2017. május 17., szerda

Andalúzia újra! 1.

Tavaly, mikor először jártunk ott, amikor új ajtók nyíltak meg előttünk Andalúziában, már akkor tudtuk, hogy sok dolog vár még ott ránk.

Spanyolország andalúz területét nyolc tartományra osztják. Egy éve Huelva tartományában kalandoztunk és egy nap erejéig Sevillába is átugrottunk.

Idén Cádiz környékét, főként a tengerpart mentén Gibraltárig vettük célba. Egész más jellegű lett az ott eltöltött tartalmas 11 nap a tavalyi élményekhez képest. Némi magyar fűszerezéssel is... de ezt későbbre tartogatom!

Szállást egy pici, egykori halászfaluban találtunk és szerencsénkre a reptér - Jerez de la Frontera városában - sem volt túl messze onnan, nem töltöttünk sok időt a transzferrel.
Conil de la Frontera, mára üdülőfaluként nőtte ki magát, bár Cádiz tartomány az Atlanti-óceán mentén talán a legkevésbé turisztikai jellegű. A hotel közvetlen a tengerpart magas szirtjén is egy kedvező lehetőség volt számunkra, ahogy a csendes környék.

Délelőtt megérkezve az első utunk hova máshova, mint az óceán partjára vezetett. Nagy szél fújt, nagyon nagy, szinte egész idő alatt. Aki májusba kíván ide utazni, az el ne felejtsen egy kapucnis esőkabátot! Igen jó szolgálatot tesz, még ha nincs is hideg, de a szél az nagy úr.

Megszámlálhatatlan mennyiségű vadvirág nyílt egyszerre a nemes virágokkal párhuzamban. A pipacs a levendulával, a bogáncsok a hibiszkusszal, a vörös here az illatos jázminnal és még sorolhatnám. Mégis a jellegzetes képet az agávék előző évi már elszáradt virágzatai adták a meredek partokon. Az idei friss hajtások is kitartóan dacoltak a széllel.

Agávé

Illatos zanót

Levendula

Rozmaring

Hibiszkuszok

Cádiz tartományában különösen jellemzőek a fehér falvak, ellenben Huelva környékével, ahol több színes és színes azulejokkal díszített épületet figyeltünk meg. Halászfalunk is a fehér falvak sorába tartozik. Fehér, mert a házak hófehérre meszeltek, praktikus okokból. Visszaverik a fényt és így kevésbé rekken meg a hőség a nyári olykor 45-50 fokokban. Már messziről impozáns látvány a szárazföld felé a zöld domboldalakra épült falvak vakító fehérsége. Később még látni fogunk egy-egy ilyen települést.

Conil de la Frontera a tengerpart felől

Promenád

Conil d.l.F. egyetlen folyója, Río Salado

Futóhomokban

Bizony, a sherry hazájában vagyunk!

Folyt. köv.

1. Ez gyönyörűséges hely! Megint. Várom a folytatást.

1. Van még egy-két szépség a tarsolyomban. :-)

2. Ez eddig nagyon szép! ;-) Kíváncsian várom a folytatást, és a magyar fűszerezésre is nagyon kíváncsi vagyok!

1. Jön majd a magyaros téma is... :-)

3. Milyen jókor mentetek, gondolom most sokkal több volt a virág mint nyári időben.
    Azok a fehér házak rendkívül hangulatosak a praktikum mellett. Klassz helyet választottatok!

1. Többnyire a tavaszt választjuk, épp a virágzás miatt. Egész más képet ad egy sziget, egy tengerpart, stb. ilyenkor, mikor ébred.

4. Tuuuudtam, sejtettem hogy odavagy valahol :)))

Óceán...az még rajta van a bakancslistámon, bár mikor ott van az ember, tulajdonképpen mindegy, hogy tenger vagy óceán, mind a kettőt végtelennek látjuk :) igaz a tudat azért ott van, mégis csak nagyobb az óceán :) szóval egy "pöttyet" irigykedtem most :)

A víz szóba sem jöhet még ugye, mint fürdőzés? gondolom arra még nagyon hideg.

1. De, voltak öblök, ahol lehetett fürödni. Széles skálájú időjárásban volt részünk, 19 foktól 32 fokig minden.
      Azt hiszem igazad van tenger vagy óceán - nem "fogjuk be".

5. Már vártam a jelentkezést - de hadd legyek őszinte, nekem a hegyes képek/postok mindig sokkal jobban tetszenek, mint a vizesek. Érdekes, meg különös az óceán - de csak szebbek a cakkos hegyek ! No de ez magánvélemény - az út ettől még bizonyára szép volt. Várom a folytatást !

1. Érdekes, ott mi is ezen filóztunk, most akkor melyik. Mindben van valami vonzó és jótékony számunkra és Andalúziában épp ez a jó, hogy mindegyiket választhatod, hegyük is van (3480 Sierra Nevada/Mulhacén), óceánjuk és tengerük, ja és napsütés!

6. Mancoka: Vártam a hétvégi túrátokról a bejegyzést, de amikor késett, akkor már sejtettem hogy távolabbra mentetek. Csodás helyen jártatok megint! Az a rengeteg virágos kép!!! Ezekkel most nekem kedveztél! Na és a víz, az óceán!

1. Csak a publikum részt másoltam be, írok emailt.

7. A fotókon is látszik, mennyire cibál a szél... de az ember valahol a lelke mélyén élvezi, nem igaz? ;)

1. Sosem voltam a széllel barátságban, de itt Andalúziában képes lennék vele együtt is élni. :-)

8. No, én is ideértem végre :)
    De jó, ismét a virtuális társaid lehetünk egy kis világjáráson. Személyesen csak az északi részen jártam jó régen (Barcelona és átruccantunk Andorrába is) így örömmel nézek meg minden fotót e csodálatos ország más tájairól.

1. Na ott még nem jártunk, de rajta van a listán. :-)