"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. szeptember 26., péntek

Müncheni reptér és némi nosztalgia

A Müncheni „Franz Josef Strauß“ repülőtér - ha nem is tervezzük, hogy repülünk - mindenképp megér egy egy napos kirándulást. Annyi a látnivaló, hogy akár családostól is egy kellemes napot lehet ott eltölteni. 

Bolgár charter járat startol

A Frankfurti reptér után a második legnagyobb forgalmat bonyolító légi csomópont környékén mindig nagy a forgalom. Az utóbbi egy évtizedben - mióta ismerem - folyamatosan bővítik. Világos, tágas terek, tiszta várók, folyosók, rendezett táblázott útmutatók, üzletek, éttermek, souvenir-shopok a különböző emeleteken. Egyszerű és kényelmes megközelítési lehetőség autóval vagy S-Bahnnal. A látogatóknak külön egy részt alakítottak ki, gondolva a gyerekes családokra, a repülés szerelmeseire - mint én is. Nem csoda, hogy a World Airport Award 2014 választásán Európa legjobb és a világ harmadik legjobb reptere címet kapta a müncheni.

A látogatói részen lehetőség van oldtimer repülők tüzetesebb megvizsgálására kívül és belül, egy repülőszimulátor kipróbálására, étterem, játszótér és egy kilátó várja a repülőmegfigyelőket.




Repülő sárga angyal


 
A kilátóra egy kényelmes lépcsősor vezet fel, ahonnan 360 fokban be lehet látni a környéket, az egész repteret, a pályákat, a várakozó parkokat a távolabbi településeket.
 
A kilátóhoz vezető út


A távoli képeken jól látszik, hogy München és környéke sík mint az Alföldünk, távol a hegyektől fekszik.
 

Vihar közeleg

Freisingi dóm


Irányítótorony

Lufthansa járata

 

A felhők felé



180 kg-os kerekek a repülőknél

Evolúció
Terminal 1 és 2 között is érdemes “csak” nézelődni. A központban a fedett részen mindig történik valami. Rendezvények, hétvégeken bolhapiacok, antikvitás vásár, karácsonykor egy karácsonyi vásár csábítja a közönséget.









A reptér sörkertje

A szögesdróttal elkerített kifutópályák közelében is le lehet röviden parkolni és akkor a lehető legközelebbről is szemügyre vehetjük a startolást vagy a landolást. Óriási robajjal indulnak a gépek, szinte éreztem, ahogy a gyomrom emelkedik a géppel együtt fel. Sokaknak kellemetlen ez az érzés, nálam épp az ellenkezője. Már alig várom, hogy ismét átélhessem.

Viszlát Condor!

Utolsó pillantás a kilátóra, már sűrű sötét felhőkben

Kikerülve a sötéten gomolygó felhőket az őszi úton hazafelé arra kanyarítottuk utunkat, amerre egykor laktunk. A pici bajor falucska vártoronnyal egykori lakhelyünk volt, egy állomás, innen indult bajor életünk. Az új lakótelep akkor még három utcácskából állt, mára sűrűn lakott résszé épült ki. Megálltunk egykori erdőszéli házunk előtt, vetettünk két mély pillantást a balkonra, az ablakokra. Szűkös volt a lehetőség akkor ott, fiatalok vagyunk ahhoz, hogy egy ennyire csendes helyen telepedjünk le. Ráérünk még arra, annak is eljön az ideje. 
A faluközpontban nyüzsgés fogadott. Vasárnap nyitva voltak az üzletek, boltok, ugyanazok, mint régen. (Bajorországban vasárnap az üzletek zárva vannak, csak bizonyos vasárnapokon nyitnak ki, akkor az olyan, mint az ünnepnap.)  A vár körüli téren kirakodás és zene. Körbejártuk, mint anno… mintha nem is telt volna el az az évtized. Nem tarott itt sokáig bennünket semmi, ma sem, mint akkor.


Haag
A 12. században épült öt tornyú vártornyot épp restaurálták, így a község nem tudta a 42 m-es pompáját kecsegtetni. A dombon fekvő főtér gesztenyehullós őszi virágkoszorúban díszelgett, a májusfán lobogtak a szallagok.
 


Bejárat az egykori grófi rezidenciára

Hív az Alpok, vár haza Rosenheim

18 megjegyzés:

  1. No ez megint egy kedvemre-való anyag !! Imádom a repülőket, a repülést, és nagy vágyam volt, hogy egyszer helivel elrepülhessek a Júlia Alpok fölött. Hát majd tán a következő életemben - illetve képzeltben bármikor... Kedvenceim a hegyimentős sárga helik, de valójában minden repülőt szeretek és magát a repülést is mindig élveztem. Nagyon sajnálom, hogy anno Szibériában mindig (egy kivétellel) éjjel repültünk, bár a nagy gépek magasából túl sok nem lett volna látható.
    Nagyszerű lehetett ez a müncheni látogatás, nem is gondoltam volna, hogy egy repülőtér ilyesmire is be van rendelkezve, nevezetesen, hogy "mutogassa" magát, vagy a repüléssel kapcsolatos dolgokat. Igen jó ötlet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helikopteres repülésben még nekem sem volt szerencsém. Élvezném azt is! A legszebb repülős élményem akkor volt, amikor Kalábriaba repültünk oda és vissza az Alpok-Dolomitok felett ill. egész Olaszország felett. Nézd meg a fotókat abban a bejegyzésben, pedig azt még egy gyengébb kamerával csináltam.
      A müncheni reptér első látogatásakor én is igen ledübbentem, hogy micsoda élmények vannak ott. És akkor még nem írtam a fotocellás WC-kről... minden, de minden fotocellás(semmihez nem kell hozzányúlni), ajtók, csaptelep, szappanadagoló, wc-ülőketörlő... :-D

