"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2017. március 28., kedd

Esős Balaton

Nem igazán élnek emlékeimben esős képek a Balatonon eltöltött időkből. Nyarakat, amiket ott töltöttem napfényes képeket hívnak elő bennem.
Aznap az átláthatatlan párától nem hogy a túlsó part, de a víz színe is alig látszott a Tihanyi apátságtól.



Mégis jó volt sétálni a szokatlanul csendes tihanyi utcák nádfedeles házai között. A város, nevéhez hűen a szláv tiho - csend szóval aznap teljesen azonosult.
Tavasz-reggeli ébredés, egyik-másik üzlet, vendéglő már nyitva volt.













Nem emlékszem rá, hogy az apátság előtt ez a szép kavicsból kirakott halas motívum is hajdanán itt lett volna. Nagyon tetszik! Gondolom a garda, a látott hal lehet a szimbólumban, melyeket a tihanyi dombokról figyeltek és fogtak ki anno. Ennek állít emléket a garda fesztivál halas finomságaival minden ősszel itt a visszhang-dombon.





Szerettük volna a visszhangot kipróbálni, de nem volt szerencsénk. Aznap csend volt.



Kálvária

Felmentünk az Echo étterembe, na nem a kilátásért, mert az nem volt, hanem egy frissítőre. A forró levendula a nyirkos hidegben melengető volt, kértem hozzá egy levendulás sajttortát is. Az utóbbit nem kellett volna… mintha levendulaszappant ettem volna. Az íze sem nyert, de az állaga számomra ehetetlen volt. Pedig a levendulás dolgokat szeretem. Még jó, hogy különböznek az ízléseink, páromnak ízlett, így nem kellett a tányéromon hagyni. (16 éve a sajttorták között, van némi rálátásom. :-))

Lesétáltunk a Paprika-házba és feltankoltam levendulás baracklekvárból, levendulás habfürdőből. Kérdésemre elmondta az eladó, hogy a homlokzatot díszítő kalocsai paprikákat évente újra fűzik.




A távolból láttuk a sajkodi őrtorony kilátót a tihanyi Apáti-hegyen, melyet tavaly novemberben adtak át. Jó lett volna felmenni rá, aztán mégis elmaradt, nem volt csábító időjárás hozzá. Utólag kiderült, nem maradtunk le semmiről, mert márciusban bezárták, néhány hónappal a megnyitás után.  Tihany honlapján is olvasható, hogy használatbavételi engedélyezési eljárása folyamatban van. Talán legközelebb.

Benéztünk még Füredre, a platán sétányhoz. Ott most nagy építkezések folynak, Füred bővül, szépül.


Bujtor István








A napot a Kavics étteremmel zártuk. :-)

12 megjegyzés:

  1. Oly rég szeretnék már elmenni Tihanyba, így mostanában, tömeg nélkül, egy más arcát nézve meg. Megtetted helyettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is először, megérte. Szokatlan számomra, de jó volt itt is a csend.

      Törlés
  2. Sosem láttam még ennyire kihaltnak Tihanyt. Remek sorozat, nagyon átjön a csend és a nyugalom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem, szép és nyugalmat árasztó volt. Köszönöm!

      Törlés
  3. Hát pech ilyen időt kifogni a Balaton partján - de azért látom csak kihoztatok belőle a levendulatortát leszámítva egy kis jót/szépet ! A Bujtor szobrot még nem láttam, örülök, hogy feltetted.Tetszik az a "gubancos-fa" kép ! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pechen éppen nem éltük meg. Az a kevés idő, amit otthon töltünk - legyen az bármilyen cudar is - tartalmas kell, hogy legyen. A jó oldalát nézve, esőben és szezon előtt még nem láttuk, épp ideje volt. Nem bántuk meg!
      Itt éveim alatt tanultam meg, hogy rossz idő nincs csak nem megfelelő öltözet. :-) Az alpesi ember ebből a szempontból edzettebb.

      Ha Füreden járunk, ami elég gyakori, anélkül nincs, hogy Bujtor szobra előtt ne időzzek. Nagyon szerettem, mint színész.

      Törlés
  4. Az esős idő ellenére is nagyon tetszik! :-)

    VálaszTörlés
  5. Olyan sokszor eszembe jutott már egy-egy üdülő/kiránduló hely láttán, hogy a főszezoni nyüzsgés helyett milyen lehet, mikor nincsenek turisták. Ezt most tökéletesen érzékeltette a sorozatod és nekem tetszik ez a csendesség.
    Egyszer nagyon szeretnék elmenni én is ilyen szezonon kívüli időszakban, én szeretem a csendet, mikor nyugodtan lehet nézelődni, nem másznak a sarkamra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is Orsi és most alkalmam is volt rá megtapasztalni. Érdemes ilyen oldalról is megközelíteni egy helyet!

      Törlés
  6. óh, az az utolsó kép, mennyei

    imádom a Balatont, és Balatonfüredet különösen (nosztalgia), és sok viharos esős napot is jelentett - akár sátras - Balatonozásaimkor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Katalin, ha kellemes és szép emlékeket idéztem fel! :-) ❤️

      Törlés