2017. január 3., kedd

Szilveszter a csúcson

A Zugspitze (2.962 m) nevét gondolom mindenki ismeri, hallotta már. Németország legmagasabb pontja, majd 3.000 m-ével nem csak a síelőket vonzza. Rengeteg külföldi turista is szívesen látogat el a természetes hóval ellátott hegyek világába.

Foto - internet

Spontán döntésünk nyomós oka, a tökéletes időjárás is volt. Szikrázó napsütést ígértek, mínusz 2 és 5 fok között, ki kellett használni!
Az évvégi síugrás egyébként is sok látogatót vonzott, így nem München felől, hanem az Innsbruck felé tartó autópályát választottuk. A reggeli napsütésben Innsbruckot körülölelő és fehéren fénylő havas hegyek látványa mindig gyönyörködtető. Viszont jóval kevesebb volt a hó a megszokottnál.

Nem időztünk Innsbrucknál, a város után letértünk az autópályáról. Korábban, mint terveztük (Zirl) és egy szerpentínes úton a hegyekben egy pihenőre megálltunk. Az olaszos (? :-S) fogadó tetőteraszáról, ahogy panorámaablakos belsejéből szépséges kilátás tárult elénk az Inn-völgyének egy szakaszára és az Alpokra. A fogadót csak a kilátásért tudom ajánlani, a hűvös és “élettelen” fogadtatás nem hagyott bennünk “idevisszakelljönni” érzést.

Inn-völgye

Még fátyolos a völgy felett

Messziről látva és elhaladva a sánc, a tömeg és a hőlégballonok mellett hamar megérkeztünk Garmisch-Partenkirchenbe. Szikrázó napsütés - ahogy ígérték - nagyszerű!

A város felett egy modern léghajó

Tovább autózva a hegy túloldalára az Eibsee felé, ahol a felvonó és a fogaskerekű visz fel a magasba. (Kombijegy  - akár a felvonóra, akár a fogaskerekűre és a gleccserfelvonóra - felnőtt: 44,50 Euro 2016.) Felfelé a felvonót választottuk a kilátás miatt, majd este sötétben lefelé a fogaskerekűt (nincs kilátás, alagúton át közlekedik).

A felvonóhoz

A csúcs, oda tartunk

A felvonós közlekedés szervezetten, kísérővel történik, némi információval németül és angolul. Lehetőség van kérdéseket feltenni. A tömeg gördülékenyebb szállítását, egy oldalon be- majd túloldalon kiszállással segítik, különös figyelemmel idősre, gyerekre, mozgáskorlátozottra. A szokott német precízió szerint, ahogy odafenn a különböző emeleteken is.

A felvonó kabinjának megkarcolt üvegén keresztül sajnos nem lehet szép képeket készíteni, de a szabadból aztán igen!

Eibsee félig befagyva

Felérve a csúcsra át lehet szállni a gleccserfelvonóra, ami pár perc alatt átröpít a gleccserélmény útra, ahol síelni, szánkózni is lehet. Meglátogathatunk egy kis kápolnát, szétnézhetünk a panorámakilátón, több mint 400 Alpok csúcsot csodálhatunk meg  és kifeküdhetünk napozni, lehet étkezni. Egy téli paradicsom.

Kilépve a felvonó kabinjából a tűző nap a fehér havon vakítóan szikrázott. Síkatalógusba illő felhő nélküli kék ég tette teljessé a képet a gleccserszinteken.

A gleccser munkálta

Sokan voltak a gleccsereken, de nem volt tömeg. Az embereken túl rengeteg havasi csóka ugrándozott, repkedett és kéregetett. Egyik-másik olyan szelíd lett, hogy kézből evett.

A csúcs

A csúcstól kissé lejjebb a környezetvédelmi kutató állomás

Sokkal több havat vártam. Nagyon száraz volt eddig az idő idefenn is és sajnos ennek is köszönhető a tragédia, ami szilveszter éjjel történt a közeli Jochberg-ben. Két hegymászó (?) tüzet gyújtott, ami aztán elharapódzott és nem tudták eloltani. Oltás közben az egyik több métert lezuhant, megsérült. Kimentették, de a 100 ha erdőterületet két napi oltással sem tudták megmenteni.

Melegítőnek egy kiadós levest vettünk magunkhoz. A kiszolgáló nagyon kedvesen  mesélte a hosszú munkanapok (reggel 7-től este 7-ig ha kell) után is, hogy napi 5-6.000 embert szoktak étkeztetni. Megtudtuk azt is, hogy az utolsó fogaskerekű 16 órakor meg le, de az érdeklődésre való tekintettel van, hogy este 8 vagy 9-kor megy le az utolsó vendégekkel a járat. Fenn nem marad senki, csak azok, akik ott éjszakáznak.

