2016. augusztus 2., kedd

1568 m-en, ahol az erdei turbánliliomok élnek

Barátaink egy hétvégét nálunk töltöttek a szándékkal, hogy velünk kirándulnak. Kérésükre ne túl nehéz utat válasszunk, a döntés a “mi hegyünk-re” esett. Közép állomásáig gyalog fel, a felvonóval tovább az 1500 m-ig és onnan gyalog le. Négyen voltunk és hű kutyájuk Fussel (Fuzel) is velünk tartott.

Fussel
Az “öreg úr” a finomabbnál finomabb és ismeretlen illatoktól izgatottan szaladgált előttünk, mögöttünk.

Koncentráció
Kiválasztott fámon élő erdei szamócák már leértek, szépen megerősödött, bebokrosodott. Évek óta figyelem, ahogy egy fenyőfa törzsén él és virul ez az epercsalád.

Épp virágzásba indult a mérgező maszlagos nadragulya (Bella Donna). Kedves kis harang formájú virágai később a halálosan mérgező fekete bogyókat nevelik ki.

Maszlagos nadragulya
Még zöld bogyói
Miután felértünk a felvonó középállomásáig, jegyet váltottunk (csak felfelé, felnőtt 11,- Eu 2016.) és indultunk a többi siklóernyőssel és azok felszerelésével felfelé...

A felvonóból a Käser Alm

Inn folyó

Siemsee tó
Hochrieshütte
Hochries 1.568 m

Élveztük a kilátást, a siklóernyősök ugrásait, de meglehetősen hűvös volt e magasságban és jól esett a Hochrieshütte melege.

"Így ízlenek a hegyek" :-)
Energiával tankolva indultunk le az 1500 m-ről, ahol az Alpok rododendronja, az alpesi rózsák épp teljes pompában virágoztak.

Alpesi rózsa

A virágok színeiben a rózsaszín és lillás színek uralkodtak, csak elvétve egy-egy sárga folt.

Úgy tűnik nekem, hogy az idén igen-igen sok a kosbor. Bármerre jártunk a bajor Alpokban tömegével virítottak a lankákon, olykor hosszú 10-15 cm-es virágzattal, csodaszép rajzolattal az egyes virágcsészéken.

Kosboros

Kosbor

Varjúköröm
Törpe harangvirágok
Réti füzény
Nyári orgona

Első pillanatban megörültem mikor egy fekete szalamandrát fedeztem fel egy kövön, de hamar kiderült, hogy sajnos nem élt. Aztán még hármat szintúgy majd kiszáradt állapotban. Nem tudom mi történhetett ezekkel a még nem teljesen kifejlett példányokkal.

Almok, hütték amerre a szem ellát

két éve, hogy a hegy lábától egyhuzamban megmásztuk a majd 1.600 m-t. Ezennel “csak” a lefelemenet volt a terv. Szememmel pásztáztam a meredeket, mert tudtam, hogy az erdei turbánliliom nyílásának épp itt az ideje..

Sokára, de megláttuk az elsőt, majd a másodikat és még többet! Teljes volt az örömöm!

Erdei turbánliliomok

Magunk mögött hagyva a csúcs.

Már jól látszik a középállomás és a Käser Alm

Már közeledtünk a középállomás felé, amikor egy napos, szélcsendes helyen nagy surrogásra figyeltem fel. Egy szivárványos szárnyú szitakötő szállt le mellettem egy fűszálra. Csodálom ezeket a repülő akrobatákat, volt vagy 12-15 cm szárnyainak fesztávolsága.

Szorgos feketerigó teli csőrrel pihent meg egy sziklán.

Az előző napi esőzésektől az útszéleken pocsolyák csillogtak. A legelésző gulya ebből is ontotta a szomját.