"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. augusztus 5., kedd

Varjak, szarkák, vércsék

Egy kora reggel, mikor még csend honol az utcákon, kertekben sikerült megfigyelnem a madarak reggelijét az ablakon át.
Varjak érkeztek elsőnek, majd a szarkák az éjszakai esőből nagyokat kortyoltak és egy bizonyos varjú úgy gondolta, a reggeli-pálya csak az övé... (a képek minősége nem túl jó, mert az ablaküvegen át készültek, különben esélyem sem lett volna lencsevégre kapni a társaságot)

Varjak a garázstetőn

Az első szarka is megérkezett


Egy varjú maradt, jött két szarka


Három szarka


Négy szarka

Öt szarka



Hat szarka

Hét szarka

Harc a reggilizőhelyért

Maradt egy varjú... egyedül


Délután a vércséknél figyeltem meg nagy hangoskodást, minden bizonnyal a kicsinyük kirepült, napok óta vijjognak a távolból egymásnak. Sikerült is a hangjukat megörökítenem.








10 megjegyzés:

  1. szenzációs képek:) nagyon tetszik a 3. ahol térdig vízben áll őkelme, meg a 7. ahol repülnek (szép) de a 10. nem is láttam ennyi szarkát egyszerre

    jó képek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, ennyi szarkát én sem láttam egy helyen. Hihetetlen, hogy az idén mennyire elszaporodtak, reggelente cserregnek, éles hangjukkal ébresztenek, megy a harc a territórium és az eleség miatt.
      A 3. nekem is a kedvenc... térdig a vízben :-)

      Törlés
  2. ennyi szarka egy rakáson? :O szép madarak egyébként, itt is hallom mindig őket cserregni (vagy mit csinálnak? berregnek, csörögnek? :) } valahol a környéken van fészkük.
    Zajlik az élet madáréknál is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) én úgy ismerem cserreg, bár gondolom, ahány vidék, annyi kifejezés.

      Törlés
  3. Az idei évben nálunk is sok szarka volt, valószínűleg a közelben fészkeltek, mert idén születettek is voltak közöttük. Volt amikor a tetőjárdán szarkaiskolát rendeztek. Sajnálom, hogy nem fényképeztem le őket. Még szerencse, hogy nálad volt a gép, és most eszembe juttattad ezeket a jómadarakat:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Multmento, ki korán kel aranyat lel alapot sikerült meglesnem a kora reggeli "jómadarakat" :-)
      Úgy tűnik az idei év kedvez a szarka populációnak, rengetegen vannak.

      Törlés
  4. Felénk is sok szarka van, szerintem nagyon szép madarak!
    A képek nagyon jók, jól lekaptad őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép madarak, és jó hangosak is :-)
      Én nem vagyok a fotókkal megelégedve, ablaküvegen keresztül nehéz szép éles képeket csinálni, a madarak fényes színes/fekete tollát nem tudtam láttatni. A mozzanatok jók lettek, köszi Jenever. :-)

      Törlés
  5. Mázlista ! És mindegy, hogy ablaküvegen át... Sőt ! Így igazán természetes állapotukban láthattad őket, nem rebbentek idegesen szanaszét.
    Én ma a fecskéket figyeltem hajnalban - idén mifelénk igen sok van. (Ez nem természetes, mert volt év, hogy alig láttam néhányat) - Nagyon beszélgettek valamit a dróton - gyanús nekem, szerintem készülődnek elfele...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem igazad van, ők már tudnak valamit, amit mi még nem.
      Szoktam én is reggelente az itteni fecskéket figyelni, mikor az Inn felett cikáznak, de még nem tűnt fel, hogy készülődnének.

      Törlés