"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. március 23., szerda

Dominikai Köztársaság, a zöld sziget 2.

Az első reggel hova máshova vezethetett volna bennünket, mint az óceán partjára. Vad, tarajos, fehér-habos hullámok csapódtak a finom homokos partra, ezer meg ezer tengeri érdekességet kimosva.
A hegyek mögül felkelő nap, az erős szél magával ragadta a sós óceán cseppjeit és szórta a partra. A levegő sűrű párás homállyal takarta el a távolt. Olykor a napsugarak is érvényben részesülhettek a szélnek köszönhetően. Ottlétünk alatt nem volt egy nap sem szél nélkül.


 


Romantikus kulissza esküvői kápolnával

Szállodánk egy öböl közvetlen partján feküdt, két másik szállodával együtt, egy lánchoz tartoznak (Riu hotellánc). Ami azt is megengedte, hogy bármikor a másik két szállodába is átsétáljunk, ott strandoljunk vagy étkezzünk, szórakozzunk. Kvázi az egész öböl korlátlanul a “miénk” volt. Többször is bejártuk, felfedezve mit rejt az óceánpart.

Hotelünk öble
A sziget északi része nem csak pálmafákból áll, több árnyat adó nagy levelű fa teszi kellemessé, árnyassá a napos partokat. Ellenben a sziget déli és keleti oldala kevés árnyékkal, magas főleg kókuszpálmával díszített. A növényzetről majd külön bejegyzésben írok.
Az óceán gyümölcsei vagy egykori gyümölcsei lenyűgözőek. Nem kell mindenért a vízbe menni, a víz gyakran kiveti magából azokat. Ha a szabályok engednék, akkor én legalább egy kofferrel pluszban érkeztem volna vissza a szigetről. Hihetetlen szépséges korallok, csigák, kagylók, vizinövények, “herkentyűk” és persze különleges kavicsok!!!
Ahogy a homokos strandok is sokfélék -- majd fehéres sárga, aranybarna vagy vulkánszürke -  úgy a partra vetett ajándék is mindig más.
Temérdek halott korall

Ezt magamnál tartottam az utolsó napig

Korallok

Különleges mintájú csigaházak

Tengeri sünök



Tengeri sün mészváza

Legyezőkorallok


Tökéletes mintázat


Műanyag keménységű vizinövény

Mennyi kavics


 
Apró kagylók






Shell kagylók









Több sziklás részen a kövek mélyedéseiben valami igen érdekeset fedeztünk fel. Nem mozgott, kőkemény felülete volt és úgy nézett ki, mint egy 5-6 cm-es őslény. Utólagos kutakodások után egy csigafajtáról lehet szó, cserepeshéjúaknak családjába tartozó és akár jó 30 cm-esre is megnőhetnek.





A parti homokba vájt lyukak egy-egy rákot rejtettek.



Olyan is előfordult, hogy mozgó kövek hevertek a lábunk előtt... Amiről aztán hamarosan kiderült nem is kő, hanem egy csigaház, de nem csiga a lakója.






Ügyesen megfordította a csigaházat és már igyekezett is el tőlünk. Egy-két fotó erejéig visszatartottuk, ami neki nem teszett és páromat kétszer meg is ollózta.


Voltak strandok, ahol a finom homokon túl alig találtunk mást, mint néhány partra vetett fatörzset. Milyen érdekes, hogy ott ahol sötét volt a homok a fatörzsek világosak voltak, ahol pedig a homok volt világos ott a fa fekete.





Finom puha homok többszörös nagyításban - csodás!
 
Szinte folyékony volt a homok

 




Feltettem az i-re a pontot :-)


45 megjegyzés:

  1. ahhh, mennyei képek, lesz mit csemegéznem már látom
    órákig is

    törzshelyem lett a blogod:))) :)))

    VálaszTörlés
  2. nincs valami gyűjtőhelyed ahol az ÖSSZES-ÖSSZES képedet láthatnánk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, talál guglit kéne megkérdezni, hol érhetők el egyben... nem tudom.
      Érdemes külön felnagyítva egymás után megnézni őket, de ez csak bejegyzésenként megy.

      Törlés
    2. Apránként élvezetes :-D a cukrot sem esszük egyszerre kilószámra... :-)))))

      Törlés
    3. Meg tudod adni a picasawebalbum címét, ahol a képeid vannak, akokr egyben láthatóak, pl. így:
      https://picasaweb.google.com/104788322091092116519/Mexiko_2009_Nov

      Törlés
    4. Köszi Flögi, de nekem már betelt az oldal. Nem tudom hol vannak a képeim. A legutolsó egy januári bejegyzés. Azóta nem látom ott a fotóimat.

