"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. június 12., csütörtök

Jázmin illatú Garda-tó (1.)

Megérkezés

Két éve, amikor körbejártuk a Garda-tavat hamar kikristályosodott számunkra, hogy hol vannak azok a helyek, ahová vissza fogunk térni. Ezért az idén a keleti és a déli oldalt (Sirmione városkáig) vettük célba. (Das beste kommt zum Schluss! - A legjobb a végén jön! Kedvenc filmjeim egyike Morgan Freemannel és Jack Nicholsonnal. Magyar címe: A bakancslista)

Egy hónappal korábban indultunk a két évvel ezelőtti nyaraláshoz képest és még nem is sejtettem, hogy milyen ajándékban részesülünk. Induláskor nálunk hideg, majdhogynem zord idő volt sok-sok esővel, vágytunk a napsütésre.
A brenner-hágói Európa-hídon nálunk nincs áthaladás megállás nélkül, ez már-már szertartás. Felmásztunk a kápolnához a festői látvány végett. Itt mindig eszembe jut hány ember dolgozott (sajnos halt is meg), hogy ez a híd összeköthesse északot déllel.

A kápolnához

Európa-híd, háttérben az innsbrucki hegyek

Pipacsos látkép Olaszország irányába

Dél-Tirol hegyei, lankái nem engedik unatkozni az erre autózó turistákat. A több hektáros szőlőlugasok a meredek hegyoldalakban, a havas hegycsúcsok vízesésekkel, pipacsos virágmezők, a szirteken magasló várak, soha nem tudok velük betelni. (fotók a korábbi Garda-tó kör túrában, csak ismételhetném magam)

Mégis, már alig vártam, hogy megjelenjenek az első gyertyaegyenes mediterrán tuják és maga a tó, a környék vaniliás-édeskés illata.

Napos idő némi felhővel, és persze széllel fogadott a tó északi részén. Ott mindig fúj a szél, ezért is kedvelt helye a szörf és a paragliding sportot kedvelőknek. Saját video:

Mikor terveztük, hogy a Garda-tóhoz megyünk nyaralni, nézegettem a szálláslehetőségeket. Láttam, hogy van bőven szabad hotel vagy panzió. Nem foglaltunk előre ez évben sem. Spontán döntések híve alapján úgy gondoltuk, majd ott helyben választunk szállást magunknak.

Megérkeztünk Malcesine-be, ami viszonylag a tó északi felén fekszik a keleti oldalon és már innen figyelgettük a szállodákat. Ami külsőre vendéghivogató hatással bír oda bemegyünk és rákérdezünk - gondoltuk. A másodi hotel volt a bingo, negyedórán belül volt szállásunk félpanzióval, tóra néző szobával, igen kedves fogadtatásban részesültünk. Kellemes nyaralásunknak köszönhetően csinálhatok reklámot a szállodának, akit érdekelnek a részletek itt nézheti meg a hotel weboldalát. A képek pontosan azt mutatják, amit mi ott megélhettünk, a reggeli és a vacsora nem hagyott kivánnivalót, a kiszolgálás mindenkitől barátságos és figyelmes volt, bármikor szívesen visszamennénk oda nyaralni!

Amikor legelőször kiszálltunk az autóból azonnal körbelengett bennünket az akkor nyíló jázminbokrok illata. Micsoda ajándék! Ez az apró fehér virágú futónövény mindenütt megtalálható, kerítésekre, korlátokra futtatva, teraszokat lep be, utcai lámpákat ölel körbe. Bódító illata az esti promenád varázsszerének fő kelléke! Ehhez igazodik a tó, mint tenger locsogása a parti köveken, aláfestésnek az olasz élő zene. Mindezt egy este sem hagytuk ki, e nélkül nem lehetett a napot lezárni!

