"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. május 7., szerda

Májusi eső aranyat ér…

de csak akkor, ha közbe-közbe kisüt a nap. Alig vártam már, hogy széledjenek a felhők és abba az irányba vettük az utunkat, ahol már kibújni látszott a napsugár. 
Az Inn folyó mentén sok lehetőség van kirándulni, nádas, erdős, legelős gyalogutak km hosszan. Eső után nekem a friss, nedves levegő is aranyat ér…

Eső után páradúsan

Inn folyó

Az Inn hajósa





Fűzkapu

És az a sok gyógynövény, vadvirág a folyó partján esőcseppes díszletben… egy álomvilágba vitt.



Salamonpecsét
 
Salamonpecsét



Euphorbia

Mi ez?
(Egy gyermekláncfű bóbitáját is elverte az eső.)


Fekete nadálytő



Nagyvirágú nadálytő


Mécsvirág

Radnóti Miklós: A mécsvirág kinyílik

"A mécsvirág kinyílik
s a húnyó láthatárnak
könyörg a napraforgó;
a tücskök már riszálnak,
odvában dong a dongó
s álmos kedvét a bársony
estében égre írta
egy röppenő pacsirta;
s ott messzebb, kint a réten,
a permeteg sötétben
borzong a félreugró
nyulak nyomán a fűszál,"


Árvacsalán

Szagos bükköny

Erdei páfrány

Katici és barátai.. :-)

Fenyővirág

A nedves fűben kószálva a vadvirágokban gyönyörködve a part mentén egy hatalmas kavicsbányára lettem figyelmes, szebbnél szebb Inn-kavicsok csábítottak volna, ha nem lett volna bekerítve a telep.




Radnóti Mikós: Száll a tavasz

“...kis pocsolyákban a nap csecsemõnyi sugára lubickol.
Száll a tavasz kibomolt hajjal, heverõ hegyek ormán,
tárnák mélyein és a vakondok túrta lyukakban,
fák gyökerén fut, a rügy gyöngéd hónalja tövében,
s csiklandós levelek szárán pihen és tovaszáguld.
S szerte a réten, a domb fodrán, fodros tavakon kék
lánggal lobban az ég...”

 


17 megjegyzés:

  1. Ezzel nem lehet betelni. Hozzál még! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) most csak ilyeneket tudnék megint fotózni, egyfolytában esik, mintha köteleken esne...

      Törlés
  2. Katici és barátai -jóóóóóó!-)))
    Szeretem az esőt... a csendeset, meg a záport... meg az eső utáni föld illatát... a csillogó vízcseppeket a leveleken-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon, de most már kérnék egy napocskát is... :-)

      Törlés
  3. Elképzeltem, ha a kerítésen belülre kerülhettél volna a kavicsokért... :))

    Én már azt sem tudom milyen az az esőillat...itt hetek óta nem esett, ami volt is még egy locsolással sem ért fel :(

    Látszik, hogy tele van a sok esőtől az Inn folyó is...a Tiszán mindenütt porondok vannak az alacsony vízállás miatt.

    Csupa harsogó zöld köszön mindegyik képről, szemnyugtató! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolhatod Orsi, a hátizsák megint tele lett volna :-)

      Úgy küldenék ebből az esőből Nektek, Ti meg irányítsátok a napot erre!

      Törlés
    2. Most ért ide a nap, este 1/2 8-ra... az esőt meg elküldtem Nektek!!!! :-)

      Törlés
    3. kaptunk, kaptunk belőle...ha nem is sokat, de a semminél ez is jobb :)

      Törlés
  4. Bizony aranyat ér, nálunk is most fejezte be.Azért nem panaszkodom ma napközben szép idő volt. Gyönyörű zöld minden,köszi a sok szép képet.:-)
    De kár hogy be volt kerítve az a sok szép kavics.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aloha, nagy kár, mert akkor megint szép példánnyal jöttem volna haza! Na, de nem csüggedek, van itt kavics bőven. :-)

      Törlés
  5. Talán eljut ide is az eső, mára ígérték. Még kapáltam egyet gyorsan, hogy a gyom kidőljön. Gyönyörű fotók, mintha élnének!:) Nagy kedvem lett volna veled tartani!;) Ó, a kavics elkerítve!:( Megneszelték, hogy jössz???:D Gondolom, lesz még lehetőség gyűjtögetésre! Köszi a beszámolót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. TiffanyIda, rajtam nem múlott...én odaküldtem, remélem mára oda is ér :-)
      Megneszelték, hogy a legszebb kavicsokra pályázom...:-) de én azokat úgyis megtalálom... itt vagy ott :-)

      Törlés
  6. Már- már érzem az eső illatát a tobozon :-) Még mindig nagyon szívhezszólóak a képeid :-)

    VálaszTörlés
  7. Mi épp aznap voltunk egész napos kiránduláson a csöppekkel, jó időnk volt, csak kicsit szeles. De nem esett!!

    Mégis csak be kellett volna másznod oda.... kerítés ide vagy oda... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor biztos, hogy mindannyian élveztétek a szabadban. :-)

      Áááá, Jenever nem lehet csak kerítéseken bemászni...:-) meg egyébként is van itt kavics bőven, lehet válogatni. Csak amikor halomban annyi szép rám mosolyog nehéz nemet mondanom...

      Törlés