2012. augusztus 4., szombat

Durlaßboden gyűjtőtó

Észak-Tirol és Salzburgföld határán, a Kriml vízesések és (erről később lesz egy bejegyzés) Zillertal között a magas alpesi hegyek völgyében fekszik ez az érdekes formájú mesterséges 55 m mély gyűjtőtó.

Ezt a tavat is körbe lehet járni - mi még nem tettük meg, visszatérünk egyszer- a túrázók 5-ös skáláján 4-es erősségűnek titulálják. A körhossz picit több mint 10 km, hol aszfaltozott, hol köves, hol pedig erdei úton haladhatunk. Magassági különbség is nehezíti a túrát, 180 m-től 1460 m-ig.
A kampó formájú tó környékén klassz a kilátás mind a tóra, mind az Alpok hegyeire, melyek a közvetlen közelben több mint 2000 m magasba nyúlnak. Év elején sokáig megül a hósapka a tetejükön, csak a nyári hónapok (július-augusztus) idejére tűnhet el. Ezen hónapokban tud a tó vize 21 fok körülire felmelegedni, ahol aztán fürdésre, csónakázásra, vitorlázásra, szörfözésre, pihenésre, grillezésre de akár horgászásra is van lehetőség. A tó több pontján állnak kis hütték, almok, ahol az éhséget és szomjúságot lehet csillapítani. Információs táblák segítik itt is az eligazodást, tájékozódást.

Mielőtt a tóhoz megérkeztünk volna, megálltunk egy pici üdülőfaluban - sajnos a nevére már nem emlékszem, 6-7 éve is ennek - egy patak mellett egy erdő szélén időztünk el.

Hegyi kunyhók a hegyoldalban

Évgyűrűk
Az erdő gyümölcsei...
nem mindig ehetők...

Sebes folyású patak az út mentén

Lépten nyomon hotelek
Hotel Edelweiss (havasi gyopár)

A gyűjtőtó hatalmas tölcsérénél döbbenhetünk rá, hogy a technika és a természet milyen közel áll egymáshoz, mindaddig míg egyik a másikát szolgálja, de tönkre nem teszi...

Sziklafal mesterséges megerősítésekkel a tölcsér felett
A tölcsér szárazon...

A tölcsérben
és akkor a hab a tortán, a tó szépsége: