"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. január 15., szerda

Antarktika

Antarctica – Gefangen im Eis (Eight Below 2006)

Hómegvonásos tüneteimben (most is hét ágra süt a nap) repüljünk el Antarktikára az örök (?) jégmezők világába egy film erejéig. (Németül a YouTube-on megtalálható a film, magyarul nem találtam.)
Az egyes valóságokon alapuló (1985-ös japán expedíció) Walt Disney film némely cicomáit* leszámítva, a következők merülnek fel - jutottak az eszembe:

8 fáradhatatlan, szívós szánhúzó kutya (husky+malamut)
Maya a falkavezér nőstény,
jég hátán jég,
csodálatos felvételek,
feszültség,
izgalom,
kűzdelem,
felelősségtudat,
önvád,
tehetetlenség érzet
törhetetlen, végtelen barátság

Kedvenc idézetem a filmből: “ ember, ha innen még délebbre szeretne jutni, akkor leesik erről a Planétáról”





(* az emberi gesztusokkal és viselkedéssel felruházot állatok adnak nekem némi illúziórombolást.. :-( Inkább vagyok híve olyan állatfilmeknek, ahol az alkotók törekedtek arra, hogy hűek maradjanak az állatok (itt kutyák) természetes viselkedéséhez.)

8 megjegyzés:

  1. Megnézem.KÖSZÖNÖM!!!!Nekem is hiányzik a hó.:)Bezzeg ha itt lenne.:)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen:-) Sosem gondoltam volna, hogy hiányozni fog nekem a hó... de itt tartok. :-)

    VálaszTörlés
  3. Pont most láttam a Vadon szava c. filmet, egy régi feldolgozást, még Charlton Heston főszereplésével.

    Jó, ez a film más, amit ajánlottál, csak a hó, a jég, a kutyáról jutott eszembe:))

    Azt a múltkorit, a farkasok életéről szóló filmet megnéztem, igaz egy kukkot nem értettem belőle, de a film így is elmondott mindent:)

    VálaszTörlés
  4. Orsi, az is nagyon jó film, ismerem.
    Tényleg megnézted a német filmet? De jó, de örülök!
    Lényeg, hogy értettél mindent, nem csak a szavak mesélnek! :-)

    VálaszTörlés
  5. Persze, hogy megnéztem, két részletben ugyan, mert csak úgy volt rá időm:) mindig is imádtam a természetfilmeket.

    VálaszTörlés
  6. Ez egy nagyon szuper film, csak én midig bőgök rajta...-)
    itt van lányok magyarul:
    http://www.youtube.com/watch?v=MUzAYgYn56c

    VálaszTörlés
  7. Valószínű én is fogok... :-)
    Köszi Lobelin!

    VálaszTörlés
  8. Ó, félreértettem... azt hittem egy másik film linkjét adtad meg... :-D már képben vagyok!

    VálaszTörlés