"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. augusztus 13., szerda

Lepkék, sáskák, szöcskék a Hochries lábainál

Napok óta éjszakánként esik, nyaranta az éjjeli eső igen gyakori itt. Ennél szebb napkezdést alig tudok elképzelni, mikor reggel a páradús levegőben felsüt a nap és szárad fel az erdő, a mező.
Már érnek a zamatos erdei málnák, szedrek, a virágok is érlelik magjaikat és egyre több gomba bújik elő, kalapját mutogatva. Mi ez, ha nem az ősz előjele?

Beérik az aszat

 Samerbergben járunk a Hochries lábainál, ezennel egy másik úton.



szeder

erdei málna

Bella donna

 


Félkörívben növő gombák



A csiga álmát nem zavarja a csalán sem és a pók sem

Erdei nebáncsvirág


Senecio hercynicus

Még virágzó aszat

Egy mentaféle, nagyon kellemes aromás illata van

Elhagytuk a Hochries (1570 m) felvonó Mittelstation (920 m) állomását, kiértünk az erdőből egy tisztáshoz. Ami az út mellett egy árokkal kezdődik majd egy pici sziget emelkedik ki a közepén. Alul patak csörgedez, a növényzet már messziről arra enged következtetni, hogy vizenyős talaj lehet, egykor talán tó is volt itt. Kár, hogy eltűnt. Illetve olykor megjelenik, egy tábla tanúsítja, hogy tavaly júniusban hol volt a vízállás…



Pici forrás

A Hochries tábla alatt egy fotó az árvízről, azalatt egy fatábla a víz állásáról. Ne felejtsük 900 m-en vagyunk fenn és nem tavaszi olvadás volt, hanem nyár közepi esőzés...
  

Ahol fotóztam, majd mellkasig érne a víz...

Balra fenn a Hochries





Itt megpihentünk, órákig időztünk, lepkékre vadásztam.








Citromlepke

Színes legyek - miért is ne, legyek :-D

 Hangos zene-bonával volt az erdő, mező. Rengeteg sáska, szöcske, tücsök ciripelt.



Már bontja szirmait a szártalan bábakalács, a hegyi legelők egy gyakori virága, az ősz hírnöke. Németül Silberdistel vagy Wetterdistel (Wetter-időjárás) is a neve, mert eső előtt becsukódnak a szirmai. Már megint esőt jelez?

Szártalan bábakalács

 
Sokáig elidőztünk, visszafelé a Kräuterhexe fogadót nem tudtuk kihagyni. Már messziről olvastam a táblán mandulás süti is van. Isteni, már ettem itt és addig nem nyugszom, míg a receptjét meg nem tudom. Sajnos aznap sok volt a vendég, így nem jutott idő csevegni a szakácsnéval, de ami késik nem múlik. Már nézegettem a neten, de még AZT a receptet nem találtam meg. Egyszerűnek tűnik (szerintem liszt sincs benne), az íze csodás. Képes lennék egy egész tortaformányit megenni belőle… :-D Ha megcsinálom a sütit felteszem ide a receptjét.



23 megjegyzés:

  1. egy jó kis éjszakai esőt nem bánnék most, felénk nagy szárazság van...

    nem mondok újat, tudom! de akkor is csodásak a fotók:) a 32. már művészi kategóriába sorolható :) nekem legalábbis mindenféleképpen :)

    az utolsó képen annyira selymesnek látszik az a növényke termése? vagy nem tudom minek nevezzem, hogy jó lenne megsimogatni :)

    érik a málna, vadszeder? no, megnézem már én is hamarosan :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom Orsi, sokan mondják, hogy kéne felétek az eső. Küldenék én szívesen. :-)
      A selymesre beért virágot én helyetted is megsimogattam, potyogott ki és vitte a szél :-)
      Igen igen érnek az erdőben a finomságot, igyekezz, hogy le ne maradj róla! :-)

      Törlés
  2. Szép képek. Mi is voltunk kirándulni a Sylvenstein Speicher mögött és rengeteg volt ezekből a narancssárga, fekete pöttyös lepkékből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, idén nagyon sok van belőlük. Vagy csak nekem tűnik úgy?

