"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. október 23., csütörtök

Rodosz, a napfény szigete 2.

Nyaralásunk elsődleges célja a pihenés volt, a semmittevés, hisz odahaza egész éven át úton voltunk. Mégis elképzelhetetlen számomra, hogy egy más országban járok és azt nem próbálom meg valamelyest megismerni. Hisz mindig érdekel a vegetáció, az emberek, a szokásaik némi történelmi múlt. Így három napra béreltünk egy autót, hogy hatékonyabb felfedezőútra is mehessünk.
Az első felfedezés természetesen a közvetlen tengerpartra vezetett.


Korbácsliliom

A zöld erdős-cserjésen át vezető hegyoldal a tengerig azonnal megérintett finom tuja- és fűszerillatával. Ehhez társult a virágzó tamariska bódítása.




 
Híoszi pisztáciafa

A magas növényektől mentes részeken alacsony sokszor szúrós cserjék már mind elvirágoztak, többnek már csak a tüskéje látszott. Mégis, ahogy jobban körülnéztem rengeteg hagymás növényt láttam lengedezni az állandó szélben. Olykor a kövek, sziklák között csak egy-egy szál. Másutt tömegesen meredeztek. A korbácsliliomok szépsége lenyűgözött.

Korbácsliliom erdő








A tengerparton, ami többnyire finom apró kavics - már-már homok, de jól maszírozta a talpam - fehér csillagvirágok pompáztak. Hihetetlen, ebben az ödeségben is van pompa! 
 
Tengerparti nárcisz vagy homoki liliom

 
Csendes kis öböllel rendelkezett a szálloda, mindig fújt a szél, ami kellemessé tette a klímát. Amikor 29 fokot mutatott a hőmérő sem éreztük 26-nál többnek.
Az öböl bal és jobb szélén is volt egy-egy a tengerbe nyúló kis félsziget, amire jó volt begyalogolni. Az egyiken (elefántsziget) egy megmászható szikla is állt és a kövek, amiket ott találtam igen különlegesek és sokfélék voltak. Sok helyütt lehetett látni az egykori lávafolyások nyomait.
A sziklaelefánt örködött felettünk… :-)







A mi elefántunk :-)

Finom apró kavics





Minilagúnák, kimosások, rajzolatos kövek, tengeri élőlények, apró halak… többször bóklásztam itt. Noná, hogy nem bírtam ki kavicsgyűjtés nélkül, hogyan is - igaz Orsi? - mikor olyan szépek, simára csiszoltak, különlegesek. A markom mindig tele volt. (készültem, külön vittem egy zacsit a kavicsoknak).





















 




Jó volt esténként a kőelefánt közelébe (ezen a videón különösen jól látszik) kiülni, a naplementét nézni, elmélkedni, hálásnak lenni, hogy még ezt is mind megélhetem, a tenger locsogására figyelni, eggyé lenni a kövekkel, láttam magam előtt mit fogok a gyűjtött kavicsokból készíteni, terveket szőni.

                                 

 
Vicces, csak idehaza vettem észre a videón, hogy egy rákocska bemászott a képbe. :-) 
Egyébként csak kevés csigát, kagylót vagy rákot találtam.


 


Kavics a homokban :-)


19 megjegyzés:

  1. Rákocskát lefüleltem, bár ha nem említed, biztos nem tűnik fel. :-)
    Ezt az utolsó képet fejlécnek is használhatnád! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, mikor a videot vettem fel én sem láttam meg, csak idehaza, amikor visszanéztem a felvételt. :-)
      Igazad van, akár fejlécnek is jó lehet. :-)

      Törlés
  2. Hihetetlen, hogy ennyire a növényvilágra tudtál kondentrálni. Nekem ilyen helyeken annyira sok a másik benyomás, a tenger, a kabócák hangja, hogy ilyen "bozótok" mellett csak úgy elmegyek.
    A fhér virág, amit csillagvirágnak írsz, az dűne nárcisz, nem tudom pontosan a magyar nevét (http://de.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCnen-Trichternarzisse).
    Érdekesek a tengerparti kőképződmények. Én is hoztam egy maréknyi kavicsot, de az egész piciket gyüjtöttem és most csak hófehéreket.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi, most már beazonosítottam tengerparti nárcisz vagy homok liliom a magyar megfelelője. :-)
      Én is csak pici és kicsi kavicsokat hoztam, de több színben.

