"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. június 12., péntek

Pillanatok kavics-gyűjtéskor

Kavicsokat akartam gyűjteni a Chiemsee partjáról. Elmélyülten válogattam, amikor hirtelen egy vadkacsapár sietett hozzám, egész közel. Szegénykék, azt hitték majd etetem őket azért gubbasztok a vízparton. A gácsér hangosan hápogott, a tojó csendesen várakozott. Nálam pedig csak kavicsok voltak…:-)





A part menti kövek, falak repedéseiben csodaszép lila virág nyílik. Szívós, igénytelen futónövény, formás levelei, ibolyára emlékeztető pici virágai elbűvölőek. Még nem tudtam beazonosítani.




Itt is találtam júdásfát, épp virágzott és a csillagsom fehéren túl, rózsaszínben is létezik.

Júdásfa

Csillagsom

Illatos szegfűt hoztam haza



"Hogy mit jelent hattyúnak lenni? Úgy siklani, mint az álom, fenségesen, a tó sima tükrén, és nem menni soha a partra. A szárazon, ahol az emberek járnak, ügyetlen a hattyú, tán nevetséges is. Ha végigtotyog a parton, akkor egy másik madárra hasonlít, egy libára. Ott kell maradnia a tó tükrén, némán, fehéren, fenségesen. Nem repülni, pedig madár. Egy dalt tudni, és nem énekelni, egy életen át, mindhalálig." The Swan (Der Schwan) című filmből

A Chiemsee minden időben szép, ha napos, vagy ha felhős is, ott a varázs.



Fraueninsel

Búbos vöcsök
 

Egy mutáns :-)




18 megjegyzés:

  1. még a képeidet is jó nézegetni (hát még ott lenni)legszívesebben lehajoltam volna némelyik kavicsért ott a képen

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép tiszta a tó vize!

    Láttam a The Swan c. filmet. Ha egyre gondolunk, Natalie Portman volt a főszereplője. Nagyot alakított benne.

    Az üveges virágtartók fantasztikusan jók!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élvezet volt kavicsozni a vízben. :-)
      Natalie Portman a Black Swan c. filmben játszott. Orsi, ez egy másik film, sokkal régebbi még Grace Kellyvel és happy end-el. :-)

      Az üveges virágtartók csak úgy ott lógtak. :-)

      Törlés
    2. jaaa, tényleg! :O az a Black Swan volt...Hattyú, hattyú :D

      Törlés
  3. Elképzeltem magam a borostyános zugoly hűvösében, majd kilesve onnan, a mosoly-fakasztóan ötletes, virágtartó váza-üvegeket néztem....és majdnem boldog voltam....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy versíró lelkéből fakadt... nagyon szép Aranyos!

      Törlés
  4. Istenem, de jó látni ilyen tiszta vizű tavat! Szépek a viharos fotók is. Nagyon jól áll neki a drámai színű égbolt :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű képeid vannak...
    A "lilavirágos" kis virág....ha egyszer beviszed , soha többet nem lehet tőle megszabadulni... Nem találom a papirt mert mindent feciknikre írok, amit ugy gondolom fontos, mert elfelejtem... és aztán nyoma lesz.Nagyon ocsmány a szomszéd lábazata... oda is felment , felkúszót méter magasságba...szinte hihetetlen, mert sem gyökere sem kapaszkodója nincs... nálunk elég sok gondot okoz mert kiírthatatlan...Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vera :-)
      Sejtettem, hogy "egy életen át virág", látszik a szívóssága. Errefelé is gyakran találkozom vele, ott is, ahol nem is gondolnád, hogy megél valami is. Neked is szép hétvégét!

      Törlés
  6. Különleges és csodaszép az a kis lila virág!

    VálaszTörlés
  7. Egész hűsítő volt olvasni a bejegyzésed ebben a nagyon melegben. Gyönyörű a tó, csodás tiszta vizű.Mi a kavicsbányához tudunk csak kimenni a közelbe, gyűjtögetni.
    Hattyúkat is látunk ,s kacsákat a gyerekek nagy örömére.
    Nagyon szeretem az illatos szegfűt, olyan kellemes szagolgatni. Nekem is van a kertben :)
    Kellemes, mosolygós hétvégét Neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ezek szerint Te is kavicsgyűjtőgető vagy? :-)
      Az apró illatos szegfű a gyerkkoromat hozza vissza, nekünk is volt mindig a kertben.
      Neked is szép hétvégét! :-)

      Törlés