"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. augusztus 2., kedd

1568 m-en, ahol az erdei turbánliliomok élnek

Barátaink egy hétvégét nálunk töltöttek a szándékkal, hogy velünk kirándulnak. Kérésükre ne túl nehéz utat válasszunk, a döntés a “mi hegyünk-re” esett. Közép állomásáig gyalog fel, a felvonóval tovább az 1500 m-ig és onnan gyalog le. Négyen voltunk és hű kutyájuk Fussel (Fuzel) is velünk tartott.

Fussel

Az “öreg úr” a finomabbnál finomabb és ismeretlen illatoktól izgatottan szaladgált előttünk, mögöttünk.

Koncentráció

Kiválasztott fámon élő erdei szamócák már leértek, szépen megerősödött, bebokrosodott. Évek óta figyelem, ahogy egy fenyőfa y törzsén él és virul ez az epercsalád.


Épp virágzásba indult a mérgező maszlagos nadragulya (Bella Donna). Kedves kis harang formájú virágai később a halálosan mérgező fekete bogyókat nevelik ki.

Maszlagos nadragulya

Még zöld bogyói

Miután felértünk a felvonó középállomásáig, jegyet váltottunk (csak felfelé, felnőtt 11,- Eu 2016.) és indultunk a többi siklóernyőssel és azok felszerelésével felfelé... 

A felvonóból a Käser Alm


Inn folyó


Siemsee tó

Hochrieshütte
  
Hochries 1568 m





Élveztük a kilátást, a siklóernyősök ugrásait, de meglehetősen hűvös volt e magasságban és jól esett a Hochrieshütte melege.

"Így ízlenek a hegyek" :-)

Energiával tankolva indultunk le az 1500 m-ről, ahol az Alpok rododendronja, az alpesi rózsák épp teljes pompában virágoztak.


Alpesi rózsa



A virágok színeiben a rózsaszín és lillás színek uralkodtak, csak elvétve egy-egy sárga folt.


Úgy tűnik nekem, hogy az idén igen-igen sok a kosbor. Bármerre jártunk a bajor Alpokban tömegével virítottak a lankákon, olykor hosszú 10-15 cm-es virágzattal, csodaszép rajzolattal az egyes virágcsészéken.

Kosboros


  
Kosbor




Varjúköröm

Törpe harangvirágok

Réti füzény

Nyári orgona


Első pillanatban megörültem mikor egy fekete szalamandrát fedeztem fel egy kövön, de hamar kiderült, hogy sajnos nem élt. Aztán még hármat szintúgy majd kiszáradt állapotban. Nem tudom mi történhetett ezekkel a még nem teljesen kifejlett példányokkal.



 

Almok, hütték amerre a szem ellát


két éve, hogy a hegy lábától egyhuzamban megmásztuk a majd 1600 m-t. Ezennel “csak” a lefelémenet volt a terv. Szememmel pásztáztam a meredeket, mert tudtam, hogy az erdei turbánliliom nyílásának épp itt az ideje..

 

Sokára, de megláttuk az elsőt, majd a másodikat és még többet! Teljes volt az örömöm!
 
Erdei turbánliliomok






Magunk mögött hagyva a csúcs.


Már jól látszik a középállomás és a Käser Alm


Már közeledtünk a középállomás felé, amikor egy napos, szélcsendes helyen nagy surrogásra figyeltem fel. Egy szivárványos szárnyú szitakötő szállt le mellettem egy fűszálra. Csodálom ezeket a repülő akrobatákat, volt vagy 12-15 cm szárnyainak fesztávolsága.


Szorgos feketerigó teli csőrrel pihent meg egy sziklán.



Az előző napi esőzésektől az útszéleken pocsolyák csillogtak. A legelésző gulya ebből is ontotta a szomját.




Kellemesen elfáradtunk!


16 megjegyzés:

  1. Micsoda túra!!!!!
    A liliomok mesések,nagyon kiváncsi voltam hogyan néznek ki.
    Szegény jószág azzal a hatalmas karikával.....:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Izomlázat okozó túra volt. De ezekért a liliomokért akár az is belefér. :)
      Errefelé a tehenek is orr piercinggel járnak. :-D

      Törlés
  2. Szegény tehén. Pazar növényvilágot hoztál ismét. A kutyák, -a miénk is- imádják ezeket a sétákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Fussel most már túra-társ lett nálunk.

      Törlés
  3. El is hiszem, hogy kellemesen elfáradtatok, és szépségekkel töltekeztetek, mind a táj és tulipánok tekintetében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ööö tulipánok? Akarod mondani liliomok, ugye? :)
      3 nap izomláz utána, persze megérte mindenképp!

      Törlés
  4. Ez ugye egy korábbi túra meséje ? A virágokból gondolom - mert valószínű, hogy a pl. a kosbor nem most nyílik. El nem tudom képzelni, mi bajuk történhetett a kis szalamandráknak?
    A 39-as képen látható vidéken szívesen eltöltenék egy hetet. Csak ülnék ott az egyik házikó előtt és néznék ki a fejemből... :-) Annyira gyönyörű !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, 3 héttel ezelőtti. A kosborok már mind elnyíltak, az elmúlt hétvégén már egyet sem láttam.
      Valahogy nem érem utol magam a bejegyzésekkel...

      Nagyon sajnáltam a kis fekete szalamandrákat. :-(
      A 39-esen látható hütte saját kápolnával, kövekkel kirakva a kerítés, na Veled ülnék és néznénk ki mindketten a fejünkből... :)

      Törlés
  5. Imádom a turbánliliomot! Sajnos, én ide nem jutok el, ezért csak a Vértesben, a Fáni-völgyben láthatok - nem kis szerencse esetén - néhány szálat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen sok erdei turbánliliomot én is most láttam egy helyen és nagyon hálás voltam a természet ilyen szép ajándékának. Azt sem tudtam melyik szögből örökítsem meg őket! :)
      A Vértesben is vannak? Na látod, ott nőttem fel és ott sosem láttam. Idáig kellett jönnöm értük. :)

      Törlés
  6. Hú, csodás képeket hoztál magaddal.
    Egy ilyen szalamandert találni ritkaság. A szitakötő is nagyon jó lett. Turbánliliomot még sosem láttam, az is csodaszép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi! Úgy tudom, ahol a szalamandra megél ott tiszta a víz. Sajnos ezeknek valami bajuk esett.
      A szitakötőnek is nagyon megörültem, ezek a nagy példányok ritkán maradnak egy helyben, nehéz őket fotózni. Aznap ezzel is szerencsém volt!
      Turbánliliomért bizonyos magasságba kell mászni és megfelelő időben. Ennyit, egy helyen én is csak most láttam.

      Törlés
  7. Ezek a képek tényleg a 'hegyek íze'! Epret nem tudatok enni? A hegyekben később érik be, nem? Nincs is annál jobb, mint a 'vadonban'legelni...na jó, orr piercing nélkül :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eper(erdei szamóca) most érik, de ezen a részen nem láttam, egyébként nem hagyom ki. :)

      Törlés
  8. Ezek az erdei virágok, növények annyira szépek! nem tudok betelni velük...

    Még nem láttam fekete szalamandrát, csak a foltosat. Szegénykék, vajon mi lehetett velük, hogy elpusztultak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom mi történt a szalamandrákkal. Közel 1 m2-en voltak és már nem éltek. :(

      Törlés