      Törlés
  3. Gyönyörűek a kivetett kincsek. Azért kagyló - csigaházakthoztál haza valamennyit? Én mindig viszek a nyaralásra egy pringels chipset és hazafelé annak a hengerében hozom a gyűjteményt. Néha több ilyet is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mertem kockáztatni, azt mondták semmit sem szabad. Sőt larimart sem vettem, mert csak a számlával ellátott üzletben vásárolt - ami drágább - vihető.
      Hozzátenném páromat és egy kofferünket átvizsgáltak. Gondolhatod, hogy örültem, hogy semmi nincs nálunk. Alkoholt és kávét is csak a megszabott mennyiséget hoztunk.

      Törlés
    2. Hmm, érdekes. Úgy tudtam, hogy csak védett csigák házát nem szabad, illetve korallt. Én nem bírtam volna ki. Mauritiuson még a korallt is megkockáztattam, őket nem érdekelte, hogy kihozom, de itt baj lett volna.
      Hol viszgálták át, az ottaniak, vagy itt, érkezéskor?

      Törlés
    3. Nos, honnan tudhatnám, hogy az összegyűjtöttek közül melyik védett, melyik nem. Ki mondja meg, hova mehettem volna vele? Hoteldolgozók, idegenvezető, utazási irodás mind általánosságban beszéltek.
      Páromat a dominikai reptéren szúrták ki és ott ellenőrizték, majdnem lekéstük a gépet, mert annyi embert átvizsgáltak.
      Aztán a düsseldorfi reptéren is alaposan átvizsgáltak mindent. Még a kis kozmetikai táskámat is kitúrta a "hölgy".

      Törlés
    4. Nem kellemes ez az átvizsgálás.
      Csak egy fajta csiga szigorúan védett, a Fechterschnecke (szárnyascsiga, vivócsiga). Én nagyon sokat kutakodtam már régebben, vámoldalakon, meg fekete listákon, mert én kilószámra hozom haza a kagaylót, csigát és hát biztosra akartam menni. Meg minden korall. De elvileg más kagyló, csiga nem, de persze ettől függetlenül egy ország megszabhatja törvénynek, hogy nem enged semmilyet sem elhozni. Izlandon is így volt. Nagyon kell informálódni...

      Törlés
    5. Köszi. Valóban, nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a törvényekkel, ha erre adjuk a fejünket.

      Törlés
  4. picasa webalbumfélére gondoltam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin fent írtam Flöginél erről.

      Törlés


  5. ahogy elnézem a kavicsokat, kagylókat, tuti túlsúllyal szálltam volna fel a repcsire :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt elhiszem, de nem mertem kockáztatni.

      Törlés
  6. Nagy élmény a tenger, és a part menti élővilág, de a már élettelen kavics és korall is csábító a gyűjteménybe.
    Nekem is kellene egy plusz koffer :)
    Milyen volt elaludni tenger hangjára?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elaludni és ébredni is kellemes relaxáló. Egyszer kértem masszázst is, az a strandon volt egy pálmás kunyhóban. Na, az volt igazán kellemes. :-)

      Törlés
  7. Jaj,mennyire csodaszép az a tojásalakú ,csillagmintázatú kő!Nagy volt? Én még ilyet nem láttam! Igen! Ez velünk nagy kiszúrás,hogy nem hozhatunk haza egy kisbőröndnyi kagylót és kavicsot.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korall Mamka, gondolhatod, hogy őrizgettem egész idő alatt és mennyire nehéz volt nem elhozni...? :-(
      Hát, nagy kiszúrás, hogy nem lehet magunkkal hozni legalább az elhalt korallokat, csigákat. Porrá örlődnek, elvesznek a semmiben...

      Törlés
    2. A korallokat nem ismerem...de utánanézek.

