"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. február 14., péntek

Orchideák

Évekkel ezelőtt kezdődött. Ajándékba kaptam egy cserép orchideát egy Phalaenopsis-t. Aztán, hogy ne legyen *egyedül* kaptam még egyet, majd még egyet és így tovább. Persze egy idő után már olyan színűeket kerestem, amilyenek még nem voltak. Először a déli fekvésű nappali ablakának széles párkánya telt meg. Majd a hálószoba ablaka következett. Mikor az is megtelt, gondoltam kipróbálom a dolgozó északi fekvésű ablakpárkányát. Bevallom azt hittem, hogy ott napfény nélkül nem lesz olyan szép és tartósan virágzó. Megcáfoltak. Nincs különbség. Végül a konyhaablakból kiszorították a friss fűszereimet is. Most ott tartok, hogy már több nem férne el a lakásban, de nem bánom, mert nagyon szeretem. Hálásak, hónapokig megtartják virágaikat és igénytelenek. Nálam cserépben van mind (és nem átlátszó) a márvány párkány alatt a fűtőtest télen elégé száraz levegőt biztosít. Van ugyan párologtatóm és rendszeresen öntözöm őket, de vízzel spriccelni nem szoktam. Minden év februárjában megkezdem a kéthetenkénti tápoldatos öntözést és ennyi. Olykor portörlöm a leveleket és ha már túl sok (vagy épp útban van) a léggyökér, akkor levágom.
Télen picit pihennek, ami nem azt jelenti, hogy nem nyílnak, csak lassabban vagy nem olyan pompázatosan, de azt hiszem így sem panaszkodhatom… Pár fotó a most virágzók közül:












A kis Paphiopedilum - *papucs virágot* már jó pár éve, hogy vettem. Azóta kinőtte a cserepét és szétültettem, így van, hogy egyszerre mindkét cserép virágzik. Érzékenyebbnek tűnik a Phalaenopsis-hoz viszonyítva, (nem tartja a virágját olyan sokáig, óvatosan kell bánni a vízzel) mégis jól fejlődik, idén újra szét kell szedjem őket.
 
Paphiopedilum
papucska













Leutóbbi szerzeményem egy zöldike




Kaptam egyszer egy sárga Oncidium-ot, de azon hamarosan apró fehér repkedő élősködök jelentek meg, amiket nem tudtam kiírtani.. :-(
Tavaly májusban egy nyíló Dendrobium érkezett hozzánk, ami röviddel azután egy erős fiat szült. Elvirágzás után szétszedtem, és már nagyobb a fiú, mint a mama, aki már megint virágzik, mindez télviz idején. :-)

Dendrobium


mama és (nagy)fia