"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. április 13., vasárnap

Erdőt jártunk, vizet láttunk…

Fátylos volt az idő, alkalmas erdőt járni, medvehagymát gyűjteni. A közeli erdőben nem voltunk egyedül, sőt korábban már sokan járhattak itt, mert a fokhagymaízű növény már igen csak ritkítva volt. Persze jutott még bőven, kosaraink hamar teltek a szaftos levelekkel.


Medvehagyma

Aztán találtam valamit amiről akkor még nem tudtam mi az. A levél és szár találkozásánál egy magszerű bogyócska lenne az ismertetőjele. A virágja még nem nyílt ki. Mára már beazonosítanom, és az ikrás fogasírről van szó. Hamarosan kibontja ibolyaszerű lilás szirmait.



Keltike

Erdei ibolya

Meténg

Kék nünüke
Mikor elég medvehagymát gyűjtöttünk, tovább mentünk és egy erdei rendezett, őrzött tavat találtunk. A tavat a völgy aljában alakították ki, körös-körül hétvégi házak, később megtudtuk van aki itt él. Közelebb menve egy nagyon kedves házaspár invitált bennünket menjünk csak nézzünk szét, a tavat körbe is lehet járni.







Kedvesen invitáltak be a házukba, meséltek hogy is élnek itt májustól októberig és csak télre költöznek haza a városba. Micsoda szép világ a lankás tóparton! Mennyi szép növény, gondozott területek, madarak, vizi élőlények, no és persze halak a horgászoknak.
A tóparton a fátyolos napsütésre óvatosan merészkedett elő egy gyönyörű kékes fejű zöld gyík.

Zöld gyík figyel

A sziklakertek hálás lángvirágja

Nőszirom

A háziak etetik az énekes madarakat, így közel engedtek magukhoz a tengelicek és a rigók is.
  
Tengelic


Rigó

Jó volt felfedezni egy újabb gyöngyszemet ebben a rohanó világban és abból töltekezni!

16 megjegyzés:

  1. hú, de jól esett egyet sétálni itt veletek:))
    gyönyörű vidék,
    szépek a képeid

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó lehet ott tölteni a napokat, egy olyan nyugis, szépséges helyen!

    VálaszTörlés
  3. Pont ez jutott eszembe a kirándulás után. Micsoda klassz életük van ott ezeknek az embereknek. Egy házikó a tóparton, madárcsicsergés, kert, virágok, magam termelte zöldség és gyümölcs, egy két hasonló gondolkodású szomszéd, némi kreatív tevékenységgel fűszerezve...
    Örülök, hogy átjött a bejegyzésből a kellemes hely! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hét indításnak nagyon jó volt a bejegyzésed! Annyi szépséggel látsz el bennünket folyamatosan, hogy akármennyi dolgom, bajom van, muszáj téged megnéznem. Rendesen függő lettem.
    Lefagyasztos a sok megvehagymát?
    Nekünk is van a kertben, de sajnos még kevés. Szerencsére szépen szaporodik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, örülök, ha tetszenek a bejegyzéseim :-)
      Igen, lefagyasztottuk a medvehagymát, jó lesz télire...ha addig kibírom, hogy nem szedem elő! A szülői kertben is lassan szaporodik, ezért járunk az erdőre szedni.
      Szép hetet Neked! :-)

      Törlés
  5. Választ kaptam egy nagy kérdőjelre, ami bennem volt egy kis növénykével kapcsolatban: az ikrás fogasír :) ahol én jártam, ott már láttam egy párat kinyílva. Először azt hittem, valami bogarak vannak a szár tövénél, aztán ahogy néztem, gondoltam ennyire szabályosan csak nem sorakoznak rajta a bogarak :))

    Medvehagymát én is hoztam, fel is dolgoztam, diós-medvehagymás pesto-t készítettem belőle, két kis üveggel lett, jó ideig kitart majd:)

    Ugye milyen jó már kint barangolni??egy-egy ilyen kirándulást nem adnám semmiért és tudom, hogy Te sem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök Orsi. Én is először kis bogarakra gondoltam, de ahogy megfogtam láttam, hogy kemény magféle. Még kinyílva élőben nem láttam, csak képen itt a neten, amikor "kigugliztam"

      Dióval még nem próbáltam a medvehagymát, mindig fenyőmaggal csinálom. Egyszer ki fogom próbálni, biztos egész más az íze. Szeretem a diót is. Most csak megdinsztelve lefagyasztottuk, krémlevesnek, szósznak is szeretjük a pesztón kívül.

      Nagyon jó odakinn, ha már egy hétvége elmarad anélkül nem is érezzük jól magunkat! :-)

      Törlés
  6. A nünükére mindig azt hittem, hogy ez a "beceneve", olyan népies elnevezés, sosem gondoltam úgy rá, mint akit tényleg nünükének hívnak, úgy "hivatalosan" :-) Csodálatosak a madárfotók is, mintha Neked pózoltak volna :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekként én is sokáig azt hittem, hogy a nünüke olyan "anyámasszony katonája" jelentéssel bír. Aztán amikor az erdőn apu mutatta, hogy ez a nünüke, akkor örökre megjegyeztem gyönyörű csillogó kék színéről és a kis szárnykezdeményeiről.
      Igen, a tengelicek valóban mintha pózoltak volna :-)

      Törlés
    2. http://erdomentok.hu/nunuke-a-pilotabogar/

      Törlés
  7. Ilyen szuper szép színű gyíkocskát még nem is láttam errefelé. Jól elkapoztt kép! Hú, ezeka nevek: tütüke...:-) viccesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt még én sem, de otthon igen gyakran.

      Flögi, nem tütüke, hanem nünüke... :-D

      Törlés
  8. Én csak nézelődni szeretek így... de azt szívesen teszem.. Megint gyönyörű képeket hoztál... Akár a természetről akár a madarakról... Kaptam egy etetési ötletet is... köszönöm.... Lenne még egy kérdésem, a múltkori bejegyzéshez írtam, de nem tudom mi volt a posztod címe, igy nem is találom.. A kavicsokra festettél...Ott kérdeztelek, és a válaszodat szeretném elolvasni köszönöm előre is ..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerű kis etetőt készítettek az ott élők, szerintem is jópofa.

      Vera, blogom jobb oldalán a Blogarchivumban találod a bejegyzéseim címeit(havonta lekattintható), amire gondolsz a Festett kavicsok téma volt, a választ is ott találod. :-)

      Törlés
    2. köszönöm... majd jól megnézem...

      Törlés