"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. január 3., péntek

A farkasok nyomában

Egy megható történetű filmről, amelyben szintén farkasok játszák a főszerepet korábbról itt olvashattatok.

Ezennel egy másik filmben Ernest Thompson Seton a történet írója és főszereplője, aki egy amerikai természetíró volt az 1800-as évek vége felé. Több könyve közül egyik címe (The Legend of Lobo, melyből Walt Diesney egy happy end filmet készített :-S)
A dokumentációs film német címe Lobo - Ein Wolf schreibt Geschichte.
E művében önmagáról és története főhőséről egy inteligens farkasról illetve kettejük találkozásáról - a vadász győzelméről - beszél.
E filmben nincs happy end. Viszont van tanulság és üzenet nekünk és a jövő nemzedékének.
A számomra nagyrabecsült Sir David Attenborough is hozzáfűzi a véleményét a történethez.
A film itt tekinthető meg németül.

Der Berg der Wölfe - A farkasok hegye, és a Das Geheimnis des schwarzen Wolfs - A fekete farkas titka című dokumentum filmek részletesen beavatnak a farkasok életébe, annak stratégiai szervezettségébe. Megtudhatunk olyan dolgokat is, hogy a farkasok is szívesen csemegéznek édes szőlőfürtökből, hogy cinkosuk a napnyugta, hogy “Onkel John” néven is hívták az emberek a farkasokat, hogy nem túl jó halászok a farkasok, hogy monogámok és gyengédek a párjukhoz, sőt azt is, hogy mely párhuzam van az emberek és a farkasok életében, ja, és hogy rebellisek a farkasok között is vannak.:-)
Az első film itt tekinthető meg a második pedig itt németül. 


15 megjegyzés:

  1. elmentettem a linket, csak az lesz a rossz, hogy egy kukkot nem értek belőle majd :(

    egyébként ahogy belenéztem a filmbe, olyan szép állatok!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is Lobelin :-)
    Orsi, rákerestem a google-n. Lobo, a farkas magyarul letölthető és megnézhető. A két dokumentum film csak németül vagy angolul van fenn a net-en, ahogy Gudrun Pflüger filme is.

    VálaszTörlés
  3. bocs - filmje -

    Az imént egy újabb farkasos film volt az egyik adón nálunk, a Wolfsbrüder (Farkastestvérek) Ez a film is németül és angolul van fenn a youtube-n. Ma este igazi farkas-este volt :-)

    VálaszTörlés
  4. Valamikor régen olvastam egy könyvet, egy házaspárról szólt, akik beférkőztek egy falkába, és aztán velük éltek... nagyon tetszett!-) Erre a Lobora rákeresek-)

    VálaszTörlés
  5. Megvan az a könyved? Mi a címe?

    VálaszTörlés
  6. szerintem könyvtári volt, de utána járok neked-)

    VálaszTörlés
  7. ne féljünk a farkastól2014. január 8. 1:56

    http://allatsagaim.blogspot.hu/2011_11_01_archive.html

    VálaszTörlés
  8. ne féljünk a farkastól2014. január 8. 2:06

    http://youtu.be/pZj1FVbJqLI

    Magyarul is ment a Duna Tv-n ,valahol az archívumban megvan ,Magyar film, csak a Duna tv nek adott először hosszabb filminterjút, a háttérben lehet a magyar kérdéseket hallani

    és a magyar farkasember itt Gödöllőn

    https://www.google.hu/search?q=horkai+zolt%C3%A1n&client=firefox-a&hs=nr3&rls=org.mozilla:hu:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=KqTMUpqGLqf-ygOK-YDQCw&ved=0CC8QsAQ&biw=1024&bih=614

    VálaszTörlés
  9. Kedves Borbalabarany, köszönöm a linkajánlatokat! Werner Freund-ról már láttam filmeket anno a tv-ben. Jó, hogy újra az emlékezetembe hoztad!:-)
    Rá is kerestem a weboldalára (http://www.wolfspark-wernerfreund.de/) jó lenne egy kirándulást szervezni a farkasparkjába!
    Tetszik a blogod is. Visszajárok majd!
    Üdv. Kavics :-)

    VálaszTörlés
  10. neféljünkafarkastól2014. január 8. 11:21

    Nem Baribori írta sajnos csak én,
    "neféljünkafarkastól".De tényleg jó a blogja Bariborinak , és csak azért találtam rá mert Te írtad ezt a bejegyzést, köszi.
    neféljünkafarkastól

    VálaszTörlés
  11. Kedves ... (?)
    Ne haragudj nem igazán értem "hányan vagytok"... A link amit elküldtél ott az áll: "Bejegyezte: Baribori"
    (???)

    VálaszTörlés
  12. Neféljünkafarkastól2014. január 9. 18:07

    Kedves Kavics! Hárman vagyunk : Én, a Gyula meg az Ottó (a Tóth Ottó),

    http://youtu.be/potn1ejS4ws

    .Az én rendes nevem,Magyargyerőmonostori báró Kemény Farkas, de a barátaim csak
    úgy hívnak "Neféljünkafarkastól"

    Bariborinál találtam azt a jó cikket ,Én: a "neféljünkafarkastól"
    Ne haragudj nem akartam kavarni.

    VálaszTörlés
  13. :-D
    nos, a kavarás az sikeres volt, de köszönöm a linket is, jó volt újra rajta nevetni :-D

    VálaszTörlés