"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. szeptember 17., szerda

Őszi kanyar

...eljár az idő, ősz a nyárra,
szelek érkeznek a világra,
madarak, felhők útra kelnek
országútján a zord egeknek. Pilinszky János: Ég és föld gyermeke





Dália

Végre nem esik, végre az a fáradt nyárvégi őszbe hajló idő van. Hív a természet, a bordó illata, a bágyatag színek, a kiforrott formák. Minden érik, beteljesedik, elcsendesedik.
Felfedeztem egy jó kis gyógynövényes részt az Inn partján, távol a szennyező anyagoktól. Találtam nagy szemű mosolygós kökényt, roppanós homoktövist. Szedtem is gyorsan mindegyikből egy jó marékkal. Méghogy a kökényben nincs cukor… úgy ragadtak az ujjaim a szedés után! Visszajövök még, jó lesz teának majd a télen. A homoktövis már most is finom pici mézzel édesítve, kellemes szaftos roppanós szemek.
Piroslik a csipkebogyó várja az első deret. Érik a sok-sok mogyoró és dió, erre is odafigyelek. Hazafelé még pár szem gesztenyét is találtam a sok színes levél mellé.
 

Kökény





Homoktövis

Csipkebogyó

Mogyoró



Szülők mesélték, hogy egy fecskepár kicsit későn költött és a kései fészekaljból egyetlen kisfecske maradt csak meg. A fecskepár nagy szorgalommal eteti utódját, még nem repültek délnek, nem akarják hátrahagyni picinyüket. Remélem sikerül nekik és a kicsinek felerősödni, hogy meg tudja tenni az előttük álló hosszú utat! :-)

Más. Korábban is gyűjtögettem úton-útfélen a talált diókat, mogyorókat. Kabátzsebben, táskában minden ősszel található volt nálam belőlük. Amikor több összegyűlt a teraszon egy üres virágcserépben gyűltek a földijók. Egyik cserépben a diók másikban a mogyorók. Egy reggel arra lettem figyelmes, hogy egy szem dió a cserép mellett fekszik. Visszatettem. Másnap reggel szintén mellette volt. Harmadszorra is így lett, de akkor már nem tettem vissza a cserépbe. Vártam. Valaki jár a teraszunkra éjjelente. Nem történt semmi. Hetekkel később értettem csak meg az okot. Már tél volt. Gondoltam megtöröm az egy sütire való diókat, mogyorókat. És lám, az a dió, ami a cserép mellé ki volt rakva belül üres volt, csak az az egy. Köszönöm kis segítőm a figyelmességet! Az idén is fogok földijót gyűjteni. :-)

16 megjegyzés:

  1. Micsoda "csodák" azok a mogyoró alatti képen látható izék ? Nagyon jól néznek ki, de nem tudok rájönni, miből készültek ? Fából? (A két parányi gomba gyanús !) Vagy valami egzotikum és azért nem ismerem ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszem megáll...Csak csodálni tudom, akinek ekkora türelme, ilyen jó fantáziája és ügyes keze van!

      Törlés
  2. Megvan az ősznek a maga szépsége, nem is tudom, miért nem várom.
    Talán azért, mert az elmúlásra emlékeztet.
    Nekem a kosaras a kedvenc most :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bennem is van egy kettős érzés, az elmúlásnak van egy negatív töltete.

      Nekem is a kosaras most az ami... :-)

      Törlés
  3. :) Én is a mogyoró alatti képnél megálltam hosszasan. Azok érdekes tobozok,vagy nem mind termés? Gyönyörű és az összes kép,meg az utolsó....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem termések, fából, forgácsból összeragsztott díszek. Nem az én munkám, vettem. Amikor megláttam az üzletben pont így gondolkodóba ejtett, mint Benneteket is. :-)
      Balra fent az egyiket ha jobban megnézitek, akkor felismeritek, hogy ceruzafaragmány lett ügyesen összeragasztva.

      Törlés
  4. óóó, az a kis fecske, vajon mi lesz vele? mi lesz a szülőkkel, vajon túlélik a késői indulást? minden madarat szeretek, de a fecske...no az nagyon a szívem csücskében van :)

    Bogyós növény rajongó vagyok, nagyon szeretem mikor ősszel már mindenféle bogyók láthatók, amit lehet megkóstolok, megeszek, amit csak nézni lehet, abban meg gyönyörködöm :)

    Gyönyörű az a kerámia dísz az utolsó képen!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem sikerül nekik! Azt beszéltük Szülőkkel, hogy jó lenne tudni jövőre ez a család jön e vissza, mert akkor sikerült. :-)

      Köszönöm, esküvőnkre kaptuk.

      Törlés
  5. Köszönöm ezt a sok szépet, bearanyoztad a napomat!!! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, ha ez sikerült, mert akkor mindketten jól jártunk :-)

      Törlés
  6. Szép a gyűjteményed!
    Bennem mindig olyan kettősség van az ősszel kapcsolatban. Nem szeretem a sötétet, a hideget, meg olyan soká lesz megint tavasz... de aztán a színeivel, az illataival mindig elvarázsol. Akárcsak a képeid!

    VálaszTörlés
  7. Valami miatt nem enged a blog direktbe válaszolni... :-(
    Jenever, bennem is hasonló kettősség van, az elmúlás mindig szomorkás, tudni, hogy jön a hideg tél, a sötétség bennem is negatív érzéseket kelt. De minderre most nem is gondolok, most a színeket, ízeket, illatokat kell megélni. :-) Ezért is ma szüreteltem, befőztem, elraktam, sütöttem - tartalékot készítettem.

    VálaszTörlés
  8. A szép napsütéses őszt szeretem.....
    Csodás képek, nekem is a kosaras a kedvenc! :-)
    További szép estét, szép hétvégét kívánok! :-)

    VálaszTörlés