"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. február 22., hétfő

Tavaszt locsog a Chiemsee

Találtunk egy szakaszt a Chiemsee partján, amit eddig még nem fedeztünk fel. Természetesebb, csendesebb kevesebb emberi beavatkozással. Több a nádas, vizenyős, kevesebb a beépített rész.



Wendelstein csúcsai

Rimsting települése

Noha viharos szél fújt aznap, de a főnnek köszönhetően 15-16 fokot mutatott a hőmérő.
Megérkeztek a vadludak is, nagy vizimadár sereglet lepte el a partszakaszt. Vadkacsák, vadludak, szárcsák a partokon, vizen, sirályok és vércsék a levegőben.





Közeledésünket gyanakodva figyelte, majd odébbállt, de el nem repült. Fáradtnak és éhesnek tűntek. Van nekik zöld legelnivaló bőven. 
Hihetetlen, hogy micsoda ösztönnel szelik a vadlúdcsapatok a kilómétereket évente. Belső iránytűjükkel pontos érkezéssel a tavaszra. Olvastam, hogy a V alakú repülés “célja” az aerodinamika kihasználása. A formáció csúcsán a vezető az egyetlen, aki ezt nem tudja kihasználni, és ezért váltják egymást, hogy mindenki egyenlő arányban legyen leterhelve illetve kapjon erőre.
Bármerre nézek részletesebben az állatvilágban körül, mindig csak egy “eredmény” jön ki számomra... mégpedig, hogy csak tanulhatunk/tanulhatnánk tőlük.


 



Hallgassátok csak mit locsog a tó a nagy szélben...


Szárcsák igyekeztek felém, míg a tó dalát hallgattam. A szélben keletkezett hullámok ide-oda dobálták őket, beringatóztak a nádasba.

Csónak parkoló
 



Kivágott fák friss, még élénk színei tarkították az avart. De már ébredeznek a méhek is és táplálékukat egy fehér hunyor adta.


 
Hunyor


Kankalin


Nyílik a som virága

A nagy szél csavart egyet a felhőkön és kivillant a kék ég is, a napfény is átsejlett.


Beszabályozva

Ugye milyen ötletes? :-)


14 megjegyzés:

  1. Nagyon vicces a cicabejáró, mert nem oldalazva járnak a macskák, de tudom, hogy ez egyben díszítés is. :)
    A macskáknak nem gond egyébként sem a kerítés tetején közlekedni, Még ha egy kutyabejáró lenne, az érthető.

    A beszámolód megint nagyon kellemes a képekkel együtt. A madarakat nagyon irigylem, hogy ilyen közel engedtek.
    Nekem is van egy kalandom az egyik kis patak menti találkozásomkor a madarakkal, majd leírom egyszer.
    A vadludakat szívesen megközelítettem volna, azóta imádom őket, mióta láttam a Nils Holgersson rajzfilmet, és hát, még csak a magasban láttam őket élőben, de olvastam már róluk.

    Téged is megkérdezlek, ha tetszik nekem egy képed, kirakhatom a Juntosra? Majd egymást váltják, mindenkinek a saját fotója. Szerinted jó ötlet?
    Most a vadludat tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért átférnek a macsok azon a macska-lyukon. :-) Még sosem láttam ilyet, nagyon tetszik.

      A vadlúd és köztem azért volt vagy 4-5 m, tovább nem engedett, nála ennyi volt a határ. Még jó, hogy a gépemmel rá lehet közelíteni.
      Ez jó, ha vadludat látok én is mindig Nils Holgerssonra asszociálok. :-)
      Várom a történeted a madarakkal!

      Kincse, hova gondoltad egy-egy képemet/képeinket kirakni a Juntoson? Tetszik az ötlet.
      Fenn vagy fb-on? Elérhetlek ott?

      Törlés
    2. Holdgyöngy fotóját már kitettem a jobb felső sarokba, amit ma találtam a posztjában, és oda gondoltam a képváltásokat. Kedvencek képeket is ki lehetne rakni, mert biztos gazdag a választék mindenki tarsolyában.
      Ez lehet, hogy az én mániám, folyton látványban is gondolkodom, de te is sok képpel dolgozol a kifejezés eszközeként.
      Van fb-om, de nem használom, de azért rábeszéhető vagyok, hogy aktívvá tegyem
      Az itteni email címem nem láttad még? Úgy tapasztaltam, hogy a levélértesítésben benne van a kommentelő email címe.

      Törlés
    3. Írok neked részletesebben!

      Törlés
  2. Kivágott a ki-bejárat? Közben jobban megnéztem, szenzációs. S kettővel fölötte a felhő. Igen, az állatok tudnak valamit, azt nagyon. Hogy a saját környezetemből induljak ki, egy blogon írtam is, a macskák, a kintiek, a kizárt kintiek, ha beosonnak, véletlenül miért éppen a hálóban az ágyon kötnek ki? Annyi helyre mehetnének a házban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó kérdés Holdgyöngy. Nem tudom.
      A mi kinti cicóink sosem akartak bemenni, nem szokták. Vagy ha be is merészkedtek a nappalinál tovább nem volt bátorságuk.

      Törlés
  3. Nagyon jó szemed van, kedves Kavics, bár lehet, hogy ezt már írtam, de hát én nem a székely bácsi vagyok :) ("Ha változás van, majd szólok")
    Élmény nézni a képeidet, és ha nem is írok semmit, azért mindig meg szoktam nézegetni, ezt jó, ha tudod! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kata :-)
      Szeretek olykor elveszni az apró részletekben és képekkel elmondani azt amit gondolok, látok.
      Most már tudom :-) <3

      Törlés
  4. Mi az elmúlt hétvégén akartunk a Chiemseehez menni, megkeresni a madárleső fatornyokat, hátha láttunk volna valami érdekeset, de itt borzalmas ítéletidő volt és csak a lakásban ültünk. Sajnáltam nagyon, mert ritka a közös szabad hétvége. De remélem, hamarosan bepótoljuk majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flögi, vasárnap jártunk a Chiemseenél és ahogy látod itt is viharos szél fújt, de nem volt hideg és madarakat is láttunk. :-)
      Egy ugrásra vagyunk a Chiemseetől, de nálunk szép napos-szeles idő volt aznap és a tónál már kevésbé tetszetős. Már tudjuk, hogy itt az Alpok lábánál néhány km-rel odébb más lehet az időjárás. Olykor szebb, olykor zordabb.
      Itt tanultam meg azt is, nincs hideg idő csak nem megfelelő ruházat. :-)

      Törlés
  5. Ismét egy újdonság ! Ilyen fehéres hunyort se láttam még - nem is tudom eldönteni, melyik teszik legjobban. Az a múltkor mutatott lilás-rózsaszínes még szebb volt.Érdekes megoldás a fal mellé ültetett fa, bár nem tudom, a fának tetszik-e? Én a vízszintesre drótozott gyümölcsösöket sem kedvelem.Ki van az találva mér elég régóta, hogy egy fának milyennek kell lennie - és nyilván nem véletlenül.Tényleg jópofa a cica-bejáró - de inkább csak dekoratív - a macseknak nem kellene ilyen, viszont tényleg jobban mutat, mint egy kocka-kivágás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lilás hunyor nekem is jobban tetszik.
      Erre nagyon gyakran látok ilyen fal tövéhez ültetett fákat. Én is azon gondolkodtam, hogy jó e. Mivel virágoznak, teremnek gondolom nem rossz. A növények is igen jól tudnak alkalmazkodni.

      Törlés