A nap igyekezett tovább, tűnt el a hegy túloldala felé és az árnyékban igen hideg lett hirtelen. Elindultunk mi is a fogaskerekű felé. A sorban várakozva két fiatal magyar állt mögöttem. :-)

Garmisch karácsonyi fényei

1. Fantasztikus élmény lehetett, hihetetlen képek, mint egy magazinban (bocs, ha sértő...), vagy filmen. Ennél szebb látványt/érzést/szilvesztert nem kívánhatnék magamnak sem! Legyen ilyen szikrázóan szép az új évetek is! B.Ú.É.K.!:)

1. Nem sértő, dehogy. Amikor átválogattam a fotókat nekem is pont ez ugrott be, mint a katalógusokban, írtam is. :-)
      Legyen mindegyünknek ilyen szikrázó az új év!

2. Irigyellek ezekért a kirándulásokért. Más kérdés, nem vállalnám be, de a szívem akkor is a menésé, még mindig. Napi 5000-6000 ember, nem semmi, még felcipelni is ennyi ennivalót. Ha már a praktikus oldalát nézzük.

1. Holdgyöngy , nem cipelnek itt szinte semmit sem. A fogaskerekűvel érkezik a szállítmány, palettánként álltak a sörök és egyéb italok a végállomáson. Hófutókkal szállítják az adott helyre.
      Egyébként tényleg nem veszélytelen az itt lét. Ottlétünk alatt egyszer ment a szirénázó hótalpas mentő és egy sérültet is láttunk közvetlen érkezéskor a felvonónál.

3. gyönyörű és nekem kissé félelmetes. Nem tudom pontosan miért, de a hideg,a meredek, a sziklák-talán ezekért félek tőle.DE: a teraszon biztonságban ülve,napozva, finomságot iszogatva-na,azt bírnám.:)Kellő távolságból tisztelve a havas hegyeket.:)

1. Tériszonyosoknak talán nem túl barátságos. Számomra ámulatbaejtő a látvány.

4. Nagyon szép! Szerencsések vagytok, hogy ilyen jó időt fogtatok ki! :-)

1. Régóta vártam erre az időjárásra, bejött az év utolsó napjára. :-)

5. Ahogy a címet olvastam, azt hittem, ott voltatok egész éjjel, valami szilveszteri buliban.
    Boldog új évet kívánok! :-)

1. Köszi Flögi, viszont!
      Talán jövőre összejön. Előre kell foglalni, hogy odafenn alhass. Ez egy spontás kiruccanás volt, de így is nagy élmény.

6. Micsoda fotók! Csodás szilveszteretek volt! Az újévre nagyon sok ilyen, élményekben gazdag kirándulást kívánok nektek!

1. Köszi Mancoka, úgy legyen.
      Viszont kívánom a jókívánságokat Neked is!:-)

7. hűűű, egy ilyen helyen szilvesztert ünnepelni örök élmény lenne nekem :) na, majd egyszer...

Nahát, most hallottam először: havasi csóka :O

1. Nekünk is az volt Orsi!
      Úgy legyen, legyen Nektek is részetek benne! :-)

8. Még soha nem utaztam ilyen felvonón, izgalmasnak és piszok meredeknek tűnik.
    Fel lehet jutni a csúcsra gyalogos túraútvonalon is, vagy arra nincs lehetőség mint a Lomnici csúcson?
    Igazán felemelő (szó szerint, hehe) választottatok az év utolsó napjára.

1. Igen, meredek és izgalmas is amikor ott lebegve belátod a hegyeket, völgyeket.
      Természetesen vannak utak gyalog is megmászni a majd 3.000 m-t. Ismereteim szerint 4 túraútvonal létezik.
      Szó szerint felemelő volt. :-)

2. Az tök jó, hogy gyalog is fel lehet menni! Ez tetszik.

9. Csúcs élmény! :)
    Most egész jó és hosszú beszámolót írtál, amit élvezettel olvastam.

1. Köszönöm Kincse, örülök, ha tetszett!

10. Érdekes módon én a hegykedvelő, a téli hegyeket valamiért nem szeretem annyira. Elismerem, hogy szépségesek, de valahogy élettelenek (számomra). Sehol egy kis moha, egy kis encián…
    A hihetetlen számú „turista” – kifejezetten zavar, én jobb szeretem a magányos sétákat az erdőben.
    Azért nagy szerencsétek volt ezzel a szikrázóan csodás idővel – mert a kilátás gyönyörű.
    Felvonóval feljutni/utazni egy csúcsra fantasztikus élmény, én legalábbis annak érzem, olyan mint egy mini-repülő.
    A havasi csóka szenzációs egy teremtmény, tényleg hajlandó akár kézből is enni :- ) - ezt én is bizonyíthatom.
    Legyen sok ilyen szép napotok az új esztendőben is !

1. Talán vitathatatlan, hogy a nyári és őszi hegyek "gazdagabbak", de látod a havasi csókák is gondoskodnak róla, hogy legyen benne némi élet. Bennünket sem vonz a tömeg, olykor elkerülhetetlen. Itt sem volt vészes.
      A felvonó is mindig egy élmény, mint a repülés. :-)
      Köszi Aranyos!

11. Csodás a havasok arénája. mi Svájcban láttunk hasonlót. Igazi ámulatba ejtő élmény lehetett!
    Legyen még sok sok ilyen szép napotok!

1. Köszi Éva :-)
      Svájcban még nem jártam, pedig érdekes és szép hely az is.

12. Épp most ígérnek Garmisch környékén + 20 cm új havat! :-)