      Törlés
  8. Szeretem, hogy ebben a jelentéktelennek tűnő és apró világban így eltudsz mélyülni. Aztán kiderül, hogy micsoda kincseket rejt. Azért az első és a romantikus fotó sem rossz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az ami igazán érdekel, izgat. Különösen jó érzés, ha más is fogékony rá! :-)

      Törlés
  9. Kár - de érthető és el kell fogadni azt, hogy tiltják az ottani "kincsek" elhozatalát. Igaz, hogy van rengeteg, de turista is, és ha midenki vinné-hozná - csak megcsappanna a mennyiség előbb-utóbb. Ettől függetlenül nekem is nagyin fájt volna szívem, hogy bizonyos köveket, kagylókat ott kell hagyni...
    A legkülönlegesebbnek és legérdekesebbnek azt találtam, hogy a homokokban más-más színű fákat találtál. Vajon mi lehet ennek az oka ? Jó kérdés, tudom, hogy nem tudsz rá válaszolni, de azért ez fúrja az oldalam....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz Aranyos, és én ezt el is fogadom. Ki tudná ellenőrizni, hogy az a korall, csiga, stb. már halott volt vagy valaki rásegített.
      Egyébként is nem birtokolhatunk örökre semmit sem, főleg nem amit a természet ad. A körforgásba ez is beletartozik. Fotókon elhoztam, meg az emlékeimben. :-)
      A különböző színű fák a különböző homokban... nem tudom, mondhatnánk véletlen, de abban meg nem hiszek... zsákutca. :-)

      Törlés
  10. Ez maga a paradicsom. Csodás élmény még így, látva, olvasva is :)

    VálaszTörlés
  11. Micsoda gyűjtőhelyet találtál és eltudom képzeni, hogy milyen nehéz szívvel hagytad ott ezeket az apró kincseket. Egyébként több ország is tiltja már...
    Nagy idilli a kápolnás fotó.
    Az Indafotót nem próbáltad még?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nehéz volt, főleg, hogy ujdonsult barátnémat is "megfertőztem", így más ketten gyüjtögettünk és erősítettük egymást e szenvedélyünkben. :-D

      Futólag ismerem az Indafotót, de nem tudom hogy négy év anyaga felférne e oda? Meg szükség lenne az időre mire mindet oda feltöltöm... húúúúú
      Azért köszönöm Miklós!

      Törlés
    2. Felfér :) Ott csak egy korlátozás van: 250MB-nyi képanyagot tölthetsz fel egy hónap alatt - ez darabban nyilván függ attól, hogy milyen méretű/felbontású képeket szeretnél feltölteni. Aztán új hónap esetén újból 250MB áll a rendelkezésedre. Látod még arra is figyelnek, hogy ne egyben kelljen feltölteni a négy évet :)

      Törlés
    3. Ez jól hangzik, nagyon köszönöm az infót!!!

      Törlés
  12. Gyönyörűséges kincseket találtál! Azért ne bánd, hogy nem hozhatod őket haza, mert az emlék megmarad, és ezek a fotók ezerszer jobbak, mint bármelyik természetfotókat készítő profi cégé- ez a tiéd, a te kincsed. Ezekben a képekben szeretet van - ezért szeretem én is a képeidet. Veled mehetek a nagy felfedezésre... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Lili nem lehet és nem is kell minden dolgot birtokolni. Az emlékeket senki el nem tudja venni. Örök. :-)
      Köszönöm kedves szavaidat és remélem, hogy továbbra is velem tartasz. :-) <3

      Törlés
  13. Kedves Kavics, kívánok szép húsvéti ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kincse, nagyon köszönöm viszont kívánom!!! <3

      Törlés
  14. Csodálatos helyen jártatok, köszi a virtuális kirándulást.
    Kellemes, húsvéti ünnepeket kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  15. Meséltél és meséltél, igazakat, szépet, kívántam, hogy a meséd, sose érjen véget! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva <3 a mesémnek a nyúlfarknyi vége még hátra van. :-)

      Törlés
  16. Ma nagyon sokat dolgoztam itthon a kertben.... Délután kis pihenőt tartottunk... aztán kíváncsiságból eljöttem ide "kirándulni"... Köszi a csodás fotókat és a beszámolót mellé, nagyon tetszett! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Margit, örülök, ha sikerült a sok kerti munka után nálam megpihenni, és látod, még más tájakra is eljutottál a pihenéssel együtt. :-)
      Viszlek máskor is, ha van hozzá kedved! :-D

      Törlés
  17. Visszafelé haladok az olvasással. :-) Jaj, ez a bejegyzés annyira megdobogtatta a szívemet. Hosszú napokig el lehetne ott bóklászni, keresgélni, kotorászni a parton. Még sosem jártam ilyen tengerparton, csak lestem a sok érdekes és mesés dolgot. Az óceán zúgása is nagyon szép. És mennyire érdekes, hogy különböző színű a homok, ezt nem is gondoltam volna. És a fekete színű fa! Még ilyet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Visszafelé is lehet Pipulka. :-)
      A parton valóban még hetekig el lehetett volna lenni, még lett volna ott mit találni.

      Törlés