"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. június 17., kedd

Irány Sirmione! (4.)

Egy nap elindultunk délre, kedvenc garda-tavi városom Sirmione felé. A tó körül egy út vezet és úgy tűnt nem csak mi voltunk azok, akik délnek tartottak, szinte csak lépésben lehetett haladni. A hőmérő is már a 30 fokot jelezte, a rádióból stílusosan szólt az olasz zene… 

 

Fagyiszünet erejéig megálltunk Garda városában. Ide terveztem eredetileg a szállásunkat és utólag örültünk, hogy a spontán döntés Malcesine-be vetett horgonyt, mert a 30 fokban nem élveztük volna annyira a pihenést. Garda széles promenádja, kiülős kávézói, éttermei is vendéghivogatóak. Tele is volt minden. Az illatos jázminok mellett pompáztak a vaníliás leanderek és magnóliák és a szintén illatos loncok.

Garda, promenáde




Magnóliák


Lassan már elnyíló magnóliák

Következő pihenőnk a középkori városka Lazise, városunk Rosenheim partnervárosa volt. Testvéri kötelességünk volt hát a megállás. A tágas terek, a móló, a kávézók és éttermek mindenütt telítve voltak, a meleg elirányított bennünket egy hűs boros pincébe… (további részletek és képek e városról is a Garda-tó körtúrában)

Lazise várkapu


Vittorio Emanuele tér (a vásártér)



 



1883

Tovább mentünk Peschiera-n keresztül, ami szintén egy nagyon szép városka. Ide érdemes lesz eljönni ismét egy hétre. A ca. 10.000 fő lakosú település még sok felfedeznivalót kínál nekünk. Már ekkor olyan tömeg volt a városban, hogy csak lépésben tudtunk rajta áthaladni.  
Sirmione-t, a szépséges félszigetet semmi képpen sem szerettük volna kihagyni. Az autót a félszigeten egy parkolóban hagyva gyalogosan, egyre fokozódó tempóban mentünk tovább, és amikor elérkezett a pillanat, a tömegből előtűnt a vár, akkor ért el a katarzis. Egész idő alatt csak erre vágytam, mint egy gyerek, amikor tudja, hogy hamarosan megjön a Jézuska…






Most itt mindenkitől elnézést kérek, mert itt további fotót nem készítettem, bejártuk azokat a helyeket, ahol korábban, csak az élmények és mi, átadtuk magunkat a hely szellemének..:-)
(további képek a Garda-tó körtúrában)



 Viszlát Garda-tó!

10 megjegyzés:

  1. Bocsi drága Kavics, ha látod a kommentet kétszer (háromszor, sokszor) a blogger vacakol :@



    úgy látom elszállt a kommentem...

    csak azt írtam, hogy az a szépséges fehér virágról én meg voltam győződve, hogy a fikusz virága :O
    Korfun láttam először ilyet, úgy kellett elrugdosni onnan a páromnak, valami szép virág !!
    meg valamit még írtam, de már elfelejtettem :D
    jaaa, valami olyasmit, hogy nem semmi helyeken jártok Ti, mind egytől egyig gyönyörűűűű :) és hozzad csak a fotókat, élmény látni meg elképzelni magamat ott :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, én is tapasztalom, hogy a goggle blogger problémázik... nekem is elszállt több kommentem is... :-(
      Az a fehér virág nem a fikusz, (szerintem a fikusznak nincs virága) az az illatos magnólia. :-)
      Egyenlőre Garda-tó bezárt, majd legközelebb, remélem. :-)

      Törlés
  2. Nekem is szemet szúrt a gyönyörűséges magnólia különösen elegáns virága! Ezek a mediterrán városkák nagyon hasonlóak és hangulatosak, a sikátoraikat imádom, meg azt a halszagot, ami terjeng az épületek között!:) A vár szuper, nekem a Neuschwanstein-i kastély okozott hasonló katarzist... Szeretnék újabb jelzőket írni a képekről, de azt hiszem túl szegényes a szókincsem és már uncsi a fantasztikus kifejezés!:D Pedig az és csak küldd, küldd, örömmel, köszönettel nézegetem! Főleg, ha ideérek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, ezek a városkák nagyon egyformák, itt a Garda-tónál még a várak is hasonlóak, mindegyik szép tulipános, hol kisebb, hol nagyobb.
      Érdekes, hogy a Neuschwanstein váránál érezted azt, amit én Sirmioneban... amikor én Lajos kastélyánál jártam többet vártam és picit csalódott voltam. Talán, mert már annyit hallottam róla, túlmisztifikálják és már nem volt számomra varázsa (pirulós szmájli)
      Örülök, ha szívesen tartasz velünk. :-)

      Törlés
  3. irtam, de nem is engedte elküldeni sem az írást...és most?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vera, csak ez az egy bejegyzésed látom. Tegnap óta valami nincs rendben a google blogban. Nekem sem jelennek meg hozzászólásaim.. :-(

      Törlés
  4. Jó volt megint nézelődni itt nálad. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy itt jártál Medora, én köszönöm. :-)

      Törlés