"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. július 8., szerda

Garda-tó, Malcesine, Garda

Régi olvasóim már olvashattak részletesen a Garda-tó körtúrában és a tavalyi jázmin illatú tókirándulásban részletesen a helyről, (a szállásunkról), történetekről.
Ezennel csak Schlagwortokban főleg fotókkal írnék az idei benyomásokról.
Már vártam a pillanat képét, ami Malcesine-t jelenti számomra, ami úgy belémivódott, mint homokba a csepp víz.

Malcesine



 





Kerestem a tekintetemmel a szelíd tavalyi hattyúpárt. Nem sokáig várattak, hozták is idei kicsinyeiket. Érdekes megfigyelést tettem velük kapcsolatban. A mama hosszú nyaka leér a tó fehekére az ott rejlő finomságokért, de a kicsiké még nem. Segítségül a mama széles lábaival felkavarja a víz alját így a feljövő finomságokat a kicsik könnyedén szedegetik össze.
A tó úgy hullámzik, csapódik neki a parti köveknek, mint a tenger. Videó itt látható róla. Azok a gyenge hattyúfiókák micsoda ellenállással tartják magukat, hogy ne sérüljenek meg. Fantasztikus!


 
Kavarjuk fel az aljzatot

Egy este egy pici öbölnél a férjem beúszott én a kavicsok után bogarásztam a vízben, néhányan a parton ejtőztek. Érkezett a hattyúcsalád, mama, három hattyúbébi, védőszárnyként a papa és pont az irányomba úsztak. Köztudott, ha utódokkal vannak, akár hevesebben is reagálhatnak alapon óvatosan visszajöttem a partra a vízből. A hattyúmama jött elsőnek, szárnyait kitárta, hosszú nyakát megemelte és egy sziszegő hangon adta mindenki tudtára a kicsinyeim vacsorázni jönnek, nem ajánlja senkinek sem a közeledést… :-) A kicsik mindenféle félelem nélkül, de nagyon sután mozogva a parton legelték a füvet. Képtelenek a szárazon totyogni, folyton lehuppant a popsijuk, de bőszen csipegették a parti füvet. A papa egész idő alatt a víz oldaláról tartotta az ügyeletet. Erre a jelenségre aztán egyre több bámészkodó, fotós érkezett és a mama szúrós tekintettel figyelt. A kicsik pont a közelembe keresték a táplálékot, már-már, ha akartam volna kinyújtott karral meg is érinthettem volna egyet. Csak a szememmel ittam a jelenséget a fényképezőgép a szállodában maradt. :-(

A szárcsák is ugyanúgy keresték a jó fészkelőhelyeket, mint tavaly... Az állatok szinte mindig tudnak alkalmazkodnak az emberi miliőhöz és fordítva...?


Nem csodálatos?




Júniusi nyaralásunk nem a jázmin illatába burkolózott. Ezt az aprócska csillágjázmint csak elvétve találtam már nyílni. Édesebbé, vaniliásabbá vált a levegő a leanderek és a magnóliák vették át a hatalmat a levendulák kíséretében.
 
Csllagjázmin


Garda városa.
 







Magnólia


Már az üzlethez közeledve érződött a finom levendula illata, odabenn bódító volt.


Levendulás




Folyt. köv.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon hangulatosan a képek. Emlékszem, hogy olvasta nálad a Garda-tóról, de hogy az tavaly volt...nekem sokkal régebbről rémlik, és nem is nagyon emlékszem már rá. Arra igen, hogy kavicsokat gyűjtöttél és a jázmin illatra is, így hogy írod.
    Imádom a Garda-tavat és már 12 éve, hogy ott voltam, kár, hogy az idén mégsem jön össze, de inkább az új célok felé lépegetünk és páromat nagyon nehezen lehet rábeszélni, hogy ugyanarra a helyre többször visszamenjünk.
    A szárcsaláb nagyon jó kép lett. :-)
    Holnap lesz bejegyzésem nekem is hattyús képekkel, mi direkt idegesítettük az egyik hattyúszűlőt, hogy fújjon, mint amacska, mert így akartam lefényképezni.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi. :-)
      Igen tavaly is meg tavaly előtt is jártunk ott és úgy tűnik, hogy ez az a hely, ahová rendszeresen vissztérők leszünk. Korábban mi is mindig másfelé jártunk. De a hely varázsa, bennünket fogva tart. :-)
      Szegény hattyú, ne idegesítsétek, elég ha közelítesz felé, ő jelzi majd hol a határ.

      Törlés
  2. Hát ha másért nem lett volna értelme megnézni a képeket (de volt!) - akkor már a szárcsaláb megérte !! :-) Életemben nem láttam még ilyen közelről ezt a mókás tappancsot ! Örülök, hogy neked sikerült jó fotókat készíteni - mert még a guglikeresőben is csak egyetlenegyet találtam !!!
    ITT

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök :-) szerintem már tettem fel korábban is *szárcsa-tappancsos* fotókat, meg amikor alábukik a vízben... Szeretem őket (is) fotózni!

      Törlés
  3. most azt szúrtam ki magamnak (többek között...) hogy milyen hihetetlen szép színe van a kacsa fején a tollazatnak :O :)

    meg azt a királynői fehér magnólia virágot...

    ...meg szokás szerint az egészet szájtátva néztem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fantasztikus a tollazata ahogy a napfény megvilágítja. :-)
      Igazad van Orsi, van valami fennséges a magnólia virágában!

      Törlés
  4. Gyönyörű "mesélő" képsorozat. Imádom a madarakat, fotóztam is már szárcsát távolról, de a lábát ilyen nagyságban még nem láttam. Mókás és köszönet, hogy megmutattad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Miklós :-)
      Gyakran az apró részleteket keresem.

      Törlés