"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. február 27., szombat

Tündérek teája

Régi olvasóim biztos emlékeznek találkozásomra az illatos tündérfával. Eszembe jutott, hogy februárban szokott nyílni és utamat kis kerülővel abba az irányba vettem, ahol egy nagy bokor található egy iskola sötét és huzatos udvarán.
Spontán döntésemet már akkor tettem, amikor úton voltam és a fotómasinám épp nem volt nálam.

Tavaly az időjárás nem kedvezett ennek a növénynek sem és nem sok virággal látta el a bokrot. De az idén, az idén annyi virágot láttam rajta, mint eddig soha.
Szedtem is belőle egy jó marékkal és a táskámba tettem. Hihetetlen milyen finom illata lett az egész táskámnak attól a pár virágtól!

Illatos tündérfa virágai


Itthon aztán teát főztem belőlük és megittam a tündérek illatos ajándékát. Párom nem díjazta a parfüm illatú és ízű teát. :-)

29 megjegyzés:

  1. Nem találkoztam még a növénnyel élőben.
    Gondolom olyan illatos, mint akár egy levendula vagy jázmin tea. Sokat teázom, biztos kipróbálnám, nem tudom mire lehet jó?
    Tudsz róla: "Kaszattermésében egy mag van, mely mérgező, görcsöt okoz."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen jelentéktelen és igénytelen. simán elmentem volna mellette, ha nem lenne olyan finom illata. A jázminhoz tudnám hasonlítani. Parfümkészítéshez is használják.
      A termését is fotóztam már, itt láthatod: http://bessyke.blogspot.de/2014/06/vannak-napok.html

      Törlés
    2. azt hiszem, még én sem láttam élőben (vagy legalábbis nem tudtam róla, hogy ez az), de most jól utánanéztem , itt nálad is, meg a neten egyéb helyeken...és nem látom, hogy élvezeti teaként isszák, inkább köhögés ellen, vagy vízhajtónak...bár az illata miatt olyasminek képzelem el, mint a jázmintea (én valami más teákkal együtt keverném, mert így nagyon fakóka
      köszi, hogy felhívtad a figyelmem erre a növényre

      Törlés
    3. Pár éve, amikor rábukkantam olvastam, hogy kínában - ahonnan a növény származik - teának is isszák, ezért próbáltam ki. Február környékén köhögés ellen jó az esély. :-)
      Annyira nem aromás, mint a jázmin (amit nagyon szeretek) nem is ad erős színt a teának, de nem is a színe miatt iszom, tk. a gyömbérnek sincs semmi színe, hatóanyaga a lényeg. Ennek tavaszi virág íze van, így tavaszt indító hatása van. :-)))

      Törlés
    4. A gyömbérteába lehet tenni kis darab egész fahéjat és 3-4 szem szegfűszeget, úgy színe és illata is van. :)
      Ez tényleg olyan fa, amit érdemes a kertben tartani, hogy tél végén is legyen szép színes virágzás, bár a levelek látványa hiányzik mellé.

      Törlés
    5. Jó ötlet Kincse, a gyömbért mindig citrommal isszuk, és attól aztán végképp nem lesz színe. Nem gond, a hatóanyag a lényeg. :-)

      Törlés
    6. Kavics, a levendulát próbáltad már?
      Csak pár szem virágocskát teszek mással együtt a vízbe, de elég erősen kiérződik.
      És képzeld, a barátnőmtől tavaly hoztam jázmin töveket, és mind megfogta, láttam a rügyeket rajta.

      Törlés
    7. Teának még nem. Tavaly málnalekvárt/inkább dzsemet/ raktam el levendulával. Különleges ízt adott neki.
      Ki fogom próbálni a teát is. Remélem a tavaly vett kis bokrom az idén "megbokrosodik". :-D
      Jázmin... de szeretem, a teáját is!!!

      Törlés
  2. Ezen most jót mosolyogtam... megnéztem kinagyítva az első képet és pontosan 11 virágfejet számoltam mindenféle korábbi szándék nélkül.
    Ez a szám kísér már gyerekkorom óta. :-)

    VálaszTörlés
  3. Megint sikerült újat tanulnom! Jól el is kalandoztam a közelebbi "megismerésében". nekem ilyen kell a kertembe is! Találtam is elfogadható áron, de sajnos nem a közelünkben. Már csak a szállítás gondját kell megoldani (lehet hogy ez lesz a nehezebb feladat)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is néztem milyen áron van, mert a szülői házba szeretnék egy tövet. 7,- Eu-ért láttam megrendelhetőt.