      Törlés
  3. Elolvastam a hivatkozott előző ismertetőket is. Gyönyörű hely lehet és bizony megérte, hogy nem a felvonóval, hanem gyalog másztatok fel. A tehenes idill aranyos, szerintem is csak kíváncsiskodott - mert hát miért bántana a tehén egy békés látogatót ? A bábakalács nekem is kedvencem, az "én Uskovnicámon" is rengeteg van a réten. A citromlepke lány is nagyon szép - szerencséd, hogy elkaptad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megérte gyalog menni, de egyszer kipróbálom a felvonót is, mert odafentről lebegve és szép lehet a kilátás.
      Elolvastad a vicces tehén esetünket? És, hogy egy évre rá ismét ugyanazzal a tehénnel "futottunk össze"? Falusi lány létemre ilyen tehénnel sosem találkoztam.
      A különleges formájú citromlepke nem akarta nekem a széttárt szárnyait megmutatni... elrepült. :-(

      Törlés
  4. Köszi szépen a virtuális kirándulást, annyira csodás mindegyik kép. Reméljük sikerül megszerezni a mandulás süti receptet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aloha, szívesen :-) rajta leszek a recept megszerzésén és megosztom Veletek!

      Törlés
  5. Nagyon szépek a képeid! Micsoda illata lehetett a gombáknak!
    A felvételen jól lehet hallani az erdei- mezei énekkart :)
    A receptre én is vevő lennék, ha sikerül a z összetevőit felkutatnod :)
    Mi is sokat kirándultunk, szeretem a hegyeket, dombokat, de mostanság sokat fáj a lábam, ezért kicsit hanyagoljuk.
    Köszönöm a lehetőséget, hogy megnézhettem Nálad ezt a szépséges tájat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, örülök, hogy velünk tartasz, szívesen látlak máskor is. :-)
      A receptet felkutatom, kipróbálom és közzét teszem itt a blogomban, hogy Ti is kipróbálhassátok. :-)

      Törlés
  6. Hmmm, egy jó kis gombás receptet én is szívesen látnék :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, gombásat is, én is. De én itt most egy mandulás süti receptjét ígértem, hogy hozni fogom.
      Jó gombás receptem - a szokásosaktól éltérő - most nincsen. :-(

      Törlés
  7. A 6-os ugye a Szép Hölgy,( die Belladonna).
    Tessenek óvakodni az ilyen Szép Hölgyektől,Tisztelt Hölgyeim és Uraim(Kedves Ëlvtársak Ëlvtársnők Borátaim).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudtam, hogy mi ez, sejtettem, hogy valami mérgező. Most, hogy utána olvastam igazad lesz. A Belladonna lesz, amit fotóztam.
      Köszönöm m.sas!

      Törlés
  8. A maszlagos nadragulya nyirkos lomb- és elegyes erdők lakója. A virágzási ideje június-augusztus között van. Bogyói erősen mérgezők, gyermekeknél 3-4 darab elfogyasztása halálos lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a részletes leírást, fontos!

      Törlés
  9. Nemrég lelkendezve kiáltott fel egy túrán az egyik turista ,jéééé! Áfonya, de jó!
    És tényleg,nagyon hasonlít ezekre a nemesített nagy szemű Áfonyákra .
    Aztán elmondtam neki a valót ,kiverte egy kicsit a homlokát a víz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háát, szerintem nem hasonlít az áfonyához. A növény sokkal magasabb(nálam is magasabb volt), mint egy áfonyabokor és a bogyók is fényesek, szinte látszik a tükörképem, míg az áfonya hamvas, matt a kökényhez hasonló.
      Cukorral bevonva lesz csak fényes a tányéron, de nem a természetben.

      Törlés
    2. Aki még csak tányéron láthatott Áfonyát eddig ,és mondjuk barnacukorral bevonva (ráadásul nemesített nagyszeműt) ezen eset szerint mégis összekeverte. És még állítólag az íze is édeskés.
      "Az édeskés ízű termések fogyasztása súlyos mérgezést okozhat."
      Gyerekkoromban én is megakartam kóstolni.Apám mondta ,hogy nem kéne.

      Törlés
  10. itt a hasonló kép:
    http://www.borvacsora.tv/receptek_borok2012/
    Kékáfonya barnacukorral (Bükki / 20. Adás)

    VálaszTörlés