      Törlés
  3. Egy bejegyzés tőlem a fehér virágról:
    http://reistdiemaus.blogspot.de/2012/09/ratselhafte-weie-blume-im-sand.html

    VálaszTörlés
  4. Eléggé le vagyok maradva, de nemsokára lesz időm bepótolni.
    Most, hogy a hegyeket hó fedi, sóvárogva nézem a fotóidat.
    Kék ég, tengerpart... de csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia J. :-) hát tényleg nagyon eltűntél a blogvilágból, örülök, hogy újra itt vagy! Barátaink épp Dél-Tirolban "őszölnek", ők tudósítottak, hogy ott már beköszöntött a tél. Kicsit korai, remélem átmeneti a dolog.
      Örülnék annak is, ha írnád tovább a blogod. :-)

      Törlés
  5. Istenem, micsoda kövek!!!!!!! Tán szerencse, hogy én nem jutok már el ilyen helyre, szörnyen nehéz lenne otthagyni a köveket, persze elhozni meg lehetetlen lenne és komoly szenvedést okozna, választani az elhozandó s az otthagyottak között. Azt hiszem valójában - akármilyen szép is a táj, meg a víz, meg a virágok, ezeket a fantasztikus köveket "irigylem" kicsit tőled....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. AF, gondoltam is Rád míg ott bóklásztam és hidd el engem is csak az tartott vissza, hogy súlyos darabok. Meg aztán nem lehet, nem is kell mindent az otthonunkba vinni. Eggyel több ok újra Rodoszra menni. :-)

      Törlés
  6. Óóó, jeeeee :) tudtam, kavicsok minden mennyiségben, gondoltam Rád, hejjjj Kavics hogy tobzódna itt :)

    Nagyon hasonló a növényzet, mint amit én láttam. Fogalmam sem volt nekem sem, hogy mi az a tömegesen nyíló fehér virág a sziklák között, meg az a szúrós valami is érdekes volt.

    De jóóó, hogy tudom milyen virág magját szedtem meg! :) tengerparti nárcisz - hoztam belőle, elvetem majd, kíváncsi leszek, lesz e belőle valami. Nagyon örülnék neki, bár szerintem inkább hagymáról szaporodik.

    Jó a homokrajzod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná :-)
      Nézz be Mancokához, ő is vitt már haza pár éve Tunéziából ilyen terngerparti nárcisz magokat és hagymákat is. Kérdezz rá nála, hogy megeredtek e ill. mit tett velük. Nagyon kedves ő is! :-)

      Törlés
  7. "Kérjük, bizonyítsd, hogy nem vagy robot" - direkt raktad vissza? voltak spamjaid?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-( Nem Orsi, ez már megint google, én is láttam másoknál.

      Törlés
  8. Köszi a sok csodás képet, és a beszámolót! Ebben a hideg, esős őszben, nagyon jó képeket nézni a "napfény szigetéről". :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy velünk tartasz, én is evvel melengetem most magam. :-)

      Törlés
  9. Csodás képeket készítettél, mint mindig. Olyan jó volt egy kicsit élvezni legalább így a tengert. Nekünk most ősszel kimaradt, de ez egy kicsit most elrepített oda. De az illatok, azok nagyon hiányoznak....
    Itt aztán kedvedre kavicsozhattál!
    Csak nem licsit fotóztál le a 6. képen?

    VálaszTörlés
  10. elfelejtettem kérdezni, a 6. képen az a rücskös termésű valami, az licsi?

    VálaszTörlés
  11. Nem tudom mi lehet az a 6-os képen, licsi nem az biztos, mert csak szőlőszem nagyságú és puha. Hoztam is egyet belőle és mára szép piros színe lett.

    VálaszTörlés