Melyik fűszermag zöldül már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pillanatragsztóval dolgozom, erős és tartós, a háttér egy gumi szerű anyag. Tartós keretre van szükség, hogy megmaradjon a keretben. Kizárólag egyszerű kereteket választok, a kavicsokon van a hangsúly.

      Melyik fűszer Orsi... ha én azt tudnám? Egy borítékban hoztam haza őket összekeverve, szétválogatva ültettem el őket, majd ha nagyobbak lesznek megtudodm, hogy melyik a bazsalikom, a kakukkfű, a borsikafű és ki tudja még mit gyűjtöttem be... :-D

      Törlés
    2. Szegény kavicsok a szatyorban... :-( Orsi engedd ki őket a szabadba! :-)

      Törlés
    3. gumi szerű anyag? milyen boltban lehet azt kapni? mondjuk ha az itthoni helyét is tudnád.... :D mármint hogy milyen boltban lehet nálunk kapni...nincsenek nagy kéréseim, igaz ? :D

      Komolyan mondom (írom) érzem az orromban azt a jellegzetes fűszer illatot, ami minden görög szigetet jellemez...
      hinnnye, de nosztalgikus állapotba kerültem csak az emlegetésére is! :)

      azért kíváncsi leszek majd, hogy melyik fűszered kelt ki és maradt meg!

      Törlés
    4. Sajnos nem tudom a magyar nevét ennek az anyagnak (németül Moosgummi) hobbiboltokban lehet kapni, kisebb-nagyobb ívekben, mindenféle színben. A gyerekek ismerik, iskolákban is használják.

      Törlés
    5. köszi, megnézem hobbiboltokban, van itt is nálunk jó pár...!

      Törlés
  5. Lehet, hogy valahol írtál már a blogban a technológiáról: beragasztod ezeket a kavicsokat, (akkor ugye akár fel is lehet akasztani a kis kereteket) vagy szabadon variálhatók maradnak (akkor csak asztali díszek) ?
    Szinte érzem az ujjaim közt simaságukat....Azt is tudom, hogy mindegyik tapintása más és más - a zsebem állandóan tele van velük :-)
    És azt tudod, hogy mik azok a növénykék, amik már zöldülnek ? Csak szedted, vagy vettél is magokat ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Aranyos fel is lehet őket akasztani, az is a tervem csak előbb még ki szeretném festeni a lakást. Ez most így komletten lesz a falra, ahogy az asztalon látod, de a korábbi egyes képek asztalon, komódon állnak.
      A tapintásukról biztos Te is felismered melyik folyami és melyik tengeri kavics. Az én zsebemben is lapul egy-egy kavics. :-)
      A magokat csak gyűjtöttem, volt egy hegyoldal, ahol rengeteg fűszernövény volt, hihetetlen illattal. Fejjebb írtam, amit felismertem, a többi rejtély. Eddig még csak kétféle bújik. Bokorról és fáról is hoztam valami csonthéjast, azoknak idő kell, ha egyáltalán kikelnek.

      Törlés
  6. Csodásak!!!!!!
    A kereteken van üveg? Vízszintesen tárolod őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, a kereteken sosincs üveg, mert zavarna, ha megtörne a fény rajta. Nem mindegyik keretnek van ilyen mélysége, ott kidomborodnak a kövek. Szeretem, ha árnyékot vetnek, amikor rásüt a nap. Nekem így tetszik. Köszönöm :-)

      Törlés
  7. Nagyon szépek, én szerencsés vagyok élőben is csodálhatom az alkotásodat!
    Nálunk sajnos nincsenek ilyen csodás lapos kavicsok:-( mint amilyen van a 2. képeden alul.....
    Remélem nem néztek furcsán rád a reptéren:-D
    A kiskerted is szépen fejlődik, nekem a fűszerek nem keltek ki sajnos, csak a snidling, és a retek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A reptéren, ... hát betettem a bőröndbe őket, azt meg előtte le kell adni. Férjem morgolódott, hogy ne legyen túlsúlyos a bőrönd. Erről persze én már időben gondoskodtam! :-D
      Kata, eddig nekem is csak kétféle bújik, pedig 8 félét ültettem. Ebben vannak csonthéjasok is, ami ugye nem biztos, hogy kikel.

      Törlés
  8. Amilyen egyszerű olyan szép kompozíciókat kreáltál. A színátmenetes és a "kőnyaklánc" különösen tetszik. Nem kellett túlsúlyt fizetni a repülőn? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Miklós! Ha megnézed az egészet egyben, akkor látod, hogy az egész színátmenetes, balra lent a sötétek, majd jobbra/fel haladva világosodik. A "kőnyaklánc" egyedi, a szép rajzolatos köveket külön akartam érvényesíteni.
      Túlsúly nem volt, előrelátó vagyok (tudtam, hogy kövek nélkül nem jövök haza), inkább megváltam volna egy-egy ruhaneműtől, de erre nem volt szükség. :-)

      Törlés
  9. Nagyon klasszak lettek a kavicsos képek!!!
    És milyen magokat nevelgetsz? Majd mutasd meg légyszíves, amikor kikelnek már! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Jenever :-)
      Ami biztos volt köztük a bazsalikom, a kakukkfű, és a borsikafű, aztán majd meglátjuk mi nő még ki... :-D

      Törlés