"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. július 22., szerda

Ki ismeri fel?

Madarak a kertben. Leggyakoribb vengédek a rigók, párosával.

Rigó, hím

tojó

Most már ritkábban, de tavasztól a nagy meleg kezdetéig a seregély is naponta jött.

Seregély

Huss...

Tegnap este a fülledt melegben pedig egy eddig ismeretlen látogató érkezett… Ki ismeri fel? Próbálom azonosítani, de nem egyértelmű. Tollazata hasonló az erdei pintyéhez, de neki fekete sapkája van, csőre mint a meggyvágói, de egyik sem. Ki tudja?




A végére még egy kérdésem lenne. Ki tudja mi látható az utolsó képen? Én tudom a választ. :-)

 
Szentjánosbogár saját fényében :-)

33 megjegyzés:

  1. A madárka neve süvöltő. Sajnos az utolsó fotóra nincs ötletem.

    VálaszTörlés
  2. Jaj,az a madárka!!!!! Pedig ismerem,de a neve.....Megírom,ha megtudom.:)
    Az utolsót nem tudom,mi az.:)

    VálaszTörlés
  3. A himzésemhez kerestem a madarat... akkor találtam ezt a videót...és több is van... akkor láttam a Nálad látott madarat..itt a videó...

    https://www.youtube.com/watch?t=50&v=oipYcH21PNI

    VálaszTörlés
  4. Megkerestem: süvöltő -----https://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%BCv%C3%B6lt%C5%91

    VálaszTörlés
  5. mintha éppen átalakulna/vedlene valami...de hogy mi, nem tudom :))

    VálaszTörlés
  6. Mindenkinek köszönöm, aranyosak vagytok, igen egy süvöltő ugrándozott a kerben. :-)

    Az utolsó kép megoldásával még várnék, hátha lesz valaki, aki ismeri!

    VálaszTörlés
  7. Es ist ein Glühwürmchen !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Genau! Ich gratuliere lieber O.H. :-)

      Törlés
  8. Valamiféle átalakulás... élesebb fotó? :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos csak ez az egy kép készült, tudom nem a legjobb, de hátha van aki felismeri.
      Átalakulás - nem, de változás igen, attól függ mikor látjuk... Na?

      Törlés
    2. Elolvastam. Megint okosodtam. :-)

      Törlés
  9. Szentjános bogár (azt hiszem nősténye).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban. Mi alapján látom, hogy ez egy nőstény?

      Törlés
    2. A szentjánosbogár okkal világít

      Kb. 200 különböző szentjánosbogár fajt különböztetünk meg. Egyes fajok esetében csak a nőstény képes világítani. A fény kibocsátásának két célja van: a zsákmány elejtésében és a párkeresésben is szerepet játszik.

      A szentjánosbogár igen rafináltan kombinálja e két célt: tudniillik a szaporodást illetően nincs "átjárás" a fajok között, vagyis minden faj csak saját fajtársaival tud utódot nemzeni, sőt, fényjelzésük is fajonként eltérő. Egyes fajok nőstényei azonban képesek utánozni egy másik faj villantásait, s ezzel odavonzzák a hímet, majd egyszerűen felfalják.
      http://www.haziallat.hu/terrarium/izeltlabu-fajok/szentjanosbogar-miert-vilagit/1748/

      Törlés
    3. Köszönöm névtelen, tegnap részletesebben én is utánaolvastam a dolgoknak.

      Törlés
  10. Érkezett jó megfejtő, de adnék még esélyt másoknak is!

    VálaszTörlés
  11. Én szentjánosbogárra tippelek....

    VálaszTörlés
  12. Ez lemaradt az előbb:
    http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2013/04/orult-allatvilag-bizarr-csatak.html

    VálaszTörlés
  13. Az utolsó képen az egy hernyó? Vagy bábból kikelő valami bogárka ?

    Hmmmm ?

    VálaszTörlés
  14. Nekem az ugrott be elsőre, hogy tán épp pillangó születik, de ha nem átalakulásról van szó, akkor a vedlés jön szóba, ahogy Orsi írja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, Katici, nem hernyó, nem pillangó. :-)

      Törlés
  15. Kíváncsi vagyok a megfejtésre nagyon, mert én is hernyóra tippeltem volna.

    VálaszTörlés
  16. Három jó tippelő akadt, igen, ez egy szentjánosbogár. Vakuval készült a kép, felteszek egy képet vaku nélkül is. :-)
    Gratulálok O.H-nak, Aranyosnak és egy névtelen kommentelőnek! :-)

    VálaszTörlés
  17. Erre nem gondoltam :))... próbáltam értelmezni azt a félmondatot, hogy "attól függ, mikor látjuk", nem tudtam. Most már értem :))

    VálaszTörlés
  18. Aranyostól hozom a linket, aki többet szeretne tudni e bogárkáról :
    http://www.termeszettar.hu/anyagok/szentjanosbogar/szentjanosbogar.html

    VálaszTörlés
  19. Vetteünk az idén egy Kosmos Vögelführer nevű könyvet, e szerint a te madárkád neve Gimpel (magyarul nem találtam megfelelőt). Két féle van, ez a világos, illetve vörösebb hasú. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Flögi, már a többiek segítettek, a madár a süvöltő (németül Dompfaff).
      A Gimpel madárkát, tökfilkót jelent, lenne egy hivatalos madárnév is???

      Törlés
  20. talán a latin név jobban segít a magyar megtalálásában: Pyrrhula pyrrhula :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, ez a süvöltő latin neve! Köszi :-)

      Törlés
    2. Süvöltő? Köszi, még sosem hallottam.

      Törlés