"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. április 14., hétfő

A királynék városában Veszprémben

A Séd patak felől hangos békasereg fújta koratavaszi áriáját, amikor a veszprémi várfalakhoz érkeztünk. Erősen sütött a nap Gizella királyné egykori kedvenc városára.

Szent István király és Gizella királyné
 


A meredek sziklákról majd 360 fokban szép kilátás nyílik a városra.
 


A város jelképe a Viadukt

  

Szent Mihály-székesegyház


Szentháromság

Ottjártunkkor a Szent Mihály-székesegyházban épp dolgoztak, egy rendezvényre álványoztak, egy röpke betekintésre mégis kaptunk lehetőséget. Mi több rövid német nyelvű ismertetéssel is megajándékoztak bennünket a székesegyházról, Gizelláról, az egykori bajor hercegnőről, Passauból visszakapott királyné jobb alkarjának maradványát is megnézhettük. Az épület kazettás mennyezete, a falak vörös/kék mintázata különlegesen szépen díszes.





A templom oldalában Szent István király és Gizella királyné fiának Szent Imre hercegnek egy szobra áll. Alatta István király apai intelme fiához:


Szent Imre herceg



“Tartsd mindig eszedben, hogy minden ember azonos állapotban született, 
és hogy semmi sem emel fel, csakis az alázat, 
semmi sem taszít le, csakis a gőg és gyűlölség.”

 

12 megjegyzés:

  1. Nahát, itt voltál egy köpésre, bár T. sincs messzebb-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen és mikor nálatok mentünk át gondoltam is Rád! :-)

      Törlés
    2. szóval még itt is jártál... és nem szóltál :P

      Törlés
    3. Ó, kedves Lobelin, csak átutazóban voltunk ott.. de legközelebb, ha több időnk lesz ott megállni, akkor nem hagynám ki, hogy ne jelezném Neked!!! :-)

      Törlés
  2. Döbbenetes ,és ezt magamra értem,hogy sokszor ott van a szánkban valami gyönyörű és évtizedeknek kell eltelnie,míg látja az ember. Veszprémben már láttam sok mindent ,de csak tavaly jutottam el a királyi pár szobráig.Teljesen elvarázsolódtam.:) gyönyörűek a képek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, ezért is jó, hogy blogozunk. A hasonló érdeklődésűek ezáltal sok mindent adhatnak a másiknak. Én is ezért szeretem mások blogját bogarászni, mindig tanulok/kapok belőle valamit. :-)

      Törlés
  3. Köszönöm neked ezt a kis sétát! Nagyon szeretem én is Veszprémet, és most felidézhettem a képek láttán az ott töltött időt. Életem fontos állomása kapcsolódik a városhoz, kár hogy olyan messze vagyunk hozzá!
    Jó volt veled sétálni!

    VálaszTörlés
  4. Mi egyszer júniusban voltunk ott, amikor is iszonyú rossz idő volt, kb. 8 fok hideg, szélvihar és szétfagytunk, mert nem vittünk meleg holmit a nyári nyaralásra :-) Így sajnos nem tudtuk élvezni az ottlétet és nem hagyott bennem Veszprém különösebben mély emléknyomokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kár. :-(
      Gyerekként jártam a városban utoljára. Nekem nagyon jól esett felfedezni a belvárost, az idővel is szerencsénk volt, szép emlékekkel jöttünk el onnan.

      Törlés
  5. Valamikor középiskolás koromban jártam Veszprémben, az meg nem mostanában volt :) akkor is tetszett, gondolom azóta nagyon sokat szépülhetett.

    VálaszTörlés