      Mancoka, hol és mennyiért láttál?

      Törlés
    2. A dmkert-nél láttam és 1950 Ft-ért (20-40 cm-es) Hasonló árban van ez is. Csak én szeretem látni, hogy mit veszek. Szét fogok nézni itt is a faiskolákban, holnaptól talán már nyitnak.

      Törlés
    3. Igazad van, jobb azt látni!

      Törlés
  4. Soha nem láttam de még csak nem is hallottam erről a virágról, pedig hát állítólag erre mifelénk is megmaradna...Elolvasva az ismertetőjét, lehet, hogy kicsit kényes és talán azért is nem kísérleteznek vele többen. Pedig el tudom képzelni, a téli "hideg-szag" után milyen jólesik az ember orrának némi virágillat.
    A számok... igen, valószínű sokaknak van efféle "varázs-számuk" ami itt-ott(valami érthetetlen okból) felbukkan az életünkben. Sose fogjuk megtudni az okát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak pár éve fedeztem fel, hogy létezik. Emlékszem sokáig kutakodtam a neten, mire be tudtam azonosítani.
      Aranyos, ahol ez a bokor áll egy huzatos, hideg iskolaudvar, néha süt oda a napsugár. Ha ott megél, akkor odahaza is.
      A 11-es. :-)

      Törlés
  5. Ilyen korán nyílik és még illatos is,nahát, de klassz!

    Mondanám, hogy ha ittál a tündérek teájából, akkor most Te is tündér lettél, de nem mondhatom, mert eddig is az voltál :)*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól esik az első tavaszi virágillatot felfedezni.

      Épp egy tündér mondja ezt? :-))))))

      Törlés
  6. Én nem ismerem és még soha sem láttam ezt a virágot. Bár valami hasonló sárgákat látok messziről nyílni néha útközben, de messziről azt gondoltam, korán nyíló arany vessző. De közelről ez nagyon szép, emlékeztet a felépítése a passion virágra, vagy minek hívják azt a kúszó lilát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hasonló az aranyvessző kis virágaihoz, de a golgotavirágnál (passion) kisebb és megmarad harangformának.

      Törlés
  7. Sosem hallottam róla, de örülök, hogy most igen! :) Micsoda tündérillat lehetett a közeledben! :) Váljék kedves egészségedre a finom tea!
    Érdekes, nem tudom, vajon felénk lehet-e? Ki kell nyomoznom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva :-)
      Nyomozd ki, talán van a közeletekben is.

      Törlés
  8. Nahát! ilyenkor úgy örülök a blogvilágnak, talán soha nem jutott volna el hozzám ilyen info.
    Most már, végigolvasva a kommenteket, nagyon megokosodtam ebben a dologban is :))

    Én nem vagyok nagy teás, bár most a gyömbéres teát nagyon favorizálom, de azért szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagy teás vagyok, főleg gyógyteák jöhetnek számításba. Olykor azért az élvezeti teázás is belefér.

      Törlés
    2. Kavics, hasonlóan nagy teafogyasztó vagyok.
      De ha bírná a gyomrom a kávét, azt hiszem kávérajongó is lennék, mindenféle különlegességeket kipróbálva, mert szeretem az illatát és az ízét is, az igazi lefőzött kávénak.

      Törlés
    3. Szó szerint írhattam volna magamról... :-D
      Imádnám a kávét is, de az én gyomrom sem bírja. :-)

      Törlés
  9. Én bizony nagyon is díjaznám ezt a csudaszép teát! És hogy már télen nyíljon, még ilyet!! Hozol a blogtalira két szemet nekem? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy nagyon jó ötlet Pipulka! Szedek, szárítok és viszek a blogtalira. :-)

      Törlés
  10. DRÁGA DRÁGA KAVICS, MOST KAPTAM MEG A LEVELEDET, ÉS BENNE AZ ILLATOS TÜNDÉRFA VIRÁGÁT

    KÖSZÖNÖM SZÉPEN
    MEGHATOTT, HOGY EMLÉKEZTÉL KÍVÁNCSISÁGOMRA
    SAJNÁLOM, HOGY A LEGLIPÁNTOSABB IDŐSZAKOMAT ÉLEM ÉPP, EZÉRT NEM TUDTUNK TALÁLKOZNI
    SOK SZERETETTEL ÜDVÖZÖLLEK, ÉS MÉGEGYSZER KÖSZÖNÖM

    VálaszTörlés