      Törlés
  2. Na, mi tegnap szálltunk le itt...Krétáról. Mindig nagy, pozitív shock, amikor megérkezünk, hogy milyen modern dolgok fogadnak (mint a wc leöblíti saját magát)...és amit nagyon szeretek, ha Lufthansával repülök haza, hogy ott az a sok ingyenes meleg italbüfé, ahol az ember annyiszor és azt hoz magának, amit csak akar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D igen
      De jó, most jöttetek Krétáról, tegnap szálltatok le? Mi hamarosan szállunk fel, Rodoszra visz. :-)

      Törlés
    2. Nagyon jó időnk volt, a szaharai szél 40 fokos hőséget hozott, a tenger is finom langyos volt. Jó volt, csak egy nem tetszett, az egész környéken csak orosz turisták voltak, rengetegen és teljesen elveszítették a falvak a görög bájukat, márkás divatárúk, szörmebundeüzletek, orosz betűs felirítok, lábáztatós üzletek, ahol a halacskák rágják a lábadat, thai masszázs...szóval nem az a Görögország, amibe én régen beleszerettem. Remélem, Rhodoszon nem ér benneteket ilyen csalódás. üdv és ha nem írnánk, nagyon jó nyaralást kívánok!

      Törlés
    3. :-( akkor nagyon megváltozott Görögország képe... :-( Én legutóbb a 90-es évek elején jártam ott és akkor még minden görög volt.
      Kíváncsi vagyok mit találunk Rodosz szigetén, majd megírom.
      Köszi, szia Flögi!

      Törlés
    4. Rhodoszon egy pillanatra gondolj majd rám légy szíves :)) egyetlen görög utat sem szerettem úgy, mint azt :))

      Törlés
    5. Meglesz! Talán sikerül szép nosztalgiázós bejegyzést is készítenem Neked. :-)

      Törlés
  3. Köszönöm az élményt, hogy mindezt megmutattad! Én is imádok repülni, de a repülőterek nagysága engem bátortalanná tesz! Spanyolországban hát épp elég volt megtalálni Barcelónában, a reptéren, a kijáratot. Illetve csak nekem, mert a férjem magabiztosan közlekedett :))))
    Szívesen megnézném én is, talán lesz rá alkalmam majd egyszer.
    Törökországi repülő utunk volt csodás, mesés tájakat láttunk a repülőből.
    De jó lesz Nektek, ha elmentek nyaralni! Már előre örülök a szép képeknek, merthogy biztos vagyok benne, hogy mesés képeket készítesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes Éva, legalább egy napot. :-)
      Aranyos vagy, igen, majd készítek képeket onnan is. :-)
      Sejtem, hogy Törökország felett is milyen szép lehetett, sok az érintetlen terület és odafentről a km-et szemmel befogni számomra mindig lenyügöző. Vannak a blogodban róla képek?

      Törlés
    2. http://medgyesieva.blogspot.hu/2012_02_01_archive.html Itt találsz néhányat, de nem olyan jó képek, pedig igyekeztem :)

      Törlés
    3. Köszi Éva megyek nézelődni :-)

      Törlés
  4. Csodás ez a reptér, gigantikus, fantasztikus! Még nem láttam ilyet, csak a budapestit és a barcelonait. Nekem az is elég nagy, pedig mindkettő kicsi!:D Utóbbiról van néhány fotó a blogomban - kedvencek/Barcelona 35 részben:))) -, de azt hiszem egyszer ezt is látnunk kell! Köszönöm a beszámolódat, nagyon élvezetes volt, mint mindig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes Tiff akár gyerekekkel együtt, mert nekik is nagy élmény lehet. A barcelonai reptér még előttünk van, maga a város is, talán jövöre. Most megyek is és megnézem a blogodban a bejegyzésed. :-)

      Törlés
  5. No, azon a reptéren szállt le és fel a napokban a lányom is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) már megint a közelemben járt a lányod... volt az Oktoberfesten is? Tegnap mi is ott jártunk.

      Törlés
    2. Igen volt, és képzeld: volt dirndl (jájjj, alig tudtam leírni :D } ruhája, én még nem láttam, mert elutaztunk mikor kész lett. Azt mondta, nagyon jól érezte ott magát:)

      Törlés
    3. Azt elhiszem, mi jót mulattunk tegnap, egész este a padokon táncoltunk, énekeltünk. Rengetegen voltak, pedig ma munkanap volt. Kultúrált közeg, semmi rendbontást nem láttam, pedig sok volt az ittas is.

      Törlés