"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. augusztus 9., vasárnap

Megszámoltam

Az utóbbi kánikulai napokat is hihetetlenül jól viselték az orchideák, sőt szépséges virágokkal köszöntenek nap mint nap…
Két Phalaenopsis fürtjeit most meg is számoltam, a fehér 33 pillangóval és 3 bimbóval, a pink 39 pillangóval és 3 bimbóval roskadozik. Sőt, a pink színűnek van is egy pici illata. Alaposan ki kell karóznom, mert elég súlyos egy-egy fürt. Amiért szívesen gyűjtöm őket, hónapokig ilyen szépek maradnak, majd elvirágzás után hamarosan újabb bimbókat hoznak.

33 +3

39 + 3

Az egyik Dendrobium pár hónapja egy érdekes növendékkel gazdagodott. Mintha az anyanövény bordájából pattant volna, épp a növény csúcsának oldalán szökött ki. Vicces léggyökerei csak úgy kapaszkodnak a semmibe. Eddig a tövénél hozott fiakat, melyeket sikeresen le tudtam választani az anyanövényről és ők már új életet élnek. Most innen kell majd letörnöm, de mikor, nem szeretném hogy ne élje túl...


27 megjegyzés:

  1. Tápozod te ezeket valamivel ? Még életemben nem láttam ilyen "virág-orgiát"...Nekem csak egy törpe van, azon is elnyílóban a virágok...kíváncsi vagyok, kis pihenő-idő után mutatja-e még egyszer szép lilás-cirmos kis fejecskéit ? A te hófehéred csodálatos !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Év elején (február környékén) kapnak pár hétig tápoldatot, de aztán semmit és egész évben (!) ilyen pompásak, folyamatosan nyílnak. Ezt a virág-gazdagságot az itteni gyakori párás klímának tudom be, mert otthon Anyumnak sem hosszúéletű.
      Gondoltam rá, hogy ezt a hosszan tartó meleget majd megsínylik, de elég jól bírják. A tűző naptól is védem őket.

      Törlés
  2. ez az afrikai párás hőség a kedvencük, látom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Katalin, úgy tűnik. Csak mi viseljük nehezen. :-)

      Törlés
  3. Elképesztően gyönyörűek!!!!! Meglepődtem én is az enyémen,a fehéren: a legnagyobb kánikulában hozta a legszebb formáját:10 gyönyörű virága pompázik már hetek óta.
    Pedig szegénykém nincsen elkényeztetve: át kellene ültetni,mert félig kifordult már a cserépből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam mindig a fehérek a legszebbek között is a legszebbek. Én még sosem ültettem át egyet sem. Van, hogy majd kifordul a cserépől, elhúzza a súlya, de ügyeskedem a karózással az egyensúly megtartásához. :-)

      Törlés
  4. Ja,igen: a kavicsaid!!!!! Csodásak! Eddig még nem találtam meg a kőpapucskát.:)

    VálaszTörlés
  5. eszméletlen klasszak a kavicsaid is az első képen, szívem hízik ilyenektől:))*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, tudom ha valaki, Te nagy kavics-imádó vagy. :-) Bizonyos kavicsokat gyűjtök csak. Ismét készülőben van valami, majd mutatom. :-)

      Törlés
    2. Off: miért nem tudom a blogodat olvasni? Nincs (már) hozzáférésem egy ideje. :-(

      Törlés
  6. Nekem csak kettő van és nagyon érdekes ritmusban virágoznak. MIndkettő akkor virágzik, amikor kaptam, vagyis abban a hónapban hoz minden évben új kacsot és bimbózik ki, majd végig egy éven át tart az az egy kacs virágzásban és mire kezd fonnyadni, akkor jön az új kacs. Egy éves ritmusban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg érdekes. Talán nálam is így van, nem tudom. 30 körüli a cserepek száma és már nem tudom fejben tartani mikor melyik virágzik és mennyi szünetet tart. Van amelyik hosszabban pihen, van amelyik "szünet nélkül" nyílik.

      Törlés
  7. Azta....... de gyönyörűek... Kiváncsi leszek, hogy az enyém, hoz e léggyökeret is... igy mint a Tied...
    Biztos hogy a klima is teszi a dolgát...Nekem igazából nincs nagy szerencsém velük... tápoldat ide, vagy oda...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kell hogy hozzon Vera, mert az által él, (léggyökér=tüdő) szerintem is klíma függő.

      Törlés
  8. Csodálatosak!Egyik szebb, mint a másik! :)
    Az enyémek sorra a lányaimnál kötnek ki. Náluk sokkal szebben fejlődnek, mint nálam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább ott tudsz bennük gyönyörködni. :-)

      Törlés
  9. Csak gyönyörködöm, ezek csodásak! :-)
    Az enyéim is szépen virágoznak, szerencsére nem viseli meg őket a hőség. Érdekes helyen jött az új növendék, reméljük sikerül majd levenni onnan, hogy ne sérüljön.
    Kívánok neked további szép napot és hetet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem sikerül úgy leválasztanom, hogy egyedül tovább tudjon élni.
      Aloha, köszönöm, viszont kívánom! :-)

      Törlés
  10. Gyönyörűek. Itthon nekünk egy van az éppen most hoz bimbókat. Bent a munkahelyemen is van kettő. Abból az egyik két éve folyamatosan virágzott, szinte mindig volt rajta 20-25 virág. De ebben a hőségben most az egyik szár 1-2 nap alatt kiszáradt és ledobta a virágait :( A másik szár él és virágzik, remélem túléli ezt a nyarat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha elég párát kap túl fogja élni. :-)

      Törlés
  11. Én se tudnék betelni a látvánnyal! Minden nap megszámolnám a lepkéket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban sosem számoltam, most először. Végül is nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos. :-)

      Törlés
  12. így, "ződhajnalban" ismét megnézve is csak azt tudom mondani: hihhhhetetlenül szép :))

    Egyébként biztos vagyok benne, hogy beszélgetsz a virágaiddal, azért is ilyen szépek :))
    Én is szoktam, de már egyre kevesebbet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)))
      Huh, ez tényleg "ződhajnal" volt... aludni kéne vagy a csillaghullást nézted?
      Miért egyre kevesebbet?

      Törlés