"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. március 9., hétfő

Amikor a császár hív és a májvirágok mosolyognak

Császárunk a Zahmer Kaiser hívott és mi mentünk.
A repülőktől behálózott égbolton megült a szikrázó Nap, a hó vakított fehérségével. Madarak csicseregtek, jégcsapok csepegtek, 11 fok meleg volt, a tavasz szele lengedezett.

Zahmer Kaiser







Róka - nyúl (?)










Kippattant barkafák bontják virágaikat, hó ide vagy oda, megérkezett a tavasz az Alpokba is! Már messziről sárgítottak a zuzmók az ágakon.





 
 






Onnan indultunk

Csörgedező patak


Sípálya utolsó lehetőségei


A Kölnberg fogadó kertjében mindig találok valami szépségeset.

  








Az Aschinger Alm 1000 m (nyári képek, és őszi képek) körül sokan szánkóztak, síeltek. A fogadóban teltház volt, ami nem csak a csodás környéknek, a sportolási lehetőségeknek, hanem az istenien finom ételeknek is köszönhető. Még soha semmiben sem csalódtunk. Anélkül, hogy reklámot csinálnék a helynek érdemes benézni a honlapjukra, az vár ránk, amit a képek kínálnak.




Ebben a magasságban még 30-40 cm-es hó volt, de ha a napsütés most kitart, akkor hamarosan eltűnik a fehér takaró a tájról itt 1000 m-en is.
 





Visszafelé egy napos oldalban egy fenyő alatt, ahol már elolvadt a hó és az őszi széna megszáradt, kellemesen felmelegedett a talaj. Mint egy pikniktakaró hívott bennünket heveredjünk le rá. Fenyőillat, nedves erdei talaj illata (de hiányzott már) és a nap pirító ereje arcunkon. Kellemes volt majd elszunnyadtunk. Párom arcát meg is kapta a nap.




Vendégünk is volt :-)
 

Fele tél, fele tavasz


A májvirágok mosolya


24 megjegyzés:

  1. Huhh, a rengeteg havas kép látványától most totál nem tavasz érzet van bennem, bár írtad hogy milyen kellemesen meleg volt a napsütéstől. Gondolom, hogy most már rohamosan olvad ott is mindenütt.

    Valóban különlegesek és szépek a fogadó kertjében a díszek! mindet elfogadnám :D

    Kész vagyok a májvirágok látványától :)) pont most küldött egy ismerősöm fotókat májvirágról (ő is túrázott), hogy tud olyan aranyosan szép lenni??? :O :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg hó volt, de ez itt már akkor is a tavasz kezdete, benne volt a levegőben, az összes madárfüttyben. :-D
      Tündériek a májvirágok is, sok helyen szőnyegszerűen lepik be a talajt, a fehéres rózsaszíntől kezdve a sötét liláig előfordulnak.

      Törlés
  2. Elvarázsoltam a kommentemet ?
    Mindegy, elnézést, ha kétszer megjelenik, töröld az egyiket.
    Tehát a nyomok a hóban: nyuszi lábnyomai. A sárga izé a fán pedig valamilyen zuzmó-féle. Ma teljes virágpompában álló mandulafát láttam - szóval itt a tavasz !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos, csak 1 komment érkezett.
      Gondolod, hogy nyuszi? Ekkora karmokkal? És a nyulaknak a hátsó lába hosszabb nyomot hagy, nem?
      Igen az a szép sárga zuzmó, írtam is. Virágzó mandula, csodás, jó korán kibontotta szirmait. Igen, igen itt a tavasz!

      Törlés
    2. Keress rá a gugliban, hogy "vadállat lábnyomok, vagy nyúl lábnyomok" . Én mindenesetre gyakorlatból mondtam/tudom. Míg Lilivel kijártunk télen, nagy hóban is, sokféle nyomot ismerhettem meg....

      Törlés
    3. Köszönöm Aranyos, megnézem. :-)

      Törlés
    4. Természetesen nem kételykedem csak olyan furcsa. :-)

      Törlés
    5. Átbogarásztam a nyomokat és igazatok van + egy szakértőnek is megmutattam, ő is nyúlra gondol.
      Ismét tanultam valamit! :-)

      Törlés
  3. Szerintem is nyúl, aki otthagyta a nyomát: páros lábbal toppant és karmai is vannak. A róka "lábujjhegyen" jár, ha jól emlékszem... A tavasz első illata :-D

    VálaszTörlés
  4. Hihetetlen, hogy mennyi hó van még arrafelé. Nagyon szép minden kép, de a jégcsaposak közül az ötödikben én egy húsvéti nyúlformát is belelátok. :-)
    Szép, szép a hó, de valahogy már az erélyesebb színekre vágyik a lelkem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csalódtam benned Flögi :-D egyébként vártam, hogy valaki rajtam kívül is meglátja azt a jégnyulat... :-D
      Én is vágyom már a színes virágokra!

      Törlés
  5. Micsoda képek! Mindig el tudsz varázsolni! Már nem vágyom cseppet sem a télre, de akkor is olyan jó volt nézegetni a fotóidat.

    VálaszTörlés
  6. Nekem most a barkás képek a kedvenceim.
    Elnézve ezt a sok-sok havas képet, még mindig fura, hogy itt alig volt hó, de ezek csodálatosak.
    Azért várom már nagyon azokat a képeidet, amikről sugárzik az igazi tavasz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyönyörűek voltak a barkafák! Én is várom már a virággal fedett hegyoldalakat...

      Törlés
  7. Jaj,de gyönyörű minden!!!!! Kedvencem a májvirág, de eltünt a kertemből...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, mi történt, hogy eltűntek a májvirágok a kertedből?

      Törlés
  8. Köszönöm ezeket a bájos képeket, olyan megnyugtató nézni ahogy kibontakozik a tavasz. A házunk előtt , most nyílik az illatos kék ibolya , kép még a gépben de talán holnap lesz erőm feltenni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ti már ibolyáztok? Nekünk arra még várni kell.

      Törlés
  9. Mindig örülök a sok képnek, amit felteszel :)
    A jeges képek, a jégcsapok nagyon tetszenek! Igen, már bújnak a kis virágok, a madárdal, a könnyű szellő, a levegő illata mind mind azt üzeni, hogy itt kezdődik a tavasz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó Éva! Igen, ez már vitathatatlanul a tavasz. :-)

      Törlés
  10. Milyen érdekes, hogy ilyen havas környezetben is virágzik a barka, meg "vendég" is van (hihi!).
    Nagyon jók azok a jégcsapok, lehetne tanulmányozni őket. A hatodik lenyűgöző! Én egy vigyorgó ördögfejnek láttam az ötödiket :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy korai vendég a havasokban :-)
      Neked nem nyuszi, inkább ördög? Oké. A hatodikkal volt a legtöbb dolgom... elkapni a pillanatot, amikor cseppen.

      Törlés