Jázmin

Esti elmosódott fények

1. Szia, az Európa híd lentről nézve az igazi látvány. Mi mindig a régi Brenner úton mentünk, a híd alatt.
    Malcesine az egyik legszebb város szerintem a tónál, mi is egyszer ott kempingeztünk.
    Ha az ember így ott helyben toppan be egy szállodába, nem kerül sokkal többe, mintha előre foglalná le?
    A jázminillat csodálatos lehetett, nagyon finom.
    üdv

1. Flógi, köszi a tippet, a régi Brenner utat még nem próbáltuk! :-)
      Malcesine is nagyon szép, de az én szívemet Sirmione hódította meg. :-)
      Nem került többe, mintha foglaltattunk volna. Beszélgettünk a szállodában másokkal, innen tudom. Azonnal adott egy csomagajánlatot a recepciós. Gondolom ez csak akkor működik, amikor még nincs szezon. De szezonban mi sosem megyünk, drágább, nagyobb a tömeg és iszonyú meleg van.
      A nap 24 órájában jelen lévő jázminillat fantasztikus! Próbáljátok ki egyszer! :-)

2. Mi nem akartunk sheol sem autópályadíjat fizetni, ezért mindig Garmischon, Innsbruckon át a régi Brenner útonmentünk, ez iszonyat szerpentines, így 6 órába telik leérni a Garda-tóhoz, de szép. Valamikor én is vissza akrok térni és túrázni a hegyekben.

3. Ja, van nekem is beszámolóm róla, az utazós blogban, ha még nem láttad. :-)

4. Hú, dupla annyi idő az út a Garda-tóig... 20,-Eu + a pályadíj és a Brenner híd és 3 óra alatt lenn vagyunk és kevesebb benzin. Azt hiszem nekünk jobban megéri az autópályán menni. :-)

2. csoda egy hely lehet a Garda tó...és az a jázmin?? én nem is ismertem még ezt a fajtát, csak az itthoniakat, bár nekem az is isteni finom illatú :)

mint a gyermelyi reklámban: kérek még! :)

1. Anyukámnak van otthon cserépbe ez a fajta jázmin, onnan ismerem. Ott a szabadban mindenütt főleg esténként mámorító.
      Nem ismerem azt a gyermelyi reklámot, de jön majd a folytatás. :-)

2. háát, az a gyermelyi reklám valahogy úgy volt, hogy két pofára ette a pasi a tésztát, persze gyermelyit és mikor megette, széles vigyorral mondta: kérek még :) mondjuk én nem tésztát kérek, hanem beszámolót sok-sok fotóval :D

3. Köszönöm a felvilágosítást Orsi :-)

3. Megint nagyon szép képekkel töltötted fel a beszámolót, valahogy pont illik a kettő egymáshoz, szerényen, érzés-élményekkel. Ezt példázza a "Pipacsos látkép Olaszország irányába", szerintem kell ehhez egyfajta érzék, hogy mi kerüljön a képbe.
    A jázmin illatok varázsa a mi vidéki otthonunkat juttatja eszembe, egész nyártól késő őszig a lonc fogad a bejárati lugasnál.

1. Kincse, köszönöm az elismerést!
      Megkérdezhetem, hogy merre felé van a vidéki otthonod, ahol lonc illat fogad? :-)
      Ott a tónál is volt a jázmin mellett sok helyütt lonc és persze a vanilia illatú leander és magnólia. De a jázmin volt a legintenzívebb.

4. Ó, jaj, de elkapott a szabadság vágy a fantasztikus táj láttán! A kis videón a szél sistergő hangja... Igaz, utálom a szelet, mert felborzolja az idegeimet, de most ezt valahogy el tudnám viselni! :))) Csodás helyen jártatok, olyan, mint a mesében. Köszönöm.:)

1. :-) Én sem szeretem a szeles időt, de ott a tóparton, meg úgy általában a vizek mellett jobban elfogadom.
      Én köszönöm, hogy velünk tartasz. :-)

5. Nagyon-nagyon rég voltam a Garda-tónál, jó volt újra látni! Még mindig varázslatos hely, szebb fotókat készítesz, mint a képeslapok! Nem is lenne rossz munka, utazni és prospektusokba fotókat készíteni...

1. BariBori, még mindig.. remélem az is marad.
      Köszi az elismerést, de én csak hobbifotós vagyok. Csak élvezetből teszem, amit, nem a pénzért. Ahhoz a munkához komolyabb kamerára is lenne szükség, meg már nagyon sokan csinálják is.

6. Gyönyörűűűűű! A jázmin illatát az orromban érzem.:))))

7. Olyan jó, hogy általad eljutok olyan helyekre, ahová amúgy nem. Várom a folytatást én is! :)

8. Óó, de szép! Illatos nyaralás. :-)