"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. augusztus 19., kedd

Névtelen vízesés és majdnem egy gombócfesztivál is

Augusztus 15-e Bajorországban munkaszüneti nap, Maria Himmelfahrt. Jó alkalom a hegyekbe menni, mielőtt a 8. bajor Gombócfesztivált Fischbachau-ban meglátogatjuk. Noha az időjárás nem a legszebb oldaláról mutatta magát, melegen öltözve vágtunk neki.  
Niederaudorftól a Tatzelwurm vízesésések mellett egy igen szerpentines út vezet Bayrischzell felé tovább a Schlierseehez vagy Fischbachauba.
A szerpentines út egy hajtűkanyarjában egy híd mellett parkoltunk és elindultunk a völgyön át.



  
Auerbach (Auer-patak)



Nehéz felhőkkel kűzdött a nap és a felhők sokasága látszott győzni. Erős, hideg szél fújt, inkább éreztem a napot októberinek, mintsem augusztusinak.
A távolból megpillantottunk egy vízesést, rögtön volt konkrét célunk, haladtunk az Auerbach patak folyásával ellentétes irányba. Volt, hogy keskeny léces fahídon keltünk át. A patak partja a vizimentáktól illatozott, a legelők oldalában mindenütt mosolyogtak a szártalan bábakalácsok.

A vízesés, ahová igyekszünk


Vizimenta

Szártalan bábakalács


Kúszó iglice

Aprócska harangvirág

Egy fázó méhecske a bogáncsba bújva

Réti füzény





Egy-egy fazsindelyes alm adta jeléül emberek nyomát, tehenek legelésztek, elkerítve kisbocik és két ló  szabadon eszegetett egy utánfutó árnyékában. Érdekes mód, el nem mentek volna az utánfutó mellől, pedig nem lett volna semmi akadálya.





Fazsindelyes házak

Az istálló egy ablaka



Hamarosan elértük a vízesést, de nem találtam feliratot, hogy is hívják ezt a természeti szépséget. Utólag a neten bogarászva találtam meg, hogy Arzmoos-vízesés a neve. Hát persze, - milyen unspektakulär - az Arzmoosalm közvetlen szomszédságában van 1006 m magasan.

Arzmoosalm 1006 m-en




 




A vízesés elmélyedéséből csak az zökkentett ki, hogy nehéz, szürke egybefüggő felhő nyomult a mögöttünk lévő hegyek felől.



Elmossa a Gombócfesztivált Fischbachau-ban az idő - gondoltuk. Igyekeztünk vissza az autóhoz és reménykedtünk, hogy azt a falut kikerüli a gomolyfelhő.
Korán megtanultam, hogy az itt élők jobban ismerik a hegyeket és hozzá a szeszélyes időjárást. Már messziről hírdették a táblák az útszélen, hogy a Gombócfesztivált az időjárásra való tekintettel elnapolják augusztus 17-ére, vasárnapra. Aznap nem ettünk gombócot, igyekeztünk haza. De vasárnap - gondoltuk!

Pár percre rá a nagy felhő kiengedte zsilipjeit és szakadt az eső. Gyorsan jött nagy erővel és gyorsan is ment. A Nap elűzte és ajándékul itt hagyta szivárványhídját emlékbe.



16 megjegyzés:

  1. Micsoda patak, micsoda vízesés, micsoda csoda !!!
    Úgy irigyellek, ezekért a tájakért ! Talán másra nem is vágyom abból az országból, csak a hegyekre/vizekre…
    Jó, na néha kicsit másra is, de ez a kettő lenne a legfontosabb, ha kérni lehetne onnan valamit…. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nem baj az, ha névtelen egy vízesés, engem speciel mindegyik elbűvöl, annyira szeretem hallgatni a zúgását/csobogását...meg filózni rajta: honnan jön, hová megy, hová érkezik, vajon melyik nagyobbacska folyóba csatlakozik be...szóval szeretni való, nem beszélve a környezetről, ahol található :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj, csak szeretem tudni, hogy hol jártam, néha(?) kell a támpont. :-)

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véletlenül töröltem a bejegyzésed, de az emailekből vissza turtam másolni :-)
      "Köszönöm a szép képeket és az élmény beszámolódat! Amikor nézem a képeidet
      és olvasom a beszámolódat... olyan érzésem támad, mintha én is ott lennék
      Veled:) Nagyon szép helyeken jártál."

      Hegyek lánya, örülök, hogy tetszett, gyere máskor is velünk :-)

      Törlés
  4. Annyira szép helyeken jársz, csak csodálom a fotókat... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Chanson, hidd el én is mindig csodálkozom, amerre járok, és még mindig nem tudok vele betelni.
      Örülök, hogy velünk tartasz, mert így Te is részese vagy. :-)

      Törlés
  5. Szívesen élnék itt! Mondjuk, abban a faházban, ott Arzmoosalm-ban... Gyönyörű minden és irigylésre méltó! Sokszor jártam Németországban - a férjem évekig dolgozott Landsbergben -, van némi sváb vénám is, persze a nyelvet nem beszélem... Szeretem azt a rendet, ami ott van és az anyagi biztonságot. Nálunk ez sosem fog megvalósulni! A német emberek zsigereiben van mindkettő. Gyönyörűek a képeid, köszönöm szépen az élményt.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor jól esne egy ilyen távoli faházba elvonulni, mindentől távol, de hogy mindig ott éljek, abban már nem vagyok olyan biztos...
      Landsberg am Lech-re gondolsz? Az Ammersee-n túl? Az is szép hely, arrafelé is jártam már.
      Köszönöm, hogy Te is velünk tartasz! :-)

      Törlés
  6. Tök jól ismered a növényeket (bár ezt már egy ideje észrevettem), lassan már inkább Rád hagyatkozom, mint a növényhatározóra :-) Mindig találok még egy-két hasonló fajt és elbizonytalanodom. Bár mentségemre szolgáljon, panelban éltem le a fél életem... Tényleg, németül is megtanultad őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Baribori, á, nem ismerem én annyira a növényeket, mint gondolod. Van több, amit már megjegyeztem az évek során (vizuális vagyok) gyerek korom óta érdekel, már akkor is szívesen lapoztam nagyanyám gyógynövényes könyvét, a családban is mindenkit érdekel a téma, több ilyen jellegű könyvünk van, egyik-másik már rongyosra lapozva.
      Németül csak kevésnek ismerem a nevét, ott még nem tartok. :-)

      Törlés
    2. Te csak ne szerénykedj, mert már én is nagyon sok növény/virág nevét tanultam meg Tőled, amit én nem ismertem! :)

      Törlés
    3. Ennek igazán örülök Orsi, de tudod úgy van ez, ha valamit tudsz, akkor jössz rá mi mindent nem tudsz még :-)
      Dehát mindannyian tanulunk valamit a másiktól, ez benne a jó!
      Én pl. Tőleg egy csomó új kifejezést :-) rétesszirmú és társai... :-) ugye, ugye :-)

      Törlés
    4. Pedig néha magammal cipelek egy határozót is, hogy helyben mindent megnézhessek, de valamiért a gombákat jobban megjegyzem (pedig nem is szeretem őket). Nagyim bezzeg minden fűszálat ismert, és hogy mire lehet használni...

      Törlés
    5. Szorgalmas :-) határozót nem cipelek, ezért jó, hogy fotózni tudom és a neten keresztül idehaza is jól meg lehet határozni, milyen növény.
      Gombákkal hadilábon állok, az egy különvilág, Öcsém a nagy tudósa.

      Törlés