"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. január 10., péntek

Hóvirág hó nélkül

Tavasz illatú levegőben a városban sétálva eszembe jutott, hogy benézek a közeli parkokba. Hazúdnék, ha azt mondanám nem volt célom, sejtettem, hogy valamit találok ott… Január 9-én az első és egyetlen szerény hóvirág jelezte *itt vagyok!* Mit neki hó vagy nem hó, kidugta a fejét és magával hozta kistestvérét is. Remélem túlélik. 


Már annyira “belejöttem” ebbe a hirtelen változásba, őszből tavasz… talán sikerül megspórolnom idén a tavaszi fáradtságot… :-)
Fekete hunyor vagy ahogy itt hívják Krisztusrózsa karácsonyra nyílik, vadon az Alpokban pedig akár áprilisig is található, már elnyílóban találtam rájuk a park növényei között.



Télizöld hunyor is most fog virágba borulni.


Valami lágy, varázslatos illatra lettem figyelmes egy bokor közelében. Sajnos nem tudom minek hívják, apró rózsaszín virágokkal pompázik és az illata igen kellemes.




  A *sárga-kánaánt* azért még csak a közeli virágbolt kínálata ontja.

 
 

11 megjegyzés:

  1. A kettősség kűzd bennem, jó lenne, ha már a tavasz jönne, ugyanakkor tudom, hogy szükség lenne a hóra, sok hóra...

    VálaszTörlés
  2. nagyon szeretem a tavaszi virágokat, de csak arra tudok gondolni: annyira természetellenes ez az idő most és ne legyen igazam, de meglesz még ennek a böjtje...

    VálaszTörlés
  3. úgy érzem igazad lesz... :-(

    VálaszTörlés
  4. nekem is pont Orsi gondolatai jutottak eszembe... nem jó ez így...-(

    VálaszTörlés
  5. Szia, ezt a hunyor nevet még sosem hallottam, így most ezt is tudom. Az a bokor az apró rózsaszín virágokkal is mindig télen virágzik. Tök fura, őt akkor láttam először, amikor kijöttem Németországba és ez valahogy nagyon megmaradt bennem, hogy otthon mnindenkinek azt meséltem, hogy itt télen is virágoznak bokrok. :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia! :-)
    Én meg ezt a bokrot virágzáskor csak most fedeztem fel.. Te sem tudod, hogy mi lehet a neve? Illatára emlékszel?

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom a nevét. Én szinte minden télen nézegettem már. Illatot nem éreztem.

    VálaszTörlés
  8. Flögi! Biztos, hogy egy növényről van szó, csak mert az "enyémnek" nem lehet nem érezni az illatát... ?

    VálaszTörlés
  9. A rózsaszín virágú bokor a kikeleti bangita. És igen, télen virágzik, ha enyhébb az idő. Ha fagy, akkor lefagynak a virágok, de ha ismét enyhül, akkor megint újrakezdi. Ilyen bolond szegény – a mi örömünkre :)
    Itt Magyarországon is egyre többet látok belőle a kertekben.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Kata! Köszönöm a megnevezést!!! Megint gazdagabb lettem:-)

    VálaszTörlés