"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. január 25., szombat

Ha a hó nem jön hozzánk, mi megyünk elébe

“Kiéhezve” nézegettem egyik-másik blogban a szép havas képeket, a fehér tájat…
Az nem lehet, hogy itt az Alpok lábainál ne legyen hó, nem és nem. Hófelhőink vannak bőven, mégis fel kellett mennünk a hegyekbe (Marquartstein), mert már kellett hogy érezzem a hóropogást a vándorbakancs talpa alatt.

Eleinte 5-10 cm fehérség terült lábunk alatt, aztán egyre fejjebb haladva nőtt a hóréteg vastagsága.
Megtelt a tüdőnk tiszta ózondús levegővel, fűszerezve finom gyanta és frissen vágott fenyőillattal. Csend honolt, csak a völgyben fekvő falvak harangszója hallatszott fel, és a roppanó hó...

Szálegyenes kivágott fenyők feküdtek az út szélén, 30-50 cm átmérőjűek, hosszúkat könnyű volt lemérnem, 24-25 lépéshossz. Egészséges tömbök, milyen jó lenne egy gerendaház belőle, meleg és faillatú...

Kibuggyanó gyantacseppek

Van válaszút...

Hósipkát húzott bogáncsok

A fák mögött a háttérben a Chiemsee

Elérkeztünk első pihenőhelyünk padjához, - nyaranta itt kerül a hátizsák tartalma először kicsomagolásra - ahonnan elragadó kilátás nyílik Unterwössen településére, a kanyargó Tiroler Ache folyóra.

Tiroler Ache folyó

Felhősipka, de lehet egy sarki róka ült a hegyre :-)

A kilátásban gyönyörködve odalenn egy reptér hótól megtisztított pályájára lettünk figyelmesek. Hazajőve rákerestem az interneten és valóban lehetőség van a repülőiskolában próbarepülésre!

Unterwössen

Kisfenyő az erdőn él odakünn...

Hazafelé menet a nap ismét széttolta a hófelhőket, újra kibújt és kísért bennünket hazáig.

1. jujj, gerendaház, erdőszélen, pata vagy tó partján-)))
    Örülök, h ilyen klassz napotok volt!!!-)))

2. Igazi téli hangulat! Itt Budapesten egy csepp hó sem esett :-( Viszont a gyantás- havas farönknek már- már érezem az illatát :-) Azért befejezésképp egy jó forró szaunát még hozzá tudok képzelni a hangulathoz :-D

3. azok a gyantacseppek, mintha könnycseppek lennének.
    A képeidet nézve egyből mozdult a lábam :D eszembe jutott a mi múltkori havas túránk:)
    A borostyános fenyőfás és a bogáncsos fotó nagyon nagyon :))

4. Lobelin, klassz napunk volt.
    ÉS ma reggelre megkaptuk a HAVAT!!! Ideért, köszönöm minden közreműködő segítségét.. :-)
    Baribor, most már van nekünk is, küldök belőle Nektek is Budapestre!
    Orsi, mozdult a lábad? Voltatok most a hétvégén is valahol? Mindjárt benézek Hozzád! :-) A bogáncs nekem is :-)

5. Én ma hóviharra ébredtemnálunk. de vizes hó, nem marad meg, viszont orkános szél van. :-(

6. Mi is fehér lepelre ébredtünk, vére olyan szép (volt) Itt szélcsend, szállingózó hó van de olvad is... :-(

7. Gyönyörködöm a képeidben!
    Ilyen helyen, ahol voltatok, nekem is nagy élmény a tél! :) De itt csak addig, amíg esik a hó (a jeget és a latyakot nem szeretem). Úgyhogy én beérem a csodaszép farönkökkel, a kis fenyővel, a bogáncsokkal és a többi csodával, amit megmutattál! Köszönet érte! :)

8. Jenever, én is így szeretem a telet, roppanós hóban. Már itt nálunk is szállingózik, de olvad is, csak latyak van..
    Én köszönöm, hogy velünk tartasz, gyere máskor is! :-)

9. áááá, most nincs túra, majd februárban:) arra fel írtam, hogy ha hegyeket látok, már bennem van a mehetnék :)

10. Értem én azt a mehetnéket... nálam sincs másként :-)

11. Irigykedem :)
    Nagyon szép helyen voltatok!

12. Gyönyörűek a képeid. Köszönöm.

13. Medora, én köszönöm, hogy itt jártál!
    Én meg szívesen olvasok Nálad! :-)

14. Gyönyörű képeket hoztál, bár most a hó ....Ma reggelre megint esett....és már eddig is kapott Baranya megye 25-30 centi havat...
    Pont nem hiányzik....
    Kirándulóknak, és látványnak nagyon szép és jó...

15. Köszi Vera :-)
    Igen, követem is a hírekben, hogy Nálatok milyen az időjárás...tartsatok ki, remélhetőleg fordul az időjárás és könnyebb lesz! Küldök Nektek melengető napfényt! :-)

16. De sürgösen küld!!!!!!!!!!!és köszi

17. Hozzánk is küldhetnél egy kis napfényt :) Kutya hideg van, éjjel repkednek a mínuszok.
    Úgy tűnik, sikeresen hazaköltöztettük az igazi telet és a hóesést is a hegyekből, mert amióta itthon vagyunk, majdnem minden nap esik a hó.

18. De imádom ezeket a kirándulásokat, amiket ide tálaltok Orsival nekünk... :)

19. Judit, igen, nagyon úgy tűnik, hogy elvittétek a havat haza.. és itt hagytátok a napot... küldök Nektek is napocskát! :-) (azért remélem odahaza minden rendben!)
    Cirnyo, ennek örülök, hogy tetszik! Orsival egy húron pendülünk, ha erről van szó... :-D

20. Ismét csodás fotók, tüneményes helyek. A csücsülő róka és a kis fenyő a kedvencem, meg a többi. :) Kedd estétől itt is havazást mondanak, de aztán már esőt. Utóbbira nem vágyom. Télen legyen hó, meg módjával hideg is.;) Kösz az "utazást"!

1. A róka... :-)))
      Teljesen egyet értünk, télen legyen hó! Örülök, hogy velünk tartottál!