"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2013. november 10., vasárnap

Salzkammergut - Salzburger Land tavai 3. Mondsee

Október utolsó hétvégéje egy sugárzó napsütéssel indult, a lehető legjobb idő egy tavi kiránduláshoz. A szezon lejárt, turista csak elvétve, csendes falevélhullós őszi idő.

Ez év augusztusában írtam a salzkammerguti nagyobb tavakról, a Fuschlseeről és a Wolfgangseeről.
Ezen a hétvégén a Mondsee volt a cél. Tervünk szerint több megállóval, körbeautózzuk a 11 km hosszú és 1,5 km széles tavat . 
A tó nevével megegyező fővárosba érkeztünk és a belváros utcáin át a Szent Michael Bazilikáig, onnan a tó kikötőjéig sétáltunk.

Helyi fiáker






Felső-Ausztria legősibb kolostora a bencés rendi Mondsee kolostor ma hotelként működik. A kolostor temploma a későgótikus Szent Michael Bazilika.

Szent Michael Bazilika


748-tól jegyzik



Oltár

Orgona


Bejárat a hotelhez

Az egykori kolostor, ma hotel


Faragott pad a házasságkötő terme előtt

Barokk ajtó szentképpel




Odakinn élveztük a napsugarak erejét, sétáltunk a tóhoz, a víz illata csalogatott. 


A fasor végén már a Mondsee


Mondsee


Induló hajó





Egy kapásnak örvendő horgászó fiút pillantottunk meg a tavon. Nagynak tűnt a hal, érdeklődve mentünk a stégre, mikor láttuk kievezni a partra. Egy 70 cm-es csuka akadt a horgára. A startolni készülő hajó utasai, kapitánya is odagyűltek a ragadozó láttán. Beszélgetésbe elegyedtünk és a kapitány rábeszélt bennünket egy Mondsee hajókázásra idegenvezetéssel!  Milyen jó ötlet is volt… :-)



A fogás a 70 cm-es csuka

Ahoi! Körútra fel!


A szikrázó napsütésben a tó tükrében az őszi táj egy fantasztikus élményt nyújtott. Lehetett játszani a fotózással...










Háttérben a Drachenwand


A híd mögött golfklub

A tó körös-körül hegyek közé ágyazva, nyugati oldalán St. Lorenz településnél látható az 1080 m magas Drahenwand. Gyakorlott hegymászóknak (nehézségi fok B és C között, néha D) ajánlott, a közeli függőhíd pedig csak tériszony mentes, bátor kirándulóknak. Ha nem is a függőleges hegymászás, de a függőhíd csiklandozza a fantáziámat..!
A 250 m magasan feszülő függőhíd 25 m hosszú, 35 deszkán kell végigegyensúlyozni és a deszkák nem épp sűrűn kötöttek! A nem épp veszélytelen vállalkozás csodás látvánnyal ajándékoz meg minden bátor résztvevőt, évente 8000 látogató jegyez be a vendégkönyvbe.

Drachenwand

Drachenwand kapuja, benne hegymászók

Hegymászók a szirteken

Bátrak a függőhídon, a többiek a sziklafalakon







Csodás ősz


Ez a házikó Marika Rökk tulajdona volt













Tóház az 1800-as évekből




A régiek mellett a modern







Vissza a promenádra


A grófi Almeida család egy leszármazottja, akik itt éltek

Mint sok más történelmi érdekességhez, e tóhoz is fűződik egy monda. Anno egy bajor herceg éjjel lovagolva a közeli hegyek erdejében eltévedt és a hegyekből alázuhant. A megcsillanó telihold a tó tükrében mentette meg életét és mutatott neki utat. Ezért ő Mondsee-nek nevezte el. (Mond - hold)



9 megjegyzés:

  1. ÓÓÓ, szuper napotok volt!-)) megint csodaszép képeket hoztál-)
    nálunk sajna nem volt ilyen szép idő...

    VálaszTörlés
  2. Igen, valóban, ritkaságszámba is megy.. élveztük minden percét :-)

    VálaszTörlés
  3. Tudod, én ezeket a képeket leesett állal nézegetem, nem egyszer, nem kétszer...sokszor :))
    nem tudok mást írni rá, csak azt hogy gyönyörűűűű:D és amúgy szokásom kipécézni egyet, ami nagyon ott van nálam, de azon kapom magam, hogy nem tudok, mert mind annyira szép:))

    azok a kék ég hátterek, az a kristálytiszta víz, az őszi fák látványa, a hegyek a háttérben...huuu szívem csücske mind.

    Jaaaa, az a függőhíd nem nekem való :D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm :-)
    Hát, szerintem is nehéz lenne a legszebbet kiválasztani. Alig tudtam ott akkor betelni a látvánnyal. Sokkal több képet lőttem, itt csak egy része látható, nehezen, de szelektálnom kellett...
    A függőhidat kerülgetem, mint macska a forró kását.. :-)

    VálaszTörlés
  5. Megint álomszép képeket hoztál, és gyönyörű helyen jártatok megint! Imádom nézegetni, olvasni a blogodat...... függő lettem.
    Csak álmodom róla, hogy egyszer talán (valamilyen csoda folytán) én is láthatom a valóságban is. Sajnos az ilyen kalandokhoz már nem elág jó a futóművem. Így aztán még nagyobb élvezettel "lapozgatom" a te fotóidat. Köszönöm, hogy ilyen élményben lehet részem!

    VálaszTörlés
  6. Ha már eljutottál a kerülgetés szakaszba....ajjaj, akkor ott van a gondolataidban és nem nyugszol, míg át nem mész rajta:))

    VálaszTörlés
  7. Mancoka, én köszönöm! Mindig örülök, ha velem tartasz! Álmok nélkül nem érdemes élni..
    Orsi, azt hiszem nagyon igazad van..! :-)

    VálaszTörlés
  8. Szia! Hát szó ami szó, nem hagyta el ajkaimat az biztos. Tátott szájjal néztem a képeket, egyszerűen csatlakozva az előttem szólókhoz, gyönyörűek! Nagyon visszaadtad a tó tükröződését és a fák változatos színeit. Nekem kedvencem az ősz, mert a színek kavalkádja elkápráztat! Köszönöm neked, egy élmény volt!
    Timcsi

    VálaszTörlés
  9. Timcsi, én köszönöm, hogy kommentálsz :-)
    Mára már én is nagyon szeretem az őszt, épp az általad leírtak miatt is!

    VálaszTörlés